Hey hey Mega leek als ik ben ben ik met ovulatie testen aan de slag gegaan omdat mn cyclus van slag is na een mirena spiraal die eruit is gehaald.. Ik plas schijnbaar geen brede streepjes op de ovulatie testen.. Maar klopt het dat 4 mei mijn piek was? Testen worden nu weer lichter (door omstandigheden niet elke dag kunnen testen dus het klopt dat er een paar ontbreken)
Als je niet elke dag test,heeft ovulatietesten doen totaal geen zin. Er zit geen positieve test bij je rijtje,maar dat zegt in jou geval niets,omdat je niet elke dag getest hebt.4 mei is ook negatief.De teststreep moet even donker of donkerder zijn dan controlestreep. En ovulatietesten hoeven niet op te lopen,ze kunnen vaker op en aflopen voor je een knaller hebt.Of een knaller uit het niets,alles kan.Succes.
Wil er even een kleine note bijgeven. Ik gebruik zelf action testen én big bazar. Die laatste zijn beduidend gevoeliger. Omdat ik ze samen gebruik zag ik op de action test vrijwel geen streep en op de big bazar op hetzelfde moment een zo goed als positieve streep! De dag erna waren ze beiden positief, met als dien verstande dat de action bij mij eigenlijk nooit echt super knal is. Mijn vorige positieve action testen waren net zo duidelijk als die van jou. Het ene merk is dus het andere merk niet. Om nu te zeggen dat jouw test van 4/5 negatief is?? Nee, daar durf ik iig geen uitspraak over te doen. Ik denk eerlijk gezegd van wel, maar dat is lastig te zien omdat je de dag ervoor niet getest hebt. Bij andere merken zal zo'n streepje 9 vd 10 keer dus wel negatief zijn. Belangrijk is echter wel dat je iedere dag gaat testen tot aan je eisprong. Pas als de testen lichter worden heb je vaak je ei gehad. Ik temp er zelfs nog bij, zodat ik zeker weet dat bij een pos ovulatie test, mijn ei ook gesprongen is! Een pos ovulatietest is geen garantie voor een eisprong op dat moment nl.
Om nou te zeggen dat die van 4-5 niet positief is vind ik een beetje kort door de bocht! Bij mij was die laatst ook niet even donker als de controlestreep en zoals je ziet... De 1 is de ander niet! Maar k zou nog eventjes door blijven testen voor de zekerheid! Heb k zelf ook gedaan ! Succes!
Met het gedeelte "als je niet elke dag test heeft het geen zin" ben ik het eens. Het gedeelte "je test streep moet even donker of donkerder zijn dat de controlestreep" ben ik het niet mee eens. Sommige vrouwen hebben dat namelijk niet. Dan kan voor hun bijvoorbeeld 4 mei al positief zijn. dit weet je alleen als je het wat langer doet (en inderdaad wel dagelijks) en het leert kennen. Mocht je deze testen verwarrend vinden is het wellicht een optie om 1 van cb er bij de gebruiken die met smileys werkt? Mocht je denken met de Action een positieve test te hebben kun je dit wellicht verifieren met de cb. (De cb is duur om elke dag mee te testen) Omdat je net bezig bent is het goed om (indien je je cyclus niet helemaal in beeld hebt) iedere dag te testen. Mocht je een duidelijke gestructureerde cyclus hebben kun je er voor kiezen om rond dag 8 te beginnen tot je hem gevonden hebt en enkele dagen daarna om te kijken of hij afloopt
Hebben jullie de gebruiksaanwijzing van ovulatietesten wel eens gelezen? Daar staat het heel duidelijk inas als de teststreep even donker of donkerder is, is de test positief.Dat is geen kwestie van het ergens wel of niet mee eens zijn,maar gewoon de gebruiksaanwijzing lezen Dus dat die testen bij jullie niet even donker of donkerder worden,maakt die testen niet ineens positief.
Wat een vreemde reactie zeg! Het is een richtlijn. Maar dit geld gewoon simpelweg niet zo zwart wit voor iedere vrouw en ik denk dat daar genoeg voorbeelden hiervan rondlopen Dus mijn reactie heeft een mening die gebaseerd is op feitelijke gebeurtenissen. En ja... Dan ging het wel degelijk om een eisprong (dus positief!) Succes ts met het testen! Hopelijk heb je snel een mooi resultaat!
Mijn testje werd in april niet donkerder dan die van jou op 4 mei, in de namiddag heb ik weer getest en deze was alweer heel licht mijn piek is dus waarschijnlijk eind van de ochtend/begin van de middag geweest. En zie mijn banner!
Wat fijn dat je dat weet voor TS Als je de glazen bol ooit verkoopt heb ik interesse ! *geintje natuurlijk* Fijne avond
Haha meiden rustig aan Wel fijne de positieve berichten hoor! Hier verder niet meer getest had mijn inziens geen zin omdat ik nu al niet dagelijks had getest.. Ik denk wel dat 4 mei mn ei was omdat de seks toen gevoeliger was op 4 en 5 mei en daarna niet meer.. Maar we gaan het vanzelf zien.. En ander pas ik de tip met de cb test toe!!
Als ik zo je rijtje zie zou ik zeggen dat je idd je piek de 4e hebt gehad...mijn ovu testen van action heb ik ook nooit echt positief(zoals beschreven in de bijsluiter) gezien maar heb toch wel mijn ei kunnen vinden!
Dat heeft toch niets te maken met of ik wel of niet iets voor ts weet Het gaat erom dat de test hoe dan ook negatief is volgens de bijsluiter.Dat wilde ik er alleen maar mee zeggen.
Hoop dat je je piek hebt gevonden.. Alleen wel negatief volgens de 'regels' je kan alleen doormiddel van tempen echt nagaan of je een eisprong hebt gehad. Als je zulke lichte testen houd is dat misschien een optie voor je. En daarnaast een gevoelige ovulatietest gebruiken van zwanger en kids, clearblue of die van ebay- onestep testen. (Het werkt wel pas als je heel consequent test...) Succes!
Ik gebruik zelf ook die van de Action en meestal worden ze niet veel donkerder. Maar ik weet wel dat dit positief is voor mij. In maart heb ik er helemaal geen 1 gevonden en werd later wel ongesteld nou ja soort van, dit stelde niets voor hoefde ook geen tampon in of dergelijke. Wat ik hiermee wil zeggen is dat al die andere maanden wel positief waren.