Hallo ik ben een meisje van 20 jaar en wil graag zekerheid. Wij zijn niet bezig om zwanger te worden maar me lichaam doet zo raar. Hier mijn verhaal. Op dinsdag 28 januari werd ik ongesteld tot donderdag 28 januari. Normaal ben ik het altijd 5 dagen en nu maar 3 dagen licht. Ik heb namelijk altijd de grootste tampon nodig zoveel bloed ik. Vrijdag 28 januari moest ik weer de pil gaan slikken want die week was mijn stopweek. Helaas was ik zo dom geweest dat ik geen pil meer op voorraad had (blond he) Ik slik al jaren de pil omdat ik nog heviger bloedde dan nu. Nadat ik ongesteld was geweest, kreeg ik 3 dagen later soort bruin bloed/licht rose bloed. Daarna roze afscheiding en doorzichtig/geelachtig. Maandag 1 februari ben ik begonnen met weer de pil te slikken (3 dagen te laat dus). Dat weekend krijg ik last van mijn tepels. Nu 4 dagen later heb ik er nog last van en vooral 's avonds. Ook lijkt het soms wel of er lood aan hangt en of er iemand constant in zit te knijpen of een kaars eronder houd. Ik draag geen andere bh's dan altijd. Me vriend mag er niet eens aanzitten zo zeer doet het. Vooral mijn tepels zijn erg rood. Gister kon ik ook zo slapen om 7 uur en brandende ogen. Sinds maandag heb ik ook soms kramp onder in mijn buik. Soort ongesteld kramp. Niet de hele dag door maar met vlagen. Ik heb ondertussen heel het internet afgestruind maar ik weet het niet meer. Heb wel al 3 keer een test gedaan, allemaal negatief. Over 2 weken moet ik weer ongesteld worden. Zijn de testen dan misschien te vroeg? Ik voel me ook gewoon opgeblazen, me buik dan. Mijn zus is apothekerassistent en die denkt dat het komt omdat ik te laat met de pil ben begonnen omdat ik geen pillen meer had. Ik kan me niet herinneren dat ik voor mijn ongesteldheid (in de week 28 januari) dat ik onveilig sex heb gehad. We doen het wel altijd zonder condoom maar slik altijd de pil. Weet iemand misschien of het toch zwanger is of dat mijn zus gelijk heeft?!?!?!?!
Bedankt voor je reactie. Op 21 februari moet ik de laatste pil slikken en zou het dan de 26 moeteen worden. Dus kan ik pas de 28ste testen? Toch eerder als je overtijd bent ook?
Je test is nog te vroeg inderdaad! Ik zou eerst even afwachten wanneer je ongesteld moet worden en als je dat op die dag nog niet bent nog even een testje doen. Mogelijk komen je klachtjes ook van dat je te laat bent begonnen met een nieuwe strip, dus wat je zus zegt kan goed.. Succes!
Oke. Ik dacht nouja zo lang last van je tepels en de laatste dagen worden ze roder...beetje raar. En elke dag pijn in je onderbuik. Nouja ik ga het zien....
ook als je de pil nu nog slikt zal je ongesteld worden daar zit een hormoon in die je ongesteld maakt dus gewoon ook als je ongesteld bent voor de zekerheid een test doen... voor dat je weer aan een volgend strip gaat beginnen
Als jou menstruatie eind jan niet zoals altijd was, dan zou je nu idd al "overtijd" zijn en een positieve test moeten hebben. Wat de meiden zeggen over nu te vroeg testen kan alleen kloppen als je in de eerste en/of 2e week van je huidige pilstrip een pil of meerdere bent vergeten. En dat ben je niet (je bent alleen later begonnen). Als jij nu nog 2 weken pil moet slikken (en deze heeft deze ronde niet goed gewerkt) zou je nu ongeveer je eisprong hebben, dus dan kunnen de klachten nooit van een zwangerschap zijn. Ik volg je zus! Je zal waarschijnlijk niet zwanger zijn, maar omdat je "te laat" met de pil bent begonnen doet je lichaam "raar". Je zult zowieso altijd een onttrekkingbloeding krijgen in je stopweek, dat is idd iets wat de "pil voor je regelt". Maar vaak als je zwanger blijkt te zijn is deze bloeding wat lichter. Dus dat klopt dan weer wel wat ze hier boven zeggen.
Ik denk ook dat het niks te maken heeft met een eventuele zwangerschap (omdat je nog niet zwanger kan zijn, want je zit rond de tijd van je eisprong), en dat je zus inderdaad gelijk heeft. Trouwens, voordat je alsnog zwanger raakt: gebruik de komende 2 weken condooms!!!! Het maakt niet uit of je onveilige seks hebt gehad VOOR je ongesteldheid. Wat van belang is dat je DAARNA geen onveilige seks hebt gehad of nog gaat hebben! Als ik me niet vergis is de pil een MAAND lang ONVEILIG als je te laat bent begonnen met een nieuwe strip (en ja, dat is inderdaad heel dom, je hebt immers je gehele stopweek om nieuwe strippen te halen en je zus is apothekerassistent!).
Oke bedankt voor alle reacties. Ik snap niet waarom de klachten dan zo lang aanhouden. Ik moet het ongeveer vrijdag 26 feb worden. Ik heb wel sex gehad rond 6 februari en me zus zei dat ik dan ongeveer de eisprong had. We hebben het wel met condoom gedaan maar deze was half afgegaan. Heb toen voor de zekerheid wel een MAF gehaald maar heb deze 48 na onze sex ingenomen. Ik heb de klachten al sinds 6 februari voor dat we sex hadden. Tenminste de klacht van me tepels. De buikpijn kwam 7 februari. Misschien denken jullie ach weer zo'n dom iemand die niet oplet, maar mocht ik wel zwanger zijn is het zeer welkom hoor. Ik werk zelf in de kinderopvang dus geen probleem mee.
als je over 2 weken pas ongie moet worden kun je nu onmogelijk klachten hebben want dan is nu pas je eisprong, dus mee eens met wat de astrid zegt. succes
Nou ik denk zeker niet dat je dom bent en niet op let of dat je de zoveelste bent hoor. Iedereen is hier even welkom met haar vragen. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Echter, ik heb wel vaker gehoord dat je een poosje flink ziek kunt zijn van de MAF... Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt hoor.
Ik hoop het ook. Als het me hormonen zijn die van slag zijn, hoop ik dat het niet nog langer duurt, heeft lang genoeg geduurd haha.
Hai Miertjuh, Het kan zijn dat je lichaam weer aan het wennen is aan de hormonen in de pil *zoals de anderen hierboven ook al zeggen* Misschien was je lichaam onbewust al begonnen met ontpillen, dan krijg je ook die verschijnselen. Heel veel sterkte met afwachten!!
Dan reageert je lichaam best snel op ontpillen. Omdat ik 3 dagen later begonnen ben, wist niet dat dat zo snel kon haha.
Ene reageert heftiger op hormonen of zonder hormonen dan de ander. Daarom zijn er ook verschillende types pil lichte, 'normale' en een zwaardere. sterkte met wachten meis.