Vandaag heb ik mijn eerste afspraak bij de gyn weer . Vroeg vanwege miskraam in maart . Maar ben zelf goed in de war met berekenen hoever ik ben .. Eerste dag van laatste menstruatie was 24 mei . Ei gespot op 2 juni (dmv tempen en ovu testen ) na miskraam duurde het 32 dagen voordat ik weer ongi werd, en ronde daarna was cylcus 25 dagen . Als ik nu tel vanaf ei ben ik ongeveer vandaag 5,3 weken .. Dit is incl die 2 gratis weken want die moeten er bij toch ? Maar als ik nu op inet bij verschillende calculators invoer met eerste dag van laatste menstruatie kom ik op 4 weken en ongeveer 6 dagen uit . Is dat inc die 2 gratis weken ? Of moeten die er nog bij ? Als ik vanaf ei rekenen zou bevallingsdatum ongeveer 23 feb zijn maar als ik per eerste dag van menstruatie rekenen is dat 28 feb. Help ik maak er een potje van ! Natuurlijk is het allemaal maar een indicatie maar snap er gewoon zelf helemaal niks meer van .. Een week meer of minder maakt dan ook niet uit als het maar goed gaat maar ik wil graag weten hoe ik moet tellen want snap hem niet meer Vorige keer ( met miskraam) dacht ik 6 weken te zijn en was met eerste echo en was dus 4 weken dus was een hele teleurstelling en 2 weken vol onzekerheid of ik na 2 weken wel iets zou zien . Moet wel hierbij vermelden dat we toen NIET wisten wanneer ik mijn eisprong had gehad en hoe lang mijn cylcus was en wanneer nod zou zijn want was gelijk zwanger na uithalen van spiraaltje . Maar toen moest ik dus wel ineens vanaf conceptie berekenen en niet eerste dag van laatste menstruatie dus waar doe ik nou goed aan ?
als ik uitga van je laatste menstruatie ben je nu ongeveer 5 weken zwanger 24 mei t/m 31 is 1 week 31 mei t/m 7 juni is 2 week 7juni t/m 14 juni is 3 week 14 juni t/m 21 is 4 week 21 juni t/m 28 juni is 5 week.
Je moet vanaf je ei 38 weken tellen en daar tel je 2 weken bij op Maar ook dat blijft uiteraard een indicatie, de definitieve datum wordt toch pas vastgesteld bij de termijnecho. Rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie kan met de doorsnee methode eigenlijk alleen als je een cyclus van 28 dagen hebt met op dag 14 een ei. Eerder dachten ze dat dat bij elke vrouw zo was, inmiddels zijn ze er wel achter dat het zo niet werkt....
Bedankt voor jullie uit leg en ja en nee .. haha vind het nog verwarrend , Gyn neem toch datum van laatste menstruatie maar ik vertrouw maar op hem ! Hij zei nu tussen 4-5 weken nu . We zullen zien later met echo's hoe het nu echt zit
Hey a9174, Ik ben ongeveer net zo ver als jij. Heb vandaag mn eerste echo gehad en moet 9/7 weer omdat ze nog niet goed kunnen zeggen hoever ik ben. Helemaal omdat ik een hele onregelmatige cyclys had (gemiddeld 60 dagen) Omdat het nog zo vroeg is blijft het een groffe indicatie... Superspannend allemaal!
2 juni eispring = 16 juni je nod en dus toen 4 weken zwanger. Nu zijn we 12 dagen verder en dus ben je nu 5 weken en 5 dagen zwanger.