Lieve meiden, Komende week wil ik voor het eerst beginnen met ovulatietesten. Ik had er eerst mee willen wachten totdat we het al veel langer zelf aan het proberen waren, maar gezien ik geen idee heb wanneer mijn eisprong is, mijn cyclussen ineens veel korter zijn en ik steeds onzekerder wordt of alles gynaecologisch wel goed zit, wil ik nu toch die ovulatietesten eens doen. Wanneer kan ik het beste beginnen bij een cyclus van 25 tot max 29 dagen. En op welk tijdstip van de dag (ik ben een aantal dagen per week van 9 tot 19 weg voor mijn werk)? Sowieso een vast tijdstip? En welke te halen? Liefst betaalbaar maar wel betrouwbaar. Hoop op wat hulp!! Liefs
Hoi!! In de bijsluiter staat precies beschreven wanneer je moet beginnen bij welke lengte van je cyclus...maar een paar dagen voor de verwachte eisprong is het handigst. Bijvoorbeeld bij een cyclus van 28 , is de eisprong ongeveer dag 14 dus dan op dag elf beginnen.. Ik zelf test savonds rond zes uur, sommige meiden testen 2 x daags, om de lh piek niet te missen. Vast tijdstip is wel het handigst. Belangrijk is om niet je eerste urine te gebruiken en niet veel van te voren te drinken. En qua merk? Tja er zijn vele soorten en prijzen...de een vind die van de kruitvat prettig, de ander van clear blue. En zelf vind ik die van de action goed werken bij mezelf. . Maar dat ik toch meer persoonlijk . Succes!!
ik zou gewoon Savonds rond half 8 gaan testen of later..dan ben je thuis en kun je steeds op hetzelfde Tijdstip testen! en indd gewoon dag 11/12 beginnen.. ik heb die van zwanger en kids ! Zijn makkelijk te gebruiken, werken goed, en zijn niet duur! Succes!
Bedankt dames!! Ik wil morgen naar de Action om ovulatietesten te halen. Deze zijn in verhouding met anderen toch wel erg betaalbaar en lees er goede verhalen over. Zit morgen op dag 8 in mijn cyclus. Dat is toch nog wel op tijd om te starten met ovulatietesten bij een kortste cyclus van 25 dagen?
In de eerste ronde met ovulatietesten heb ik bijna de hele maand getest, gewoon om een beeld te krijgen van wanneer ze ongeveer gaan oplopen. Ik gebruikte z&k, hartstikke goedkoop en duidelijk. Zoals al gezegd niet met je eerste ochtendurine en ik testte zelf twee keer per dag wanneer de streepjes begonnen op te lopen, zodat ik mijn piek niet miste. Die duurt namelijk maar 12 uur . Succes!
Mijn cyclus is ook 28 dagen ik ben op dag 11 ook begonnen met ovulatie testen wel van de action. Maar deze gaven helemaal niks aan. Maar ben wel bevrucht geraakt in na die periode van dag 11 dus er is wel degelijk een ei gesprongen. Ik snap alleen niet waarom de ovulatie testen niks aan hebben gegeven. Ik gebruikte ze 5 dagen lang..
Ik ben ook die v/d Action aan 't gebruiken, zit wel nog maar in mijn 1ste ronde.. Intussen op dag 13 van mijn cyclus maar nog steeds wit!
Snoepje begrijp ik dan goed dat je zwanger bent nu? Rainbow misschien is je cyclus heel lang doordat je net gestopt bent met de pil? Hier net mijn eerste ovutest ever gedaan. Dag 8 van cyclus. Uitslag spierwit. Had ergens toch al licht streepje verwacht omdat ik zo'n korte cyclus heb.
hoi annn ja dat klopt momenteel ben ik een maand en 4 dagen zwanger. Ik heb een soort berekening gemaakt wanneer de bevruchting plaats zou hebben gevonden deze zou op 30 januari zijn. Dan moet t zaad wel heel lang in mijn lichaam hebben gezeten aangezien ik voor t laatst tussen de 24 en 26 januari sex heb gehad. Had hier ook al een topic over geopend. T gekke is dat ik gewoon de ovulatie testen deed netjes en precies begonnen met dag 11 tot 5 dagen later maar geen streepje was er te zien. Vakje bleef wit maar me eisprong moet wel in die tijd plaats hebben gevonden want ben nu gewoon zwanger en volgens de berekeningen moet ik die periode bevrucht zijn geraakt. Vind t beetje vaag van die ovulatie testen
Ik heb t voor me ovulatie gedaan en bam ben gewoon zwanger geworden.. het beste is niet op die testen uit te gaan zodra je klaar bent met je menstruatie wacht je 2 a 3 dagen en daarna gewoon klutsen zoals ze dat leuk zeggen. Ik heb niet gewacht tot ik die ovulatie deed. Heb daarvoor al gevreeën en blijkbaar zo genoeg dat ik paar dagen gewoon bevrucht ben. Zaad kan best lang mee 3 tot zelfs 10 dagen las ik op verschillende sites waarom dan braaf wachten tot je eisprong? Hihi heb hier ook een topic over geopend wat de bevruchting betreft. Hiervoor had ik een cyclus van 35 dagen. Zelf denk ik dat ik aan het ontpillen was je lichaam wordt als t ware ontgift.