Ik ben sinds een paar maanden gestopt met de pil en gebruik nu ovulatietesten om te weten wanneer ik vruchtbaar ben. De testen gaven 6 en 7 september hele dikke donkere strepen. Gister was de streep al wat minder dik en zichtbaar en vandaag al bijna niet meer te zien. Mijn Lh piek was dus duidelijk 6 en 7 september en mijn vriend en ik hebben afgelopen dagen dan ook regelmatig gevreeën. Nu heb ik sinds vanmorgen last van dik slijm uit mijn vagina, volgens internet een teken van je eisprong. Maar kan het dat je 2 dagen na je Lh piek pas je eisprong hebt, en is het nuttig om dan nu nog met elkaar te vrijen of is dat niet nodig? Ik hoor graag andere ervaringen en hoop dat er mensen zijn die ze met mij willen delen? Groetjes Marieke
Je eitje springt tot 2 dagen na je positieve ovulatietest. Indien je rond die dagen gevreeën hebt, heb je grote kans dat je goed zit ( betekent niet automatisch dat het gelukt is overigens ) Voor de zekerheid kun je vandaag nog vrijen als jullie allebei zin hebben, maar waarschijnlijk liggen er al wel zaadjes klaar. Succes en hopelijk snel een positieve zwangerschapstest
Hoi Marieke, Zo te lezen is je lh piek inderdaad 6/7 september geweest. Na deze piek komt je eisprong gemiddeld na 24-48 uur. Dus het gaat bij jou eigenlijk helemaal volgens het boekje Als jullie afgelopen dagen regelmatig sex hebben gehad zijn er dus waarschijnlijk genoeg zaadjes die je ei kunnen bevruchten. Uiteraard kan het geen kwaad om vandaag nogmaals sex te hebben, ik zou dit zelf in ieder geval nog wel doen! Succes
oh echt dat kan dus nog tot 48 na de LH piek, dat wist ik niet. Volgens de vruchtbaarheidscalculator op deze site is de eisprong namelijk de dag na je LH piek. Zal mijn vriend straks eens vragen of hij nog zin heeft...gewoon voor de zekerheid haha.... Hopelijk kan ik over 14 dagen dan een zwangerschapstest doen die positief uitpakt hihi.... Dankjulliewel voor de reacties!