Deze maand voor het eerst een ei opgespoord met hulp van follikel metingen in het zh. Hij moet woensdag of donderdag gesprongen zijn. Maar volgens mij klopt mijn temperatuur kaart niet bij een eisprong? Ik temp elke dag op de zelfde tijd rectaal nog voor ik uit bed kom, dus daar kan het denk ik niet aan liggen. Iemand een idee of advies ?
Rectificatie, je ei zat er vandaag dus nog Grote kans dat hij binnen nu en 3 dagen gaat springen. Rustig doortempen, doorklussen en doorademen
Ik zie bij dinsdag en woensdag een open bolletje staan op je FF. Dit doet ie toch altijd als je een afwijkende tijd temperatuurt? Verder zie ik in je kaartje nog geen eisprong. Hoe was je temperatuur vandaag?
Vrijdag ochtend was mijn ei er nog maar stond op knappen. Zaterdag avond felle steken en pijn in rechter eileider ( eisprong ??? ) zondag morgen niet getemperatuurd ( wat wellicht cruciaal was voor deze kaart ) maar we waren om 04.00 thuis en om 08.00 eruit dus kon mijn temp. deze ochtend toch niet serieus nemen. Nu al twee dagen op 37.1 . Wat denken jullie , ei geweest ?
Ja ei is geweest en gezien je klachten van zaterdag is je ei op zondag geweest. Ik zou bij zondag een waarde van 36.8 invullen Dan zet FF een kruis op die dag.
Thnx voor de tip. Dat ga ik even doen. Hopelijk is mijn ei zondag geweest aan gezien we op dinsdag avond en zondag ochtend hebben geklust. Is het niet erg dat mij Temp al twee dagen hetzelfde is ?
Nee morgen zet hij een kruis als je temp nog 37.1 of hoger is (FF heeft altijd 3 dagen hoge temp nodig )
Heb bij zondag 36.8 neergezet. Vandaag alweer 37.1 ( geen goed teken toch ?? ) maar ff geeft geen kruis........
Haal je ovu test eens weg Maar al 3 dagen een hoge temp is wel een goed teken. Je weet toch hoe tempkaartjes werken
Jawel , ik weet dat ze na de ovulatie stijgen ten opzichte van daarvoor. Maar ik dacht meer aan een stijgende lijn dan aan een constante Temp. Ik heb de test weggehaald en heb een stippelkruis
Nee hoor hij mag constant zijn, zolang hij maar hoger is dan basale temp. Ik denk dat je de temp op 5 nov moet veranderen van 37.0 naar 36.9. Hierdoor twijfelt FF volgens mij
Je basale temp ligt gemiddeld rond de 36,9 / 37 graden. 37,1 is dan te weinig voor FF om een kruis te zetten. Ook heb je een aantal open bolletjes, wat duidt op tempen op een ander tijdstip. Heb je zeker op dezelfde tijdens getempt? Zo ja, dan moet je de tijd in FF ook goed invoeren, want hij kiest anders automatisch de tijd die het op dat moment is. Je kunt ook een standaard tijd instellen op FF, zodat de je tijd niet elke keer hoeft aan te passen.
even offtopic waarschijnlijk, maar wat is nu betrouwbaarder, de temperatuur of die ovutest? aangezien die al even terug positief was en de temperatuur later pas omhoog gaat?
Temperaturen is betrouwbaarder!! Soms heb je wel een lh piek/posi test maar volgt er geen eisprong. Met tempen zie je dus achteraf of je een eisprong hebt gehad en is dus heel betrouwbaar