ahnee. klinkt ook niet dat het moment er al is om het te laten rusten nog. Niet voordat alles geprobeerd is. Sterkte.. zo lastig dit. Met zoveel vragen lijkt me?
Ja heel vele vragen! Ik denk dat er maar één verklaring voor is maar daar wil de gyn niet in mee. Ik heb pas de diagnose lichen sclerosus gehad en ik heb het idee dat daar een verband in zit. Maar dat wil de gyn niet geloven. Onmogelijk zegt ze. Maar ik vind het allemaal te toevallig....
Gebruik je er zalf voor? Want daar schijnen hormonen in te zitten, die niet samen kunnen met zwanger worden. Ff gauw gegoogled hoor!
Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben, maar ook dat je in Nederland nul op je rekest zal krijgen. LS is een auto immuunziekte. Bij een autoimmuun afwijking valt je lichaam je eigen cellen aan. Een embryo is voor de helft vreemde cellen (namelijk van je man), en valt je lichaam dat dan aan, wat resulteert in het afstoten van het embryo. Omdat je al een autoimmuun afwijking hebt, is de kans dat een embryo door je lichaam als ongewenst wordt ervaren veel groter. Met prednisolon is dit probleem vaak te ondervangen. Google maar eens op vroege miskramen en prednisolon, dan vind je vast het een en ander.
Duidelijkheid dus . Wat een bittere weg voor jullie. Hoop dat je nog iets kan doen/vinden wat hoopgevend is. Sterkte x
Ik heb heel veel gelezen gisteren en vandaag en het valt allemaal op zijn plek voor mij! Dat we hier niet eerder mee bezig zijn geweest.... De diagnose LS heb ik pas een paar maanden maar de klachten al veel langer! Dit is het gewoon, ik voel het! Ga alles op alles zetten om dit bevestigd te hebben. Al is het alleen maar voor onze eigen gemoedsrust
Heel veel sterkte in je zoektocht. Ik hoop dat het ondanks deze enorme 'hobbel' toch gaat lukken om blijvend zwanger te worden. Heel veel sterkte in je strijd! (sorry, dat vergat ik in mijn vorige berichtje). En ik vind het niet gek hoor dat je hier niet eerder mee bezig bent je geweest. Je arts roept heel hard dat het niets uitmaakt, dus ik vind het helemaal niet raar dat je er nog niets mee gedaan hebt. Fijn dat je in elk geval de info weet te vinden, dan weet je vast ook goede artsen te vinden voor je probleem. En je gevoel laat je meestal niet in de steek. Volg dat en je komt waarschijnlijk heel ver. Ik wist hier zó zeker dat ik ooit mama zou worden, en inderdaad, na zes jaar en heel heel heel veel medische ellende is dat inderdaad gelukt. Gelukkig wist ik ook veel info te vinden en mijn gevoel hierin te volgen. Anders hadden we hier niet zo'n heerlijk jongetje gehad.