Hallo dames! Na 2 miskramen gehad te hebben heb ik deze maand besloten om ovulatie testen te gaan gebruiken. De testen liepen vanaf Donderdag op en op Zaterdag had ik een knaltest! Het tweede streepje was zelfs donkerder dan het teststreepje. Zondag ochtend was hij weer licht dus ik ga ervan uit dat Zaterdag mijn eisprong was. Nu is het zo dat ik eind December een afspraak had in het ZKH over mijn eerdere medische geschiedenis en mijn 2 miskramen. Ik kwam in aanmerking voor een screening waar ze een full body check doen om te kijken of er grotere kans is op een vroeggeboorte, zwangerschapsvergiftiging en nieuwe kans op bijv. trombose. Om in aanmerking te komen voor die screening moet ik 3 maanden HCG vrij zijn en de wacht tijd was ook +/- 3 a 4 maanden. Op aanraden van de gynaecoloog heb ik me opgegeven. Ze zei letterlijk: 'Jullie kunnen het weer gewoon proberen, mocht het weer zover zijn kun je het altijd afzeggen. Zo niet, dan heb je de screening.' Maar nu komt het. Ik heb as Woensdag dus de screening en mag geen HCG in mijn lichaam hebben. Als ik de ovulatietesten mag geloven zit ik nu Dinsdag op 10DPO. Kan ik dan al positief testen? Welke testen kan ik het beste gebruiken? Ik weet het even niet meer. Ik wil het nu nog niet afzeggen want anders moet ik weer 3 a 4 maanden wachten. Maar ik weet ook niet of het kwaad kan als ik een paar dagen bijv. na de screening positief test. Og gossie wat moet ik toch.
Ik zou even bellen om te overleggen! Als je op zaterdag een knaltest had, heb je je eisprong zondag of maandag gehad, dus kun je ook pas op 8 dpo zitten dinsdag, dan test je misschien negatief, terwijl je misschien alsnog zwanger bent
Ik zou vandaag een predictor doen, die zijn zeer gevoelig en betrouwbaar. Ik heb al verschillende (licht) positieve voorbij zien komen op dit forum op 10dpo... Ik wil je bij deze in elk geval heel veel succes wensen met de screening
Idd, wat @kwebbelsnoes zegt, je kan ook pas 8-9dpo zijn, aangezien je ei springt 24-36u na positieve ovulatietest. Ik was helemaal vergeten om dat te berekenen!
Vandaag?? Ze zit pas op 3-4 dpo vandaag (posi ovu afgelopen zaterdag en dus zondag of maandag haar ei)
Een negatieve test op zondag betekent niet dat hij dus op zaterdag gesprongen is. Het zegt alleen dat je lh piek voorbij is. Je ei is dus gesprongen op zondag of maandag en dat maskt je vandaag op 3 of 4 dpo. Dinsdag ben je dus 8 of 9 dpo. Dat kan je al licht posi testen, mits de innesteling vroeg was. Ik zou even het zhuis bellen en zeggen dat je dinsdag dus nog in je lf zit en wat zij nu adviseren.
Had het verkeerd gelezen Ben er vandaag blijkbaar niet goed bij .... Ik bedoelde dus dat ze met 10dpo best een predictor kan doen
Vanaf 9 dpo testte ik positief. Maar geld niet voor iedereen want dat ligt aan het moment van innestelen. Ik zou even overleggen
Je kan dan positief testen. Maar een negatieve test zegt sowieso niet dat je niet zwanger bent dan, en dat is je vraag volgens mij toch? Ik zou het even bespreken.