Ik heb een koperspiraal. Maar omdat de planning is om deze er na de feestdagen uit te laten halen, had ik vast wat ovulatietests besteld. Dan kon ik vast een beetje kijken wat mijn cyclus deed. Nou, allemaal leuk en aardig. Ovulatietests kwamen binnen. En omdat het kon, deed ik er maar eentje. Ondanks dat ik toch eigenlijk verwachtte na ei te zitten. Toen zat ik op CD24 Die ovulatietest sloeg best donker uit. Niet positief, maar het kwam in de buurt. Dus ik ben doorgegaan met de ovulatietests. Nadat ze een tijdje donker bleven uitslaan zoals de eerste, liepen ze toch wel af en had ik eergisteren een enorm lichte. Dus de ovulatietests zijn niet te gevoelig lijkt me? Gisteren geen ovulatietest gedaan. Vandaag wilde ik toch weer eens kijken wat ze nu deden. Weer een enorm donkere, maar niet positief. Om die reden heb ik er later vandaag nog een gedaan. Want ik wilde dan weten of ik misschien een nieuwe piek kreeg of niet. Deze heeft de streepjes even donker. Misschien dat de teststreep toch nog een fractie lichter is. Maar bijna niet. Tot nu toe zou je zeggen dat mijn ei dan nu pas springt. Het past niet bij me omdat ik eigenlijk altijd behoorlijk regelmatig ben. Maar ik heb voordat ik zwanger was van mijn dochter ook eens een cyclus overgeslagen. Echter heb ik enorm last van mijn buik. Alsof ik ieder moment flink ongesteld kan gaan worden. Vandaag is dag 35. Terwijl ik normaal gemiddeld op 28 a 29 dagen zit. Soms eens 27 dagen of 30. Maar meer ook niet. Ik heb ook maar een zwangerschapstest er tegenaan gegooid omdat de ovulatietests daar nog wel eens op kunnen reageren. Maar die is wit. En ik heb dus een koperspiraal, een zwangerschap zou sowieso niet de meest logische optie zijn. Kan dit überhaupt ook door de koperspiraal komen? Of wil mijn lichaam even bewijzen dat het geen robot is?
Voor het beeld. De foto met 2 ovulatietests is de bovenste de lichte van eergisteren. De onderste is van vanmiddag. En die is net zoals de donkere tests van toen ik begon ook waren. Duidelijk negatief dus. De foto met een test is van vanavond. De foto is na 8 minuten genomen. Officieel mag je deze tot 10 minuten na die tijd aflezen.
Nee, deze is niet positief. De lijnen zijn niet even donker en deze testen knallen enorm bij je LHpiek.
Poeh, ik heb geen idee.... Zou je ‘m niet al gemist kunnen hebben? Deze testen gaan bij mij ook alle kanten uit maar écht positief is niet te missen, die knalt echt (hoewel-ie na positief dus ook bij soms weer naar bijna-positief oploopt)
T lijkt erop dat je piek nog komt, of dat je m gemist hebt, dat kan ook natuurlijk.. maar wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie er weer voor willen gaan na de feestdagen!
ik lees vaker dat bij een positieve test, de lijn enorm knalt. Dat had ik zelf niet, en ik ben toch echt zwanger nu na het gezellig te hebben gehad na een niet zo enorm knallende ovulatietest. Dus ik denk dat je ovulatie best wel rondom je niet zo knallende ovulatietest kan zitten. (en het misschien net gemist hebt)