Zien jullie kinderen je naakt?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Evanesco, 14 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is 4. Ik slaap bloot en als ik snachts naar hem toe moet omdat hij huilt ergens om, ziek bv, if hij komt smorgens bij ons in bed (zelden), dan trek ik niet even iets aan, maar knuffel hem wel. Dat doe ik al sinds z'n geboorte, er is nooit een moment geweest dat ik me anders ben gaan gedragen. Hij ziet mij dus ook vaak genoeg bloot, maar ik loop niet de godganse dag bloot, alleen na het douchen en slapen eigenlijk. Vind ik normaal dat ie me dan bloot ziet. Hij reageert er niet (meer) op. Ik knuffel hem ook weleens met blote borsten. Zie ik totaal het probleem niet van in. Hij heeft eraan gedronken en heeeel vaak tegenaan gelegen vanaf babytijd en het ertegenaan liggen heb ik niet ineens verboden. Heerlijk warm en zacht bij mama tegen de borst, heel eigen, lijkt mij.

Dat de vriendin van je ex dit allemaal doet vind ik echt een no-go. Zou ik stiefkinderen hebben dan zou ik me bedekken (in ondergoed lopen zou ik wel oké vinden) en ik zou zeker niet met blote borsten m'n stiefkinderen knuffelen. Het is niet mijn vlees en bloed en daardoor voelt het echt als grensoverschrijdend d gedrag. Kan echt niet is mijn 1e w reactie.

En dat tongzoenen: als het een secondje is zonder dat je die tong helemaal geen en weer ziet gaan en het oogt nog netjes dan zou ik denken ala.... Maar uitgebreid steamy tongzoenen zoals alleen pubers in de disco dat kunnen: eh, nee. Gatver.

Miracle1, Rosa5, Mammaaa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Overigens: als ik merk dat mijn zoon zich er ongemakkelijk bij gaat voelen gaan net zo makkelijk de kleren weer aan hoor. Althans: het ondergoed. Ik ga in m'n eigen huis echt niet krampachtig altijd volledig gekleed lopen, en dat kan ik me van die nieuwe vriendin ook wel voorstellen.

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb zelf geen problemen met bloot. Ik loop niet de hele tijd bloot door het huis. Maar mijn kinderen zien mij regelmatig bloot en als er dan geknuffeld wordt dan ga ik me niet ineens aankleden.
    Ik vind dat er niks mis is met lichamelijke niet seksueel contact.
    Ik zou zelf ook geen moeite hebben met bloot met een nieuwe partner en zou er ook geen moeite mee hebben als er geknuffeld wordt met blote borsten.
    Ik zou het wel in de gaten houden omdat je zoon aangeeft het lastig te vinden. Dat kan natuurlijk komen omdat hij bij jou anders gewend is. Maar dat kan ook ergens anders door komen. Het eerste is naar mijn idee ok. Het tweede niet.
    Sommige mensen zijn vrijer dan anderen en dat hoeft geen probleem te zijn. Maar de kinderen en hun eigen grenzen moeten wel gerespecteerd worden.

Dat je dochter het gevoel heeft dat haar vader liever bij zijn vriendin is dan bij haar dat is wel heel zielig. Kan je haar helpen om dit bespreekbaar te maken met haar papa?

Leeuwtje83 en Sopje1234 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina