Welke thermometer

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Brix, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hallo allemaal,

Sinds kort houd ik mijn BBT/BTC bij. Ik heb nu een digitale thermometer van Braun, maar die geeft maar 1 decimaal achter de komma aan. Nu zie ik op Google dat er een speciale fertility thermometer is van Mat Care, maar als ik op de link klik, staat er "artikel niet gevonden". Weten jullie hoe ik wel aan deze thermometer kan komen? Of weten jullie andere goede thermometers met 2 cijfers achter de komma?

Dank!

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb ook even voor je gekeken, maar ik kan geen thermometer vinden met twee decimalen. Ik denk dat die er heel weinig zijn. Maar ik heb degene die jij ook hebt (van Braun) en 1 decimaal is ook prima hoor. Met 1 decimaal zie je ook wel een bepaalde trend op je tempkaartje.

Maar misschien kan iemand anders er wel één voor je vinden?

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Als je daar klikt op thermometer, dan kom je alleen maar thermometers met 1 decimaal tegen.
    Zo makkelijk is er nog niet aan te komen blijkbaar!

4. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Dank, maar bij deze link staat ie ook niet :(
    Zal het maar voorlopig met de Braun doen, maar mijn kaartje is zo'n rotzooi nu. Schommel zo in temp, het verschil tussen hoogste en laagste in dezelfde fase (voor de eisprong) is maarliefst 0,7 graden...

5. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Vervelend dat je temp zo schommelt, maar ik denk dat een thermometer met 2 decimalen dit niet verhelpt. Heb je wel een eisprong kunnen ontdekken, of blijft je temp zo schommelen?

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Nope, maar ben net gestopt met Mirena en ben net deze cyclus begonnen met tempen. Zit nu op CD 9, dus eisprong kan ook eigenlijk nog niet opgetreden zijn.
    Schommelingen zijn lastig weg te nemen. Slaap soms slecht, dan stijgt de temp gelijk. Heb nachtdiensten, ook funest. Als ik het druk het op werk of stress heb, schiet het ook omhoog. Daar kan een thermomter niks aan doen (en ik ook niet, haha)
    Over een maand gaan we naar gyn, dan zal ik zeker weten of ik een eisprong heb of niet.

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Met nachtdiensten is het inderdaad erg lastig om betrouwbaar te tempen. Zou het dan niets zijn om ovulatietesten te gebruiken in plaats van het temperaturen?

Mag ik vragen waarom je over een maand naar de gyn gaat terwijl je pas net gestopt bent met de mirena?

8. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Heeft te maken met mijn ziekte (MS). Ben speciaal vanwege mijn zwangerschapswens gestopt met de medicijnen daarvoor. Vanwege het risico wat ik loop zonder medicijnen op een terugval, hebben we besloten meteen naar de gyn te gaan om te kijken of alles in orde is. Zodat ik niet onnodig risico loop. Misschien lukt het wel niet spontaan en dan is het jammer als ik een jaar wacht met alle risico's vandien.

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Jeetje, heftig! Ik kan me voorstellen dat je dan eerst zekerheid wilt, vooral als je nu geen medicijnen kunt innemen. Succes dan, ik hoop dat alles in orde is en je snel zwanger bent!

10. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Thanks, jij ook! Weet je dat ik me zelfs best wel eens schuldig voel, dat ik gelijk naar de gyn mag? Zoveel vrouwen die het proberen en die ook onzeker zijn over of het wel gaat lukken, moeten gewoon een jaar in onzekerheid blijven. Ik hoef dat niet en dat stelt me erg gerust. Maar ja, moet me niet schuldig voelen, denk dat niemand met me wil ruilen ;)

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Je hoeft je écht niet schuldig te voelen hoor! Ik denk dat het in jouw situatie juist heel belangrijk is dat je gelijk weet of alles werkt zoals het hoort te werken.
    En ik denk inderdaad ook dat niemand met jou zou willen ruilen ;)

12. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Je kan bijna bij iedere drogist wel een thermometer kopen met 2 decimalen.

Ik weet niet wat voor werk je doet maar moet je nachtdiensten doen? Het kan misschien wel zwaar voor je worden zonder medicijnen.
    In ieder geval hopen dat het snel raak is.

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Als ik me er nog even mee mag bemoeien :) , ik heb gezocht naar een thermometer met twee decimalen maar hier hadden ze het bij zowel de kruidvat, de etos en de trekpleister niet. Ik weet niet of het assortiment verschilt per plaats, maar hier hadden ze ze niet.

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ben arts, zal niet onder de diensten uit kunnen, ten zij ik ziek zou worden natuurlijk. Ook weten ze op mijn werk niet dat ik ziek ben, dat houd ik liever nog even zo.

Was ook al bij ETOS geweest, ook ik heb dan geen 2 decimalen thermometer gevonden.

15. Loe

Loe Niet meer actief

He krokodieltje.........gut ik heb er eentje met 2 decimalen...........gekocht bij de blokker of iets degelijks, een novy........

Wat betreft je ms: ook bekend hier. als je een ervaringsverhaal wilt, hoor ik het wel. Dan mag je me pb-en.
    Succes bij de gyn!

16. bereke

bereke Niet meer actief

Da's gek want ik heb vorige maand eentje met twee cijfers na de komma besteld via matcare. Heb even op de site gezocht maar zie hem er precies niet tussen staan.

Type van mijn thermometer: DT-2TBJ. Ik geloof dat ik iets van een 11 € à 13 € ofzo heb moeten betalen (inclusief levering in België).

Heb even gezocht en ik denk dat ze hem niet meer in hun assortiment hebben.

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier hebben ze ze:
    http://www.retomed.nl/producten.php?sid ... gory_id=11

De onderste is een OVULATIETHERMOMETER met 2 cijfers achter de komma!

Je kunt ze niet via deze site bestellen, maar je moet even kijken onder het kopje "Verkoop". Daar zie je sites waar je ze wel kunt bestellen of winkels waar je ze kunt kopen.

Heb zelf ook al gekeken. Hier zijn ze te koop bij de Kijkshop en bij de APOTHEEK.

Succes!

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    And we have a winner :)
    Wat goed dat jij er eentje hebt gevonden Be Happy!
    Hier zijn ze inderdaad ook te koop bij de apotheek.

Dus dat zal het zijn, bij de drogist hebben ze ze niet, maar bij apotheken wel.

19. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Yo Be Happy, thanks! Zal straks ff kijken. Ik had al bij mijn eigen apotheek gevraagd, maar daar keek de medewerkster me aan alsof ze water zag branden. Speciale BTC thermometer, daar had ze nog nooit van gehoord. Kijkshop had ik na lang zoeken niet meer geprobeerd, was al zo lang in de stad geweest. Had ik dat nou maar nog wel ff gedaan.

Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina