Oké…

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Citroentje93, 11 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Ik heb dus vandaag onbeschermd seks gehad met mijn man. Normaal slik ik de pil maar ik had 3 weken geleden besloten om te stoppen om mijn lichaam te laten ontpillen. Ik was veel te hormonaal en echt niet meer te genieten. Ik ben na het stoppen ongesteld geweest en gisteren zag ik vruchtbare slijm. Ik had mijn man gebeld en gezegd dat ik waarschijnlijk in mijn vruchtbare periode zit en dat we dus beschermd seks zouden moeten hebben als het gebeurd.

Je raad het al, in the heat of the moment is het allemaal gebeurd en pas na de daad dacht ik shit en nu? Oké de volgende stap is dus map kopen en innemen. Maar alles in mijn lichaam schreeuwt nee niet doen laat het zoals het is.

Ik ben mama van drie jongens en wil geen kinderen meer. Dacht ik….. tot nu.

Ik ga er een nachtje over slapen en een besluit nemen. Morgen kan ik de map nog innemen.

Deze gevoelens overdonderen mij…ik dacht dat ik geen kinderwens meer had

2. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    Ik begrijp heel goed hoe je je voel.

ik wilde graag een 3de, vriend niet.
    Na dit een tijdje aangekeken te hebben met condoom wanneer nodig…
    Had ik eindelijk mijn wens losgelaten en besloten we dat hij dan toch maar z’n sterilisatie moet gaan inplannen.

en toen waren we het condoom vergeten in mijn vruchtbare periode.
    Had geen map in huis.
    Heb het de volgende dag wel voorgesteld (met pijn in mijn hart).
    maar mijn vriend had zoiets van, dat werkt misschien toch niet meer… dus we zien wel.

zit nu tegen met menstruatiedag, en heb vage/lichte streepjes op zwangerschapstesten.

dit is heel dubbel, want ik had er eindelijk vrede mee dat er geen 3de kwam.
    En ook omdat ik weet dat m’n vriend het liever niet had (vooral vanwege praktisch, financieel en zulk soort dingen).
    Maar ook, heel spannend en leuk weer.

mijn tip, bespreek zoveel mogelijk de situatie met je man.
    Als de bevruchting al een feit is werkt een map niet meer als ik de bijsluiter goed gelezen had…

Citroentje93 vindt dit leuk.
  3. Citroentje93

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden

Lief dat je reageert, het overdondert ons ineens haha. Nadat ik mijn man vertelde dat ik gestopt ben met de pil hebben we bijna elke dag gemeenschap en daar schrok ik ook van. Alsof hij denkt “ ik moet haar nu zwanger maken” . Hij heeft altijd geroepen ik wil 3 kinderen en ik ook, maar toch merk ik aan hem dat hij het nog niet helemaal uitgesloten heeft. Hij stelt de vraag aan de kinderen regelmatig “ willen jullie nog een broertje of zusje”?

heel lastig, ik heb voor nu besloten om de map niet te halen en het maar af te wachten. Ik denk dat de kans klein dat het zo snel kan na het stoppen van de pil.

en wat spannend voor jou! Mag ik foto zien van je testje

4. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw

Vanmorgen niks te zien… ik wacht het plaatsen even tot vanavond af, dan doe ik denk ik een nieuwe test.

zorg dat je niet ga testen straks voor je denk dat je overtijd ben… scheelt je een hoop extra spanning :roflmao:
    Ik heb zo’n spijt dat ik een test deed, om een witte test te zien en het los te laten…

had je ook de rede gezegd waarom je gestopt was met de pil…
    Misschien als je zegt ik ben gestopt dat hij inderdaad denkt… er moet een baby komen:roflmao:

Laat je over een paar weken wel weten of het raak is geweest?
    En probeer het los te laten tot die tijd is mijn advies, dat ik zelf niet opgevolgd heb:roflmao:

5. Citroentje93

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Stel je bent nu niet zwanger, ga je dan toch wel voor de derde of dan toch niet? Stiekem hoop ik wel voor je dat het raak is dan hoef je niet te veel na te denken want dan is het toch al gebeurd hahah.

Nee hij weet waarom ik ben gestopt want hij had ook veel moeite met mijn hormonale gedrag hahah ik herkende echt mezelf niet meer terug. En nu bijna maand zonder pil en voel mij stukken beter! Zit echt veel troep in.

ja over tien dagen moet ik het wel weten of het raak is geweest of niet dan zal ik een berichtje plaatsen ☺️

6. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    ben vanmiddag ongesteld geworden.
    Dat was wel even shit zegmaar.
    Maar ben eerlijk gezegd ook wel opgelucht.

nog met m’n vriend erover gehad.
    En hij was toch wel heel blij dat er niks onderweg is.
    Hij maakte zich er toch wel soort zorgen om.
    Had wel goedgekomen, zei hij ook.
    Maar hij is wel erg blij.

dus heb ook maar gelijk gezegd dat die maar snel een afspraak moet maken, voor ik me bedenk… en omdat ik niet nog een keer een soortgelijke situatie wil.
    Dus heb nu ook achteraf gezegd van de positieve en dan weer negatieve testen.
    En dat het dus best frustrerend is, die onzekerheid.

Lang verhaal kort, nee we gaan niet alsnog voor een 3de.
    Zit nu gewoon al teveel tijd tussen.
    Kijken uit naar de tijd waarin de jongste naar school gaat.
    dus het is ook wel goed zo. (voor 90% sowieso haha.)

maar hoor natuurlijk graag straks nog hoe het bij jou afloopt.

7. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    559
    599
    93
    Je zou nog een spiraaltje kunnen laten plaatsen indien je een zwangerschap wil voorkomen en geen hormonen wil gebruiken.

8. Citroentje93

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden

Kleine update : niet zwanger haha

Toch wel opgelucht merk ik. Denk niet juiste tijd. Wie weet later

9. Wensje92

Wensje92 Fanatiek lid

8 jan 2021
    1.478
    1.187
    113
    Vrouw
    aangezien je opgelucht ben… toch maar fijn dat je niet zwanger bent.
    Inderdaad… wie weet later.

en anders… goed is ook goed hè ;)

Deel Deze Pagina