Ik wil graag een overzicht maken van wat er maandelijks binnen komt en er (meestal heel snel ) weer uit gaat. Ik zoek daarom een (software) programma, liefst gratis natuurlijk, waar ik netjes een overzicht van onze vaste lasten en uitgaven kan maken en uitwerken. Mijn vraag is daarom...wie van jullie werkt er ook met een programma om zn administratie bij te houden en welke? Thanx!
Ik gebruik het ook en het is echt heel handig! Je kan (als je internetbankieren doet) de gegevens van je bank downloaden en dan importeren naar dat programma, je kan zo alles een naam geven en kijken waar de meeste uitgave naartoe gaan enzo. http://www.xs4all.nl/~verhaag/orov/index.html
Nooit aan gedacht dat het zo ook kan. Ik doe het nog in een schriftje, dit is veel handiger! Bedankt voor het idee zeg!
Dat je kan zien waar de meeste uitgave naartoe gaan. Je rangschikt je uitgave onder bijv. "boodschappen" dan kan je aanklikken hoeveel je per maand kwijt bent aan boodschappen bijvoorbeeld. Dit is gewoon dus puur om te kijken wat er per maand de deur uit gaat en wat er binnen komt. Met internetbankieren kan je dat ook wel zien alleen zoek je je soms een ongeluk om de juiste afschrijving of bijschrijving te vinden.
Ow inderdaad! Ik heb ook een account aangemaakt voor ons. Wel handig om alles zo makkelijk in de gaten te kunnen houden.
Ik gebruik Excel, ook heb ik even met kasboek.nl gewerkt, maar ik vind het niet fijn om mijn rekeningnummer e.d. op internet te zetten in een programma waarvan ik niet kan zien of het goed beveiligd is.