IUI, Overtijd, slechts bruin verlies, negatieve testen.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MMJPJ, 16 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Hallo,
    Ik hoop dat iemand zich in het volgende herkend , zo ja, ik hoor graag jullie verhaal.
    14 dagen na IUI heb ik neg getest. Dus gestopt met utrogestan, zodat mijn menstruatie door kan breken. Normaal (al 4 IUI’s achter de rug) duurt dit 1 tot 3 dagen, maar dit keer na 2 dagen aanhoudend bruin/zwart bloed verlies. Het bloed is minimaal en komt vooral als ik moet plassen. Gister weer negatief getest en nog steeds af en toe een spoortje bruin/zwart verlies. Ondertussen 6 dagen over tijd, totaal geen krampen of teken dat mijn menstruatie komt. Ik vraag me nu af of dit mijn menstruatie is geweest. Ik heb gehoord dat dit pas zo is met rood/ roze bloed verlies. Ik heb nog nooit zulke afscheiding gehad en ben nooit zo ver over tijd . Ik vraag me af wat daar allemaal gebeurt down under haha. Iemand een idee ?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.024
    15.628
    113
    Nabij Utrecht
    Heb je een OI gehad voorafgaand aan de IUI?
    Dwz weet je zeker dat je ei is gesprongen?

3. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Nou, eerst krijg ik echo’s en dan schatten ze in wanneer het ei ong gaat springen. ik heb rond die periode een ovulatietest moeten doen die negatief was waardoor ik Ovitrelle moest spuiten om hem op te wekken. Ik weet eigenlijk niet of je dan garantie hebt dat hij springt nog meer vragen … of weet jij dat toevallig ?

4. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Ze hebben voor de iui geen echo gedaan ofzo, volgens hun is dat onnodig en kunnen ze dan nog niet met zekerheid zeggen of hij gesprongen is ja of nee .

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.024
    15.628
    113
    Nabij Utrecht
    De ovulatietest was negatief en toen moest je ovitrelle spuiten?
    Hoe groot is het ei gemeten op de laatste echo? En hoeveel dagen na de echo heb je ovitrelle gezet?

De kans is aanwezig dat hij niet gesprongen is, ofwel gesprongen is maar niet rijp was, dus dsn heb je minder baarmoederslijmvlies opbouw en dus een veel lichtere menstruatie.

6. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Ja klopt. 18 mm was hij. Toen moest ik de volgende dag een test doen. Die was neg, die avond Ovitrelle en 2 dagen later ‘ s ochtends de IUI. Ik vind het naast dat het weinig is, het ook raar dat het zo zwart ziet. En te dun bm slijmvlies is bij mij ook een probleem, alleen dit keer was het op zijn dikst, 6,5mm op dag 10, dus dan verwacht ik wel wat meer dan dit eigenlijk. Bij dunner slijmvlies heb ik meer bloed en rood bloed verloren namelijk.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.024
    15.628
    113
    Nabij Utrecht
    ik vermoed dat het follikel is doorgegroeid tot cyste. Dat kan helaas keer gebeuren.

Wat zijn de stappen vanuit het zhuis? Moet je weer bellen voor een uitgangsecho voor iui 6 ofzo?
    Gebruik je trouwens clomid oid?

8. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Ja datvzou misschien wel kunnen. Nee natuurlijke cyclus, dus alleen Ovitrelle en utrogestan. Ik denk dat ik even ga bellen om een echo te maken, zodat ze misschien kunnen zien wat er aan de hand is. Of zoiets . Ik moest bellen als ik rood bloed, maar dat zie ik niet gebeuren. Pfff dit kost allemaal weer tijd. Ik wil graag weer door naar de volgende ronde. Hierna nog 1 IUI en dan over op IVF :(

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.024
    15.628
    113
    Nabij Utrecht
    Balen hoor.

Zou je niet liever nog een paar keer iui met hormonen willen?
    Ivf is wel gelijk een aanslag op je lichaam ;)

10. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Helaas is IUI met hormonen geen optie voor mij. Het mag namelijk absoluut geen tweeling worden, want dat kan mijn lijf niet binnenhouden. Mijn baarmoeder is verkort door een operatie die ik heb ondergaan voor een ernstig voorstadium van baarmoederhalskanker. Hierdoor heb ik een grote kans op vroeggeboorte. Mijn zoon is daardoor geboren met 28 weken . Vandaar meteen ivf , dan plaatsen ze 1 vruchtje terug. Maar liever geen ivf inderdaad. Pijlen gericht op de laatste IUI

11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    @RoGiJuLi toppert!

@MMJPJ, niets meer aan toe tevoegen dan er al is gedaan. Hoop dat een echo meer uitsluitsel geeft.

MMJPJ vindt dit leuk.
  12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.024
    15.628
    113
    Nabij Utrecht
    Maar iui met hormonen kan idd een licht verhoogde kans geven op een tweeling.
    Zou reductie dan evt geen optie zijn mochten het er wel 2 zijn? Een 1-eïge tweeling kan ook spintaan ontstaan.
    Of anders een cerlage om vroeggeboorte tegen te gaan?

Sorry dat ik zo doorvraag, maar probeer wat mee te denken met deze lastige situatie.

13. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Geeft niets, bedankt voor het meedenken haha . Nou de gyn zei het te hebben overlegd met collega’s en zij zien een grotere kans op meerlingen bij IUI Incl hormonen (aangezien er meerdere eicellen kunnen springen) dan een ivf situatie waarbij 1 eicel word teruggeplaatst. Ze hebben geen controle over het ontstaan van een 1-eïige tweeling, maar gezien dit niet in mijn fam voorkomt achtten ze de kans zeer klein. Dat is hetgeen wat ze mij hebben uitgelegd.
    Mijn baarmoedermond is zo’n toestand dat mocht ik zwanger raken er idd een cerclage gezet moet worden en ik medicijnen moet gebruiken om vroeggeboorte te voorkomen. En dat is dan al het geval met 1 baby, 2 is echt onmogelijk. Vandaag dat ze voorzichtig zijn denk ik.

14. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Nog even terugkomend op je advies, wat houd reductie in? Is dat de 2e eicel verwijderen? Ik weet nog veel dingen niet hierover, sorry

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.024
    15.628
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is 1 embryo verwijderen als het er 2 zijn, zodat je een eenling zwangerschap hebt.

16. MMJPJ

MMJPJ Actief lid

1 mei 2023
    299
    156
    43
    Vrouw
    Jaa dat dacht ik wel, lijkt me we een lastig besluit, ook al is het nog zo klein, weet niet of ik dat kan.

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.024
    15.628
    113
    Nabij Utrecht
    Zoiets is een hard besluit idd.
    Hopelijk is het niet nodig en is iui 6 bingo

MMJPJ vindt dit leuk.
  18. MMJPJ

MMJPJ Actief lid