Ik ben een van de vele testverslaafden op dit forum , mede omdat we niet zo makkelijk zwanger worden en vooral ook moeilijk zwanger blijven. Maar goed, deze maand weer een methode van acupunctuur geprobeerd (bepaalde punten) waarmee ik vorige keer zwanger ben geworden en gebleven (1e behandeling VMK en 2e behandeling zwanger van Hugo). Was dus wel benieuwd of het effect had gehad. Normaal gesproken test ik 1x als ik denk dat het nut heeft, maar nu meermaals (vanaf 9 DPO) getest om te kijken of er iets te zien was. Nu bleven de testen allemaal wit (vandaag nog eens in de prullenbak gegluurd), behalve de testen van maandag. Die kregen ruim na tijd een tuurstreepje, maar best duidelijk te zien. Het ging hier om een KV en een Action test, dus 2 verschillende. Ook de testen die ik teruggekeken heb, waren van beide merken. Dinsdag overigens ongesteld geworden, maar dat is mij bekend na lichte streepjes. Bij mijn zoontje testte ik direct heel donker. Maar denk dat er nu wel iets aan de gang is geweest, maar gewoon zoals vanouds niet goed ingenesteld oid. Ik was overigens 1 dag overtijd dat ik ongesteld werd, dus de streepjes waren op NOD. Ik hoor veel over indroogstreepjes, vals positief e.d., maar persoonlijk geloof ik hier niet zo in, zeker niet in mijn geval deze maand. Maar ben wel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Het zou natuurlijk kunnen dat er een bevruchting is geweest wat uiteindelijk niet goed is gegaan, maar zeker weten kun je het helaas niet. Aan de andere kant, wat heb je eraan om het te weten? Ja of de acupunctuur heeft geholpen, maar dat is dan ook alles. Zou het gewoon nog een keer proberen als je daar een goed gevoel bij hebt...
Dus op NOD en ruim na de tijd.....Hmmmm ik weet het niet hoor. Er staat niet voor niks in de bijsluiter dat je het binnen de tijd moet aflezen. En ook een dag later gewoon ongesteld. Ik ken maar heel weinig vrouwen die elke maand costant een cyclus hebben van bijvoorbeeld 28 dagen. Meestal zit er wel een dag verschil tussen. In dat geval zou je dus telkens een VMK moeten hebben gehad? Op NOD verwacht ik dan ook binnen de tijd een streepje en niet uren later! Om er dan meteen maar vanuit te gaan dat er dan wel iets gaande moet zijn geweest....... Persoonlijk geloof ik in dat geval wel in indroogstreepjes. Want waarom zou er anders uitdrukkelijk in bijsluiters vermeld staan dat je de test binnen een bepaalde tijd af moet lezen?!? Geef me daar dan eens een goede reden voor?
Ik denk ook wel bevrucht en helaas niet blijven plakken....jammer meid! Denk wel dat je met je acu op de goede weg bent. Succes er mee!
Hmmm bij al mijn zwangerschappen, ook de vroege miskramen, had ik op 10 dpo al een zeer lichte posi test, dus herken het niet. Maar je theorie zou kunnen... Ik denk dat ik zelf van een vroege miskraam zou spreken bij minstens 3 opeenvolgende dagen een (licht) positive test. Bij mij was heel licht streepje altijd wel zwanger, anders bleef de test wit...
Zoals boven gezegd, is het ook belangrijk voor een 100% bevestiging van zwangerschap om binnen de tijd af te lezen. Maar hoe kun je een of twee dagen eerder op verschillende testen geen indroogstreepjes hebben en dan later op twee verschillende soorten testen, wel?
Bij mij blijft hij ook altijd wit, op bepaalde maanden na. Ik noteer deze ook niet "in het boekje" als VMK, omdat ik dan ook iets duidelijker streepjes zou willen zien over wat langere tijd.
Bedenk dat voor de innestelling ongeveer de helft van de bevruchte eicellen te gronde gaat. Daarna eindigt nog zon 30 procent van alle zwangerschappen in een miskraam. Dit gebeurt in de helft van de gevallen zo vroeg dat de vrouw niet weet dat ze zwanger is geweest. Nadat de zwangerschapstest positief is, krijgt nog ongeveer 15% van de vrouwen een miskraam. De gemiddelde kans om zwanger te raken, is tot het dertigste jaar 15 procent per maand. Dit is wat ik had gelezen! Het kan dus idd zo zijn dat je toch zwanger bent geweest en vroeg is mis gegaan. Hier denk ik ook het 2 keer te hebben meegemaakt zonder een positieve test, dat dan weer wel, maar wel 6 dagen overtijd en flinke menstruatie! Zeker weten doe ik het nooit.
Tsja op 2 verschillende testen.. Kan idd mis zijn gegaan Er zijn wel testen die een indroger geven soms, maar ik geloof ook niet altijd dat het indroog streepjes zijn. Bij mij werd er ook geroepen door sommige dat het vast indrogers waren (right, na 10 testen van 3 verschillende merken). Ik was echt wel zwanger!!!
Ik kan in het indroger verhaal meegaan, wanneer er sprake is van 1 test met een streepje en waarbij alle andere testen (ook verschillende merken) negatief blijven. In jouw geval lijkt het me ook geen indroger te zijn geweest. Wat soms vergeten wordt, is dat een test die bv vanaf 25 eenheden zou reageren, bij minder eenheden ook een streepje kan geven. En dan kan het ook langer duren voordat zo'n streepje er staat. Zelf heb ik hier het bewijs voor dmv een bloedtest. 's Morgens getest met lichte streep (binnen afleestijd) en 2 uur daarna bloedtest met een waarde van 12. Nu is er natuurlijk wel enige afwijking tussen urine en bloed, maar bloed zal meer HCG bevatten dan urine. Vanaf de genoemde waarde zal de test in ieder geval binnen de tijd een goed zichtbaar streepje geven. Vandaar ook mijn discussie. Ik wil niemand vroege miskramen aanpraten en zeker ook niet iedere vage test daaronder scharen. Dat zou onzin zijn. Maar om onterecht testen, die doorgaans prima werken, te scharen onder slecht wanneer men een vaag streepje buiten de tijd heeft en dan toch ongesteld wordt, vind ik niet zo netjes. Testen die positief testen met kraanwater daar natuurlijk even daar gelaten. En ook dames die op de een of andere manier altijd streepjes plassen.
Inmiddels zit ik in de volgende ronde, maar weet niet exact wat mijn NOD is. Heb een vroege positief ovulatietest gehad, dus mijn NOD is ergens tussen morgen en donderdag. Weer de proef op de som genomen en 5 dagen geleden gaan testen om ook witte testen te krijgen. Dat was ook zo de eerste 2 dagen. De 2 dagen daarna vage streepjes. Vanmorgen deze. Tijdens de afleestijd zag ik al iets en later is hij roze opgedroogd. Ik vind hem nog verre van positief, maar ben wel benieuwd wat hij morgen doet. Zal ook een paar KV's halen. Het fototoestel wilde niet zo focussen. Streep is wel roze en even breed.
Even OT, Mykelti, wat voor acupunctuur heb je laten doen? En waar? Misschien wil ik dat dan ook wel eens overwegen.
Ze prikken o.a. mijn eierstokken, maar de plek die dus blijkbaar enigszins succes bij mij oplevert (ook geprikt bij mijn doorgaande zwangerschap) zit in het midden, net boven mijn schaambot. Een acupuncturist met een aantekening/training voor fertiliteitsbegeleiding zou moeten weten welk punt dat is. Beter kan ik het niet omschrijven, sorry. Jij ook veel miskramen zie ik. Verdrietig...
Ik vind dit toch een vrij duidelijk streepje (ondanks de onduidelijke foto). Ben benieuwd hoor morgen!
Dank je wel. Ik ook. Gezien mijn voorgeschiedenis probeer ik niets te verwachten, maar dat is wel moeilijk. Heb het ook niet zo koud zoals ik het normaal wel heb voor mijn menstruatie. 's Nachts lekker aan het "stomen".
Lief, Nette, maar denk dat het wederom geen positieve ronde is. Vanmorgen weer een tuurstreepje. Ik wacht nog een dag of 2 en dan test ik nog een keer, als het nodig is. Hoe is het met jou dan?
Ik heb nog nooit een indroger gehad, en geloof me, ik heb enorm veel getest! Maar ik testte als ik zwanger was al op 10 dpo redelijk duidelijk. Zou goed kunnen dat er vroeg iets mis gaat, dat is nl ook gewoon zo bij het merendeel van de bevruchtingen, ook bij mensen die niet verminderd vruchtbaar zijn en dat is het 'risico' van vroeg testen: de spanning, hoop en uiteindelijk teleurstelling. Op dpo niet duidelijk testen is over het algemeen (let wel, niet altijd) geen goed teken. daarnaast heb je veel kwaliteitsverschil in testen, zeker de goedkope, ook testen van hetzelfde merk. Dus het zou zomaar kunnen dat er streepjes komen op de ene die niet verschijnen op de andere en andersom is er voor jou wel nog hoop deze maand? de test van gisteren was een streepje op te zien
Met je eens hoor, dat veel bevruchtingen voor NOD al spaak lopen. Ivm de acupunctuur wilde ik gewoon eens kijken of er "vooruitgang" was. En dat is er dus wel, maar nu nog blijven plakken. Met mijn miskramen ook altijd vage streepjes en na NOD lichte streepjes, nooit knallers. Met mijn zoontje op 13 DPO een dikke knaller. Ik ga volgende maand ook weer over op Zwanger en Kids. Mss is de action test niet een voor mij. Liever omo wit dan dit soort streepjes. Daarmee blijf ik er wel bij dat het geen indrogers zijn, maar ws ergens heel vroeg afgebroken, voor NOD. Voel me ook wel duidelijk anders, voorals warm 's nachts, maar daar heb ik nu niets meer aan. Nog steeds geen bloed, maar wel erg emo, dus ben bang dat het niet lang zal duren. Probeer weer moed te verzamelen voor de volgende ronde. Komt wel weer, maar nu even wat minder.