Geen positieve ovulatietest ?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Dalysa, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Hey iedereen,

Normaal heb ik wel een knaltest elke maand maar deze maand is nog niet 1 test positief geweest volgens mij. Zouden jullie mee willen kijken of ik misschien verkeerd heb gezien? Ik zou uiterlijk gister mijn ei sprong moeten hebben gehad omdat mn cyclus nooit langer dan 31 dagen is geweest en heb ook vandaag niet positief getest dus dan zou het wel een(voor mij) super lange cyclus moeten worden deze ronde.

Op de 13de had ik wel een wat duidelijkere test, was dat dan de positieve test? En op de 16de leek de test ook iets duidelijker maar heb dezelfde urine nogmaals getest en die was duidelijk niet positief.

Hoop dat jullie even mee willen kijken.

Bijgevoegde bestanden:

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik zie er nog geen positieve test bij.

3. mama09

mama09 Fanatiek lid

21 jul 2009
    1.225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee, ik zou doortesten..

4. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Bedankt voor jullie reactie meiden, ik word hier zo onzeker van :(

5. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Heb nog steeds geen positieve test. Kan ik mn piek gemist hebben ondanks dat ik elke dag getest heb en soms zelfs twee keer?

6. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    is dit de eerste keer dat je ovulatietesten gebruikt? Het kan zeker! Oorzaken:
    1: je kan een langere cyclus hebben dan verwacht dus dan ook een latere positieve ovulatietest.
    2: je kan een kortere LF (fase van eisprong tot menstruatie hebben), waardoor je laat in je cyclus pas een positieve test hebt
    3: sommige hebben wel een eisprong maar geen positieve ovulatietest. De drempelwaarde van een test kan dan te hoog zijn voor de hormonen die jij hebt. Je kunt dan de gevoelige testen gaan proberen.
    4: je kan helemaal geen eisprong hebben, maar je bent al eens zwanger geweest dus dat lijkt me dan niet. Wat wel kan is een keer een maand overslaan en dan heb je zomaar zonder reden een keertje geen eisprong.

7. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Ik zit in het zelfde schuitje. Ik zou maandag mijn ovulatie gehad moeten hebben.. nog helemaal geen ovu. Ik ga doortesten maar ik ben ook gelijk bang dat ik geen eisprong heb of hem heb gemist. Succes meid!!

8. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Hier het zelfde probleem.. Zou ook maandag m'n ei gehad moeten hebben.. Maar verder dan dit kom ik niet

9. Flashlight

14 feb 2016
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idem hier... Voor het eerst ovulatietesten van cb aan het proberen (smiley of niet), maar tot nu toe geen smiley te bekennen (dag 19 van mijn cyclus). Hoewel mijn vruchtbaar slijm er echt wel duidelijk is... Ik ben al eens zwanger geweest, jammer genoeg werd dit een miskraam op 6w, dus ik weet zeker dat mijn eitjes kunnen springen, alleen is de vraag wanneer ze dat doen ;)... Ik ga die testen in ieder geval niet meer kopen denk ik:

1. Ze zijn duur, die van cb toch.
    2. De goedkopere met die streepjes zijn moeilijk te interpreteren (positief of toch net niet,... twijfel twijfel)
    3. Je kan je LH piek zo missen als je niet twee keer test per dag (dan wordt het helemaal gek, ik ben er nu al "teveel" mee bezig).
    4. En ik ben telkens toch een beetje ontgoocheld door het negatieve resultaat...

Conclusie, geduldig afwachten zeker? Gelukkig kunnen we onze twijfels hier onder elkaar eens kwijt, oef! :) Veel succes allemaal x

10. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ik heb al meerdere maanden ovulatietesten gebruikt en eigenlijk altijd mijn piek duidelijk gevonden (soms 2 dagen achter elkaar positief) misschien is toch de 13de mijn piek geweest maar was mn urine niet geconcentreerd genoeg? Hij is namelijk in het echt wel bijna positief. Of misschien toch geen ei deze ronde :( heb vandaag voor het laatst getest, weer negatief.. dus denk niet dat het zin heeft door te testen :(

11. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Persoonlijk zou ik doortesten, maar is aan jezelf natuurlijk..

12. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Niet zo handig dat je twee verschillende testen hebt gebruikt op de dag dat je een donkerdere test in handen had. Die van de action zijn namelijk niet voor iedereen geschikt, omdat niet iedereen er een knaller op krijgt.
    Maar verder sluit ik me bij de rest aan: doortesten.

13. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Nadeel als je je man op pad stuurt voor testen :( zelfs met een foto van de juiste testen komt hij met deze testen aanzetten. Zijn die van de DA, zijn dat dezelfde als action? Ik test vandaag dan gewoon door op jullie advies. Wie weet vind ik nog wat :)

14. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Oh nee DA testen zijn waarschijnlijk anders dan die van de action :) Ze leken er zo op. Succes met verder zoeken :)

15. Voila

Voila Niet meer actief

#15 Voila, 2 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2016
    *edit.. Sorry ts, ik kwam perongeluk inbreken..

16. Bertje123

Bertje123 Bekend lid

15 nov 2015
    860
    1
    16
    NULL
    NULL
    Je test allereerst met 2 verschillende merken. Dat doe ik ook, maar dan tegelijkertijd (om te kijken welke gevoeliger is tov de andere). Probleem met de action is dat deze niet gevoelig zijn. Ik test wel duidelijk een piek, maar super knal (teststreep dduidelijker dan controle) heb ik hierop nooit (gehad).
    De kv testen heb ik geen ervaring mee. Aan je testen te zien heb je geen positieve test gehad. Die van 13/4 is het het meest duidelijk. Ik zou iig blijven doortesten. Mocht er geen knaller meer komen maar je wordt wel ongesteld binnen zeer korte tijd, was je pos test wellicht toch de 13e. Weet je wat jouw lf is? Dan kun je nl terug rekenen op moment dat je straks gaat menstrueren.

Ik zou iig wel met dezelfde testen blijven doorgaan. Nu heb je door het wisselen misschien een piek gemist.

Deel Deze Pagina