Heb je dit ook vaker gehoord?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ukkepukje, 28 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkepukje

    ukkepukje Lid

    27 jul 2007
    44
    0
    0
    "ben jij nog niet zwanger? jullie zijn al zo lang bij elkaar?"
    "Willen jullie geen kinderen? Je bent "al" 30 geweest"
    "als wij op jou moeten wachten....." (zegt iemand die jonger dan jou is)
    "mama zijn is leuk hoor!"

    Herken je deze opmerkingen?

    Ik wordt er soms zoooo moe van. Op dit moment zijn wij al wel aan het 'proberen' een kindje te 'maken' maar voor deze tijd kreeg ik deze dingen te horen.
    Dit komt ook omdat mijn (jongere) zussen al wel moeder zijn, maar toch.
    Het 'gevoel'' was er bij ons gewoon niet eerder.

    Ben benieuwd naar julllie verhalen..

    Gr Uk
     
  2. Noa25

    Noa25 Fanatiek lid

    23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik heb ze nog nooit gehoord omdat ik natuurlijk pas 25 ben...maar kan me voorstellen dat het irritant is.
    Mijn schoonzusje hoorde ze ook vaak...heel lullig want ze werden na een jaar proberen pas zwanger.
     
  3. Annika1980

    Annika1980 Bekend lid

    8 jun 2006
    676
    0
    0
    Heel herkenbaar! Ik word er ook zooo moe van.. :(

    Zelfs mijn schoonouders (ze hebben maar één kind) worden er mee
    "lastig gevallen"! Of hun zoon al vader wordt? :confused:

    Nou ja, wij zijn sinds kort ook aan het proberen om zwanger te raken,
    dus om nu te zeggen dat wij nog geen kinderen willen, dat wil ik niet . ;)

    Maar ik merk dat zowat IEDEREEN in onze omgeving nieuwsgierig is
    of wij ermee bezig zijn of dat het misschien al is gelukt. De één vraagt
    het met een omweg, de ander kijkt naar... mijn buik! :rolleyes:

    Ik voel me eerlijk gezegd ook wel eens een beetje opgejaagd. :oops:
    Of ik snel zwanger moet worden voor hen! Omdat zij dat zo graag willen.

    Maar gelukkig willen wij samen het ook heel graag, dus hopen dat 't lukt.
    Jullie ook veel succes ermee!
     
  4. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Ben ook pas 25, maar toen we net getrouwd waren, drie jaar geleden... al die lachebekjes vragen 'En, wanneer komen er kinderen?' ](*,) Echt hoor... Of inderdaad, van die mensen met een stel van die jengelende kinderen die lopen te beweren dat het het mooiste is wat ze ooit is overkomen. Ja, dus?

    Net als bij jou Ukkepukje was het gevoel er bij ons totaal niet. Inmiddels wel en het wordt ook steeds meer, nu we serieus bezig zijn. Dat is wel leuk, maar mensen kunnen echt ontactvol zijn als het op dit soort dingen aankomt...

    Oh wel leuk om het er zo eens over te hebben :D
     
  5. jojo8

    jojo8 Actief lid

    15 jul 2007
    445
    0
    0
    ik ben nog maar 22 en wij krijgen ook constant de vraag. en nu we hebben besloten dat ik ga ontringen en als alles op regel is, gaan we het wel proberen. maar lijkt net of ze t kunnen zien ofzo... sinds we dat hebben besloten, krijg ik nog vaker iets te horen terwijl niemand het weet. echt heel raar!
     
  6. anoniem1405

    anoniem1405 Bekend lid

    28 jul 2007
    705
    0
    0
    Ik kan niet zeggen dat ik het herken, maar ik vind het wel een verschrikkelijk gevaarlijke opmerking van de buitenstaanders. Ik kan me voorstellen dat dat erg irri is! ik heb een vriendin die onderhand al 3 jaar probeert en nog niet zwanger is. geluykkig is ze nog maar 26, dus ze is nog jong, maar wilde jonger moeder zijn.

    Wij hebben juist het tegenovergestelde. zijn jong 25 en 28 en hebben een zoontje van 19 maanden. Wij waren nog maar 6 maanden samen toen ik zwanger raakte en op een of andere manier nemen sommige mensen je dat kwalijk... Wij gaan nu voor de 2e en alles gaat harstikke goed. Gelukkig weten de naaste familie en vrienden wel dat het goed zit en zagen ze dat ook direct!

    Succes met alle vragen en vooral de antwoorden!
     
  7. cira

    cira Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ook aan mij wordt de vraag steeds gesteld.

    Goh je vind kinderen zo leuk en je bent nu al twee jaar getrouwd wanneer komt jullie kindje?

    Zeer irritant vooral omdat we al sind juni 2006 het aan het proberen zijn en inmiddels in de MMM zijn beland. Soms kom je dan thuis en zit je gewoon te janken op de bank.

    Iedereen zegt het wel zo makkelijk, maar voor een gedeelte van de vrouwen is het allemaal net wat moeilijker om een wondertje te krijgen.
     
  8. Niet meer actief

    Ik hoor de vraag of wij nog niet aan kindjes beginnen de laatste tijd ook veel, en ik weet ook niet goed hoe ik hierop moet reageren. De mensen moeten maar eens beseffen dat zwanger raken niet bij iedereen vanzelf gaat. Doordat deze vraag zo dikwijls gesteld wordt, word ik zelf ook veel ongeduldiger.
    groetjes
     
  9. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    ik zij altijd dat wij geen kinderen wilde en dat geloofde ze ook dus toen het zover was was iedereen verbaasd. nu na mijn miskraam word het nog wel eens gevraagd en ik draai er dus niet meer omheen

    Ja zo snel mogelijk moet het wel lukken en blijven zitten, moet je dan die gezichten eens zien 8) die vragen het nooit meer aan iemand.
     
  10. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik herken dit ook. Er wordt vaak gevraagd wanneer mijn ouders opa en oma worden, en of er al een nichtje of neefje opkomst is. Ik was dit toen zo zat dat ik gezegd heb dat ze het vanzelf wel horen als ik 3 maanden zwanger ben. ;)
     
  11. Niet meer actief

    herken er weer een hoop in kijk ook eens bij langer dan een half jaar bezig daar staan zat verhalen over hoe bot of ontactvol iemand kan zijn heb het zelf al zo vaak mee gemaakt. mijn dierecte omgeving weet dat we bezig zijn en daar hoef ik dus ook geen rare opmerkingen van te verwachten. het zijn die mensen die je af en toe een keer ziet.
    ik ben nogal gezet en bij mij is het al zo vaak voorgekomen dat ze je gewoon feliciteren terwijl je dus niet zwanger bent nou dan kun je wel janken hoor dat vertel ik je

    xxx miss butterfly
     
  12. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik herken ze ook. Ik was 31 toen we gingen trouwen. En mensen begonnen allemaal tegen mijn moeder te preken dat ze toch echt een hartig woordje met mij moest gaan praten omdat ik "al over de 30!" ben :(.
    Of collega's op het werk die vragen of ik wel weet dat ik er "wat voor moet doen" om zwanger te raken, zoals stoppen met de pil :(.
    Of mensen die me opbellen en zeggen:"Hoe gaat het met jou? En je man? En de baby?"
    En een tante die ik op straat tegen kom:"Hoe bevalt het getrouwde leven? Er is zeker nog geen kleintje onderweg?"

    Waar bemoeien ze zich mee? Overigens was ik toen nog niet zwanger, en bij de laatste twee opmerkingen waren we al wel bezig, maar dat weet niemand.
     
  13. bebe29

    bebe29 Actief lid

    26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Wij krijgen die vragen ook regelmatig. Maar tegenwoordig na de vraag "en nog niet zwanger?" zeg ik was het maar zo, liever vandaag dan morgen. Dan zijn ze dus zo stil. Mensen denken er niet bij na dat het allemaal niet zo makkelijk is. Althans niet voor iedereen. En na anderhalf jaar proberen doet het ook steeds meer pijn als mensen dat vragen.
     
  14. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    heel herkenbaar en dat soort opmerkingen doen extra zeer,vooral omdat het vrijwel uitgesloten is op een natuurlijke manier zwanger te worden voor ons)we zijn meer dan n jaar bezig.
    nog maar afwachten of de gyn iets voor ons kan betekenen...
     
  15. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    Dit soort belachelijke opmerkingen hoor ik eigenlijk nooit gelukkig.

    Wel vragen sommige mensen wel eens aan me 'of ik graag kinderen wil'. Ik heb hier totaal geen moeite mee, op een normale vraag krijgen ze een normaal antwoord en ik wind er dan ook nooit doekjes om dat wij graag papa en mama willen worden, maar het nou eenmaal niet bij iedereen binnen een maand raak is.
     
  16. ukkepukje

    ukkepukje Lid

    27 jul 2007
    44
    0
    0
    ik zie bij veel meiden een "pendel" onderaan het bericht staan. Wat is dat, als ik vragen mag?
     
  17. Sil1980

    Sil1980 Lid

    29 jul 2007
    90
    0
    0
    Ik ben afgelopen juni getrouwd, daarvoor kregen we ook regelmatig de vraag wanneer er kinderen kwamen. Maar nu we eenmaal getrouwd zijn, aaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
    Vooral mijn man wordt er helemaal gestoord van. Daarom wou hij er eerst helemaal niets over horen! We kregen er zelfs een beetje ruzie over. Hij voelde zich helemaal opgejaagd. Ik had er niet zo'n moeite mee, laat maar kletsen.
    Maar goed inmiddels moet hij er wel aangeloven sinds zijn vrouw trillende eierstokken heeft heeft gekregen.
    Eigenlijk zijn het hele nare opmerkingen als je mij vraagt, ze weten van niets en toch maar blijven vragen. Gelukkig doen onze ouders het niet, maar collega's des te meer.

    Mijn motto er niets van aantrekken en lekker je eigen ganggaan!
    Gr Sil
     
  18. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Het word zeer regelmatig gevraagd, eigenlijk alle opmerkingen die jij beschrijft zijn ook tegen mij gezegd.
    Het is zeer irritant.

    We zijn een maandje geleden getrouwd en sindsdien wordt het alleen maar erger.
    Op de trouwdag zeiden mensen o.a dat ik van de sleep van mijn jurk ook wel een prachtig hemeltje voor een wieg zou kunnen maken.
    :evil:

    en nu we het voor het eggie zijn gaan proberen, vind ik het helemaal vervelend, alsof er op mijn vingers word gekeken...
     
  19. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Gelukkig geen last van. Ik gil al jaren dat ik niet van die monsters wil dus ik krijg hooguit de vraag of ik ze nog steeds niet wil. Dan antwoord ik : Nee hoor geen haar op mijn hoofd!
    Ik heb geen zin in vragen, want ik kan misschien geen eens kinderen krijgen, dat weet je nooit. Vind het wel vervelend om bij mensen die dichterbij staan vol te houden dat ik nog steeds niet "zo'n jong "wil. Mijn ouders en broer en zussen zijn allemaal al rijkelijk voorzien van kinderen en die verwachten het totaal niet van mij. Kan niet wachten om de verrasing op hun gezicht te zien als ik vertel dat er nog een kleintje in de familie komt!
    bar
     
  20. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Nee bij ons verwachten ze het ook niet omdat ik altijd heb gezegd dat ik nog wel een paar jaar wil wachten. Gevoelens kwamen eerder dan gedacht, dus op zich komt het wel mooi uit dat ik dat vaak heb gezegd. Mochten ze er naar vragen zeggen we iets in de trant van: we hopen wel dat dat ooit gebeurt ja... En ja wij zijn ook erg benieuwd naar de verassingen op de gezichten! :)
     

Deel Deze Pagina