Moet een test na een paar dagen donkerder worden??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Erikaatje, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ik had maandag een positieve zwangerschapstest. Licht, maar duidelijk.
    Vandaag (3 dagen later, ook 's morgens) weer een test gedaan, nog steeds een vrij licht steepje. Is dit erg, moet hij niet donkerder worden?? Omdat er steeds meer hcg in je lichaam komt?
    Het zo super welkom en ben zo onzeker...

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.981
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Alleen met een bloedtest is echt duidelijk een toename in hcg meetbaar. Meestal neemt het inderdaad toe, maar er zijn ook wel redenen waardoor het streepje een tijdje even licht blijft of zelfs lichter wordt, zonder dat er gelijk iets mis is.

Die eerste periode is inderdaad onzeker! De ene dag na de andere gaat voorbij en je zwangerschap vordert steeds verder.

3. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Dank je wel voor je fijne reactie.
    We wachten gewoon rustig af, elke dag is er weer 1 bij. Soms wel jammer, je bent zo blij met je positieve test en dan slaat meteen de twijfel toe... als het maar goed blijft gaan.

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    In mijn zwangerschap heb ik met 6/7 weken behoorlijk wat helder rood bloed verloren. Ik was zo bang dat het niet goed meer zou zitten. Met 8 weken heb ik er nogmaals een test tegenaan gegooid. Toen schrok ik heel erg, want de test was best wel licht positief. Heb toen mijn vk gebeld en die zei toen dat ik me geen zorgen moest maken. Een streep is een streep.

5. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Zo'n test is niet geschikt om de hoeveelheid HcG mee te bepalen. Je urine kan niets geconcentreerder of juist niet zijn, je hebt net een druppel meer of minder op de test gebracht, enz, enz,.....
    Niet te veel waarde aan hechten. Als een knal-streep nou echt heel duidelijk heel veel minder zou worden......

6. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Jullie hebben helemaal gelijk. Dank je voor jullie reacties.
    Met je verstand weet je het eigenlijk ook wel, maar je zoekt toch de bevestiging.
    Ik ga ook niet meer testen en gewoon lekker genieten van deze zwangerschap en proberen niet te veel te piekeren!

Deel Deze Pagina