LH piek binnen 3 uur weer weg ??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Scarabee, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi Dames,..

Ik heb een paar dagen geleden ook al een topic geopend, omdat ik een vroege LH piek dacht te hebben op 8 mei. Dit is eigenlijk het vervolg, en ik blijf in de war... Hoop dat iemand dit herkent of mij kan vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn of wat jullie denken...

8 mei zag ik een piek, niet een knaller, maar wel gelijk aan de controlestreep. (bij mij verschilt het per maand of het echt gaan knallen, of gelijk blijft).

9 mei wazig, dus negatief

10 mei wazig, dus negatief

vandaag 11 mei:

11:00 uur. wazig dus negatief.
    16:00 uur. erg positief weer! net zo donker als de controlestreep.
    19:00 uur. wazig :(:(

Ik heb 2 uur voor het testen niets gedronken en niet geplast, dus ik had zeker weten bij alle testjes geconcentreerd urine. Hier hou ik mij altijd strikt aan!

Ik snap er niets van..

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een piek van 3 uur is theoretisch onmogelijk. Kan eigenlijk gewoon niet.
    Heb er helaas geen verklaring voor...

Zelf heb ik het wel eens gehad de dag voor mn piek. Het kan dan dat je urine juist TE geconcentreerd is en de piek te vroeg laat zien. De volgende dag was hij dan knal...

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Nou zoiets zei ik net tegen mijn vriend ook.. dit kán technisch gezien helemaal niet, zei ik..

Ik heb ook weleens gehad dat hij donker was de dag voor de knaltest.. maar dan was hij toch een tikkeltje lichter dan de C.Nu was het echt gelijk.. en dat maar heel kort. Stom hoor. Als je s'ochtends dat stofje aanmaakt.. dan zou het smiddags in je urine moeten zitten, maar lijkt mij dat het dan niet begin van de avond al ineens verdwenen kan zijn. Maar wie weet morgen een knaltest !!! Daar ga ik dan nu toch wel vanuit hoor... en als hij morgen weer licht is, dan ga ik gewoon heel hard gillen :)

Jij trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap he! Ik was je al eens eerder tegen gekomen volgens mij hier op ZP, maaaanden geleden. Mooi hoor!!

4. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Slunae: Herkenbaar hoor die vage testjes. Ik heb de afgelopen maand pas op dag 15 een knaltest gehad (dag 13 was ie al net zo donker als de controlestreep). Dag 15 ochtend knal, later op de dag was het tweede streepje een stuk lichter en savonds was ie weer knal! Ik gebruik dipsticks van zwangerenkids en sensitest.
    Gewoon ff doortesten.. en niet met 'te geconcentreerde urine want dit kan de test uitslag beïnvloeden!

Suc6!

5. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Misschien een gekke vraag, maar waarom test je zo vaak op 1 dag?
    Ik heb zelf een vrij lange piek, duurt ong. 2 dagen...
    Maar als je een korte piek heb kan je begin van de middag en eind van de avond testen ofzo...
    Ik denk persoonlijk dat zo vaak testen je juist onzeker kan maken e.d.
    Maaar ik duim natuurlijk wel voor je dat je een prachtig eitje hebt in de komende 24-36 uur :)

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Omdat ik heel exact moet plannen. Normaal test ik 1 keer per dag, maar als hij donkerder wordt 2 of 3 keer per dag. Mijn vriend moet namelijk op tijd weten of hij wel of niet moet komen, en we moet het op de goede momenten doen. Ik heb trouwens nooit problemen of onduidelijkheid gehad met testjes, behalve in het begin dan, maar verder geven ze me een hoop rust juist!

Vanmorgen had ik weer een piek, dus eitje zal binnenkort wel springen..

Thnx dat je duimt :)

7. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Bedankt voor je reactie! Ik vermoed dat hij vandaag wel gaat knallen, had net weer een duidelijke piek. En anders wordt dat vast wel morgen! Het verschilt ook per maand .. heb jij dat ook ? De ene maand blijft hij net zo donker, en dan maar heel kort (20 uur) en de andere maand (vorige maand bijv) blijft hij 3 dagen heel erg donker.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als je een positieve ovutest hebt springt je ei pas 24-48 uur later. Dus meerdere keren testen heeft alleen zin als je een korte lh piek hebt en zo met testen je piek kan missen.
    Dan moet je 2x per dag testen, maar wel 4 uren voor het testen niet plassen en weinig/niet drinken.

9. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Mijn verwarring was omdat ik op 8 mei een positieve had, en gisteren een positieve had, en vandaag een positieve heb, maar daartussen steeds niets. Volgens mij kan het geen schade als ik 2-3 keer per dag test, en ik vroeg mij ook niet af of het zinloos was zo vaak te testen eigenlijk... Ik weet wel dat als ik maar één keer per dag test, ik makkelijk mijn piek kan missen.

10. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik heb ook maximaal 1 dag een LHpiek. Als hij donkerder wordt ga ik 2 keer per dag testen. Gemiddeld heb ik op CD13 een positieve test, nu dus 2 dagen later en heb daarom een paar keer per dag getest. Wij draaien beide wisseldiensten dus het kan zo maar is zijn dat we elkaar een paar dagen amper zien.

11. lindanna

lindanna Fanatiek lid

18 mei 2010
    2.644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek

Je ei springt binnen 24-48 uur. niet na. Bij mij springt hij zelfs binnen de 12 uur. Dus hou je daar niet aan vast, want dan heb je kans dat je gewoon een dag te laat bent met klussen.

(ik weet dit zeker omdat ik en ovu testen doe en FM's krijg)

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik weet dat je het niet tegen mij had, maar ik ben het met je eens. Buiten dat het kan verschillen per vrouw en per cyclus, want soms hoor je ook dat hij pas ná 48 uur springt, maar het kan ook zijn dat hij na de maximum van de piek al springt binnen 10-12 uur. Hoe dan ook, als je je LH piek hebt gemeten, is het een goed idee om actie te ondernemen ;)

Deel Deze Pagina