was dit het?! meekijken testrijtje ovu-test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door LadyT, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Hallo allemaal,

Ik blijf vragen houden over de ovutesten, het is dan ook mijn eerste maand...maar het lijkt wel meer vragen op te roepen dan te beantwoorden... Hopelijk kunnen jullie me wat antwoorden geven!

1) Als jullie naar mijn testrijtje kijken, wat denken jullie dan? Heb ik wel of geen positieve ovulatietesten gehad?
    Er moet wel bijgezegd worden dat mijn urine van maandag en dinsdag niet erg geconcentreerd was. Van vandaag wel, maar hier is nauwelijks meer een streepje te zien. Ik denk zelf dat gisteren of eergisteren positief was, of was zijn ze niet donker genoeg?

2) Als maandag of dinsdag een positieve test was...tot hoelang zouden jullie dan blijven 'klussen'?

3) ik begin vanaf vandaag juist draderig slijm te krijgen (hiervoor al wel paar dagen meer witachtig slijm, maar nog niet draderig). Wat is de volgorde van eisprong/draderig slijm? Eerst eisprong en dan draderig slijm? En als dit voorbij is, ben ik dan niet meer vruchtbaar?

pffff....wat een vragen he :D...maar hebben jullie hier ervaring mee of hebben jullie het hier met een verloskundige of gyn. over gehad?

Hier nog even de foto van het testrijtje:

2. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    oh ja...de ovu-testen is zwanger&kids...

Weet niet of dit uitmaakt bij de interpretatie?

3. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Ik ben zelf bezig met de eerste ronde met ovu testjes van zwanger en kids. Ik had net zulke "donkere" testjes en dacht dat dat mn ei was. Ben gewoon door blijven testen en een paar dagen later knalde die er ineens vanaf. Ik zou wel gewoon klussen, want hij knalt niet bij iedereen, maar wel door blijven testen. Als je een hele cyclus test, weet je precies hoe donker die bij je wordt en heb je ook geen twijfel voor de maand erop ( al hopen we dat je ze dan niet nodig hebt natuurlijk ).

4. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je test van maandag is het beste, maar volgens mij nog niet goed genoeg. Ik had "vroeger" ook altijd zo'n resultaten als jij nu hebt en dan vroeg ik me ook af of er een ovulatie aan kwam. Maar nu ben ik al 2 maanden bezig met hormonen slikken, hetgeen in het ziekenhuis gecontroleerd word. Daardoor weet ik wanneer de eisprong komt en heb ik weer testjes gedaan... mijn streepje nu knalt echt van de test af! Mijn fertiliteitsarts adviseert trouwens om de dag te klussen. Wij hebben laatst tot 2 dagen na de eisprong om de dag geklust, maar je kunt natuurlijk ook nog langer doorgaan ;)

5. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even als voorbeeld... dit was mijn positieve ovulatietest van deze maand. Ik gebruik dezelfde tests als jij (van Zw&K):

6. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Oei...dat scheelt nogal qua kleur!! maar zou het ook niet kunnen dat iedereen een 'eigen kleur' heeft?

/nou ja, ik blijf maar doortesten...pfff spannend hoor!

7. Maia

Maia Niet meer actief

1. nee. mijn positieve ovulatietesten zijn ook altijd donkerder.
    2. klussen kan nooit kwaad :)
    3. ik dacht dat dradig slijm gewoon een voorbode van ovulatie is dus dan zal hij nog komen.

ik zal zo even mijn testrijtje van vorige maand toevoegen. Deze maand heb ik niet op foto, dan kan je het zien

8. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    LadyT. Het kan goed zijn dat als je 6 september sochtends had getest, dit een knaltest geweest zou zijn. Ik teste rond mijn eisprong 2 keer per dag, had namelijk altijd een korte LH piek! Ik denk dat je 'm wel gehad hebt.

9. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38

Oei, oei, oei....dat is ook nog mogelijk natuurlijk!! Had ik nog niet aan gedacht!
    Zou het? Zou me wel opluchten? :)

Vandaag kan ik niet testen om 18.00 uur, dus test nog een keer om 10.45 (laatste tijdstip dat kan vandaag...) We zullen zien wat er gebeurd!

10. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Voor de zekerheid kan je inderdaad doortesten maar ik denk dat je je ei gehad hebt. Voor eventueel de volgende keer (hoop het niet natuurlijk!) kan je beter 2 keer per dag testen, je ziet nu ook dat de ene test nog super licht is en de volgende tegen het positieve aan..

11. jazz

jazz Niet meer actief

Doortesten en doorklussen:D
    En vergeet niet meestal is het 14 dagen voor je 1 cyclus dag dat je een eisprong heb gehad. Dus terug tellen deze maand. En elke dag toch testen dan moet je wel een idee beginnen te krijgen.

Deel Deze Pagina