ovulatietest met een positief resultaat, wat nu?!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sunshine1, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Dames,

Hellup! ik zit met een vraag...ik zal even de situatie toelichten!

Vorige maand ...maandag geen streepje op ovulatietest, dinsdag licht streepje, woensdag knal donker streepje, donderdag licht sreepje, vrijdag geen streepje.
    De bijsluiter van de test zegt bij lh piek na 24 uur maar binnen 48 uur klussen.
    Hebben we gedaan zonder resultaat.

Deze maand... precies hetzelfde... vandaag knal ovulatuetest. Nu zat ik te denken om niet die 24 uur te wachten zoals bijsluiter zegt omdat ik vorige maand wel heb gewacht maar toen was volgende dag streepje al duidelijk minder zichtbaar!!

Wat zouden jullie in deze situatie doen?!

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Gezellig maken!! Vanavond en morgen en misschien ook overmorgen. Just to be sure :p

3. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    En ik lees overal...slecht voor t zaad elke dag klussen....

4. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.303
    396
    83
    elke dag klussen kan geen kwaad. zolang je maar niet meerdere keren per dag klust ;)
    zijn genoeg die he in de vruchtbare week om de dag doen of dagelijks zodat er een vooraadje zaadjes zijn.

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Dag van positieve test en de dag erna zou ik zeker klussen:)

Je ei springt 24-36u na de positieve test, dus belangrijk dat er voor je eisprong iig een mooi voorraadje klaar ligt;)

6. mariam1978

mariam1978 Actief lid

9 mrt 2014
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, ik wil je zeggen je een glimlach op mijn gezicht hebt getoverd. Ik vind je reactie op die positieve ovulatietest echt hilarisch, terwijl het niet zo bedoeld is. Er staat in die bijsluiter dat je eisprong binnen 48 uur hebt en dat je nu de grootste kans hebt om zwanger te worden. Meeste van ons Gaan meteen in aanvalsmodus en jij wacht netjes 48 uur......

Sorry hoop niet dat ik je beledigd heb, maar zit nog te lachen in mezelf:p

7. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Juist binnen de 24 uur na de positieve ovulatietest je best doen :p

8. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Geeft niet hoor...

Maar vorige maand meteen in de aanval geweest en elke dag maar zonder resultaat.
    Je leest overal '' slecht voor het zaad elke dag klussen''
    Dan de bijsluiter....

Je weet het op een gegeven moment niet meer en je hebt zo een kinderwens...Dan gaan mensen rare dingen doen :):)

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Als het zaad niet zo goed is, is iedere dag inderdaad niet aan te raden.
    Als daar verder geen problemen bij zijn, is het helemaal niet erg.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je schrijft ook de hele tijd dat je een posi ovulatietest had vorige maand en flink geklust hebt, maar zonder resultaat.

Hoop niet dat je in de waan verkeerd dat als je een posi ovulatietest hebt en je gaat klussen, dat je dan wel zwanger moet zijn. Helaas. Zo werkt dat niet!

Het zaadje moet het eitje nog weten te bereiken.
    Het zaadje moet het eitje weten te bevruchten.
    Het moet zich nog goed weten in te nestelen.

Er komt dus ook nog een flink portie geluk bij kijken.

11. mariam1978

mariam1978 Actief lid

9 mrt 2014
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Be Happy, helemaal gelijk. Die testen zijn een hulpmiddel, maar totaal geen garantie. Was dat maar zo...:D

Een voorbeeld uit reallife: Mijn schoonzus en broer hebben elkaar vorig jaar in mei een week gezien door omstandigheden. Let op 1 week. In die week was ze ook nog aan het mensturen 2 dagen. Wat denk je paar weken later positieve zwangerschapstest. Niet gepland, want ze had nog 1 zoon van nog geen jaar. De wijze les die ik hier heb geleerd: Al die theorieen van eisprong op dag 14, zaad dat gemiddeld 3 dagen leeft etc., klopt allemaal wel, maar jij hebt er totaal geen controle of grip op:)

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

In de bijsluiter van bijv action ovulatietesten staat dus echt dat je NA 24 uur NA de positieve ovulatietest gemeenschap moet hebben..

Ik ben het daar echt niet mee eens en volgens mij velen met mij dus lekker vanaf die positieve test gezellig maken.

13. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Dat bedoel ik dus!! Ik begrijp ook wel dat een test geen garantie geeft zoals de andere dames zeggen.

14. kellyk

kellyk Niet meer actief

Wij doen in de vruchtbare week het iedere dag altijd gedaan en zo al 2x zwanger geraakt! Zeker een dag of 6 achter elkaar. Ooit avond en dan ochtend zo zit er 36 uur tussen.... Is maar net waar je zin in hebt, maar wij laten er nooit meer dan 36 uur tussen zitten.

Mijn vk en gyn raden aan om vanaf dag 11 tot 17 iedere dag seks te hebben. Als het zaad goed is! Kijk dan moet je ook nog een perfect eitje hebben en dan moet het ook nog nestelen en daar komt meer bij kijken..

Deel Deze Pagina