Ik heb altijd mijn eisprong kunnen voelen (dacht ik tenminste) maar nu ben ik deze maand begonnen met ovulatietesten. Afgelopen zaterdag verwachtte ik mijn eisprong, woesdag daarvoor heb ik een ovutest gedaan die goed duidelijk was, vrijdag weer eentje maar daar was niets meer te zien. Zaterdag voelde ik inderdaad weer zo'n ongipijn wat ik altijd aanzag voor eisprong. Aangezien ik de laatste maanden wat onregelmatig ben weet ik mijn eisprong niet zeker meer, vandaar dat ik ook ovutesten wilde gebruiken. Is het mogelijk dat de ovutest negatief aangeeft, maar dat de eisprong nog moet komen? Het is de eerste keer dat ik een ovutest gebruikt heb, dus nog niet veel ervaring ermee.
Een ovulatietest is pas positief als het teststreepje net zo donker is, of donkerder dan de controle streep. Dus een licht streepje is dus negatief. Ik weet niet of je ook temperatuurd? Misschien is dat een idee? Heb je nog een foto van die test die je dacht dat ie positief was? Het beste kan je in je vruchtbare periode elke dag een ovutestje doen. Zo kan je goed het verloop zien. Succes!
bij de eerste test vorige week woensdag was het streepje net zo donker als de controle streep. Vrijdags (2 dagen later) was het een vaag streepje. Zaterdags voelde ik mijn ei, tenminste dat is wat ik altijd aanzag voor mijn ei. Nu ben ik dus een beetje de kluts kwijt
Toevallig zat ik net een topic van Scarabee hierover te lezen. Ik hoop niet dat ze het erg vind dat ik haar tekst hier even kopieer, maar zij schreef het volgende: Na heel lang ovulatietestjes gebruiken en inmiddels ook temperaturen en een echo gehad te hebben, ben ik erachter gekomen dat de 24-48 uur dat een eisprong plaatsvindt na een LH piek echt een gemiddelde is. Bij mij verschilt het dus eigenlijk elke ronde, en ik wilde jullie daarvan op de hoogte stellen, omdat ik soms zie dat er gewacht wordt na een LH piek, of dat er niet doorgegaan wordt na een vermoedelijke eisprong. Ik heb nu bijv. meegemaakt dat mijn eisprong al was op de dag van mijn LH piek.. maar ook dat mijn eisprong 4 of 5 dagen NA de LH piek pas plaatsvond. Ik ben hierachter gekomen dmv tempen, en ook door een baarmoeder echo. Ik ben zelf dus een paar rondes al gestopt met 'klussen' omdat ik dacht dat mijn eisprong al plaatsgevonden moest hebben, maar achteraf blijkt dat dat helemaal niet zo geweest hoefde zijn.. Dus mijn tip aan jullie: Begin optijd, en ga ook door als je denkt een eisprong gehad te hebben...dat kan wellicht de kansen verhogen. Hoop dat iemand hier iets aan heeft....want niet elk vrouwenlichaam werkt hetzelfde, en daarom kunnen praktische tips bij bijv. ovulatietestjes soms afwijken van het gemiddelde. Dus het zou goed kunnen dat je wel zaterdag je eisprong gehad hebt.
Dat had ik inderdaad ook al gelezen, maar verder ben ik niet gekomen aangezien er zo veel berichten waren. Maar het kan dus kloppen dat je negatief test terwijl de eisprong nog moet komen?