Positieve test na NOD, hoe lang door testen?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by IJsthee, Mar 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Hoi dames,

Ik zit met het volgende. Het hoort vast bij de onzekerheid van de eerste weken :) maar aangezien ik nog wat testjes heb liggen wil ik toch elke ochtend even kijken of het streepje er nog staat. Het streepje blijft erg licht. Als in, wel roze en zichtbaar (hoef niet te turen), maar echt heel licht.

Hoe doen jullie dit, 'gewoon' stoppen met testen en hopen op het beste, of blijven jullie ook nog even doortesten om te kijken hoe het zich ontwikkelt? Zegt de intensiteit van het lijntje überhaupt iets in de eerste weken?

Als ik volgende week nog steeds een streepje zie maak ik een afspraak met een verloskundige.

2. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Het zegt wel iets, maar niet alles. Ik zou om de dag testen, want hcg verdubbelt om de dag. Ik zou persoonlijk wel doortesten. Als hij een dagje lichter is dan de dag ervoor, is dat niet heel erg, maar als dat doorzet is dat toch iets om zorgen om te maken.

Welke testen gebruik je?

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Toen ik zwanger bleek, heb ik de testen die ik had opgemaakt kijken hoe het streepje steeds donkerder werd (hij werd bij mij eerst lichter, gelukkig daarna weer donkerder) Daarna nog de test van MvM , en toen ben ik opgehouden met testen.

4. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Ik gebruik de testen van Action, en af en toe van de Kruidvat. Bij allebei binnen de afleestijd een heel lichtroze lijntje. Ze worden nog niet lichter gelukkig, maar ook zeker niet duidelijker. Vind ze gewoon nog niet overtuigend ofzo? Misschien moet ik het inderdaad nog een paar dagen geven. Denk dat ik gewoon graag wat meer bevestiging zie ;)!

5. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    @DarkAngel: ook bedankt voor je reactie. Mag ik vragen hoe lang dat ongeveer duurde voordat ze donkerder werden? Weet dat het bij iedereen verschilt maar toch.

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
  7. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
  8. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Thanks. Dat is nogal een verschil ja! Die van 23-9 ziet er al wat duidelijker uit, maar die van 10-10 is wel een echte knaller.

Stelt toch een beetje gerust.

9. Emo

Emo Fanatiek lid

Nov 6, 2013
    1,855
    1
    36
    Female
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Heb je ook fotos van je testen Ijsthee? Je ziet meestal wel verschil wanneer je om de dag test dan vermeerdert het hcg in je lichaam.

En oh ja gefeliciteerd natuurlijk!

10. Emo

Emo Fanatiek lid

Nov 6, 2013
    1,855
    1
    36
    Female
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    @ evira wauw na 7 jaar, jij ook gefeliciteerd!

11. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    Ik heb die van donderdag en gister nog, die van vandaag heb ik weggegooid maar is vergelijkbaar met die van gister. Links is donderdag, rechts is zaterdag. Vind ze op de foto wel wat minder duidelijk dan in het echt.

Attached Files:

12. nadin

nadin Bekend lid

Apr 27, 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    5 dagen achter elkaar getest tot het donkerder was

13. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Ik raad je aan te stoppen met testen, want het maakt alleen maar extra onzeker. Bij iedereen verloopt het anders! Ik dacht na 6/7 weken ook nog een keer voor de gein te testen en toen was hij ineens lichter... Nu blijk je na 6/7 weken lichter te kunnen testen, omdat ze de hcg niet meer aan kunnen! Niet dat dit in jou geval zo is, maar dat maakte mij ook onzeker.
    Ik ga mijn overige testen nu kado doen aan iemand in mijn omgeving die ook hard bezig is. Ik pak ze in en zeg erbij: "ik heb ze niet meer nodig" :) Diegene weet nog niet dat ik zwanger ben :D

14. IJsthee

IJsthee Bekend lid

Feb 23, 2014
    711
    0
    0
    @Evira: ik had je onderschrift gemist. Wauw, wat bijzonder na zo'n lange tijd. Ik wens je van harte een goede zwangerschap toe!

@Zwangnie: die is wel leuk :D en je hebt gelijk, het maakt wel onzeker. Ik denk dat ik nog even doortest tot 'ie ietsje donkerder wordt en dan stop ik, dan vind ik het wel mooi geweest :)

15. Emo

Emo Fanatiek lid

Nov 6, 2013
    1,855
    1
    36
    Female
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ze zijn nog heel licht, maar ik zie wat je bedoelt. Persoonlijk zou ik ook door testen totdat je in ieder geval een wat duidelijker streepje krijgt. Op deze 2 testen op je foto's zie ik wel verschil, hoop dat ze duidelijker voor je worden.

Veel succes.

16. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Eerlijk? Ik zou nog wel doortesten ik zie nl geen verschil tussen de twee sorry. Hoeft niks te zeggen he!

17. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Meestal ben ik het hier mee eens, maar ik vind je testen nu zodanig licht dat ik echt wel even zou door testen. Ik denk eigenlijk dat je minder ver bent dan je denkt, kan dat? In het begin stijgt HCG namelijk maar licht, maar na een paar dagen zou je toch echt een duidelijk verschil moeten zien. Ik zou zeker door testen tot je ziet dat de streep donkerder wordt. Niet elke dag testen, want dan maak je jezelf gek, maar om de dag of desnoods om de twee dagen. Woensdag zou je test toch echt wel een stukje donkerder moeten zijn als alles helemaal goed zit. Ik ga voor je duimen!!

Share This Page