Hoi allemaal Sinds ik in juli mijn spiraal heb laten verwijderen is mijn lichaam een beetje in de war. Op 20 augustus heb ik een flinke menstruatie gehad, waarna ik dacht dat mijn cyclus vanzelf weer op gang zou komen. Omdat ik een hekel heb aan onzekerheid en wachten hebben we besloten om ovulatietesten te doen. Nu waren deze de eerste 3 weken negatief (niet of nauwelijks een 2e streepje zichtbaar) maar de afgelopen week Ziet het er als volgt uit (zie foto). Het lijkt wel of het lh iets is afgenomen en nu weer opbouwt. Zijn er meer die dit zo terug zien in hun eigen testen? Of weet iemand wat dit kan betekenen/hoe ik dit moet interpreteren?
Het lijkt of je je piek al hebt gehad. Maar omdat ze nu weer duidelijker worden, zou ik nog even door testen. Miss is het eitje niet gesprongen en probeerd hij het nu opnieuw.
Als ik het zo zie is de 5e van links positief. Dat je testen na de piek afnemen en weer oplopen zegt niet zoveel om het LH hormoon schommelt en je hele cyclus aanwezig is. Ovulatietesten hoeven niet op te lopen tot een piek. Ze kunnen ook uit het niks ineens knallen. Je zou kunnen doortesten maar dat is een keuze die je zelf moet maken. Soms springt een eitje bij de eerste piek niet en heeft het een tweede piek nodig.
Ja daar heb ik zelf ook aan gedacht, maar voor het verwijderen van de spiraal had ik een hele regelmatige cyclus van 28 dagen. Volgens de huisarts zou deze niet veranderen met het verwijderen van de spiraal
Een cyclus kan altijd veranderen zelfs als je nooit aan de anticonceptie hebt gezeten dus beetje rare reactie van je huisarts.