Hoi allemaal, Vorige maand heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van ovulatie testen. Dit om hopelijk meer inzicht te krijgen in mijn cyclus. Normaal heb ik een cyclus tussen de 28 en 31 dagen. Ik merk aan mijzelf dat ik vanaf cd 27/28 altijd erg onrustig word, vooral als mijn cyclus dan langer blijkt te zijn. Daarom besloten te starten met ovulatie testen, zodat ik wat duidelijker zou weten wanneer mijn nod zou zijn. Helaas bleek dat vorige maand helemaal niet het geval ! Vorige ronde had ik op cd16 mijn ei en was mijn cyclus maar 26 dagen. Nu weet ik niet zo goed wanneer ik moet starten met ovu testen? Als ik normaal een cyclus van rond de 30 dagen heb, betekent dit dan dat mijn ei pas op cd20 zal zijn of kan je LF iedere maand verschillen? Ik heb nog 7 ovulatie testen liggen en wil eigenlijk geen nieuwe meer halen... Gister middag eentje gedaan voor de zekerheid en nauwelijks een streep te bekennen. Wat zouden jullie doen? Ik zit nu trouwens op cd12.
Ik persoonlijk zou wel vanaf nu gaan testen. En er zijn hele goedkope ovulatie testen te verkrijgen, die zou ik zelf wel kopen, to be sure
Ik zou vandaag beginnen met ovutesten.. Ik gebruikte die van zwanger en kids, zij versturen discreet... niemand die dus ziet waar en wat je besteld hebt Vanaf deze maand doe ik temperaturen en cb ovutesten... Die zijn duur maar wil nu zeker zijn en geen streepjes meer turen Je LF van 10 dagen is volgens mij wel kort... normaal is het rond de 14 dagen, maar is bij iedereen verschillend... Succes en hopelijk heb je snel een ei
Dank jullie wel! Het gaat ook niet om de kosten, of de discretie van verzenden Haha. Ik wil gewoon eigenlijk nog even niet zoveel bezig zijn met 'zwanger worden' op die manier. Het was puur om wat duidelijkheid voor mijzelf te krijgen, maar het tegenovergestelde is er uit gekomen . Bedankt voor de tips, ga nu nog maar even een testje doen en dan van de week anders toch nog maar nieuwe bestellen!
De enige optie zou temperaturen zijn... Dan kan je inzicht in je cyclus krijgen... Dan is het enige wat je nodig hebt een app, bijvoorbeeld fertility friend en een thermometer met 2 cijfers achter de komma (alhoewel sommige zeggen dat 1 cijfer achter de komma ook kan)... Maar misschien ben je er dan ook te veel mee bezig.... Succes @RoGiJuLi kan je er meer over vertellen als je meer info wenst.
Dank je wel. Heb ik inderdaad ook over nagedacht. Ik werk alleen zéér onregelmatig (wisselende diensten), dus weet niet zo goed hoe ik dit dan het beste zou kunnen doen. Misschien over een tijdje maar eens in gaan verdiepen (mocht het dan nog niet gelukt zijn)..