Vriendin onverwachts zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door YellowEyes, 15 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    #1 YellowEyes, 15 mei 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2021
    Hallo dames,
    Een vriendin van mij is er achter gekomen zwanger te zijn, dwars door de spiraal en pil heen. Ze heeft dubbele anticonceptie, omdat ze als de dood is om opnieuw onverwacht zwanger te worden. Helaas is dit dus weer gebeurt..

    Ze heeft 1 keer gemeenschap gehad, 3,5 week geleden. Op de foto staan de testen die zij gisteren en eergisteren heeft gedaan. Hoe vinden jullie dit eruit zien, is de test duidelijk genoeg gezien het termijn? Ze heeft een beetje bloedverlies gehad, maar wellicht dat dit een onttrekkingsbloeding is door het stoppen met de pil.
     
    IsabelD vindt dit leuk.
  2. Elleke

    Elleke Fanatiek lid

    1 mrt 2011
    1.796
    156
    63
    Absoluut zwanger! :rolleyes:
    Is die onderste haar eerste of tweede test?
     
  3. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Ja, die is wel positief ja..
     
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ja, sorry maar geen twijfel mogelijk.
    Zwanger!
     
  5. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    • @Elleke @1991Mamavanvier @Prettykitty Ja dat ze zwanger is twijfel ik zeker niet aan, haha.. maar vraag me eerder af of het qua duidelijkheid in de testen er goed uit ziet? Aangezien ze zwanger is van 3,5 weken geleden, hadden we een wat duidelijkere test verwacht..
     
  6. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Onderste is tweede test..
     
  7. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een vaag verhaal als ik heel eerlijk ben. Ze wil absoluut niet zwanger raken, ze gaat wel testen terwijl ze bloedverlies heeft gehad en is gestopt met de pil...

    Voor de rest ben ik het eens met de rest... zwanger: ja... maar als dit is van 3,5 week geleden zou je een duidelijkere test verwachten...
     
    Fultimemommy, nizzie86 en Snoepjes vinden dit leuk.
  8. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    En als de onderste de tweede test is... deze lijkt iets terug gelopen in vergelijking met de bovenste , al is het wel nat met droog vergelijken zo te zien...
     
  9. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    #9 YellowEyes, 15 mei 2021
    Laatst bewerkt: 15 mei 2021
    Nou, ze heeft een dochter van 3 jaar. Bij die zwangerschap is ze er pas achter gekomen met 34 weken dat ze zwanger was. Ze had al die tijd “gewoon” onttrekkingbloedingen, dus ik vind het niet gek dat zij test, aangezien zij daar een groot trauma aan heeft overgehouden.

    Ze is nu net gestopt met de pil deze week, omdat dit haar stopweek hoort te zijn. En aangezien ze nu zwanger blijkt, het ook niet verstandig is om door te slikken. ;) Deze week heeft ze een afspraak met de gynaecoloog over wat er met het spiraaltje moet gaan gebeuren.

    Bedankt voor je antwoord. :)
     
  10. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Voor het termijn vind ik de test erg licht. Dan zou ze nu toch minimaal zo'n 5 weken zwanger moeten zijn. Daarbij....door de pil én het spiraaltje heen is een kans van?.....0.05% ofzo. Misschien even bloedprikken?
     
  11. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Even iets anders, maar is het niet hartstikke raar en ongezond om een spiraal én de pil te combineren? Ik vind het ook maar een erg vaag verhaal..
     
  12. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ja dat vonden wij dus ook al.. ze zal idd rond de 5 weken moeten zijn. Ja die kans is inderdaad nihil, maar ik verzin het helaas niet.. ze zit er ontzettend doorheen, want dit had zij echt niet zien aankomen.
     
  13. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Ach jeetje, ja die zien er wel positief uit!
     
  14. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ik denk niet dat het ongezond is, gezien haar eigen gynaecoloog het heeft bepaald (met haar toestemming uiteraard). ;)
     
  15. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ik zou het fijn vinden als het topic nu verder kan gaan over of het qua duidelijkheid van de test, rond de 5 weken hoort te passen volgens jullie. :)

    Ik snap dat het een “bijzonder” verhaal is om te lezen, maar helaas veranderd jullie vragen niks aan de situatie hoe die is op dit moment. Zij kan er niks aan doen dat dit is gebeurt, het is zoals het is helaas.
     
  16. shirley1987

    shirley1987 VIP lid

    6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Maar waarom is ze dan gestopt met het slikken van de pil?
     
  17. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Omdat het haar stopweek is deze week en het niet goed is om door te slikken als je zwanger bent. Vind je dat nou zo raar, of begrijp ik jou verkeerd?
     
    Zuremat vindt dit leuk.
  18. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    @Beheer hier mag een slotje op. Ik vermoed dat er alleen maar nutteloze discussies over gaan komen.

    Dames die mijn vraag beantwoord hebben, dank je wel. :)
     
    nienie26 vindt dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Met een late innestelling kan je redelijk laag beginnen met HCG en als ze ook nog in de groep "trage starters" zit vind ik t ook niet zo raar voor 3.5 week geleden "ontstaan".

    Er zijn opties voor om dit te stoppen, de vraag die zij voor zichzelf moet stellen is wat ze echt wil. Hier een niet al te plezante ervaring gehad met de eerste. Het was niet dat we geen tweede wilde, we vonden t trauma van de eerste gewoon een "te groot offer". Pas toen dat geregeld was (meer praktisch ter voorkomen van eenzelfde drama als bijv EMDR) kwam er hier rust. Nouja, wel zorgen maar zeg maar een "lichtpuntje van vertrouwen".

    Misschien is voor je vriendin een goed gesprek met haar gyneacoloog allicht een start van een oplossing voor haar trauma. Ziet ze t écht niet zitten, dan wel duidelijk voor een andere anticonceptie gaan, mogelijk is de pil veels te laag voor haar die dosissen zijn in de loop der tijd wel behoorlijk omlaag gegaan. Of toch richting een permanentere versie.

    Maar die man is wel een scherpschutter...

    Vriend van ons heeft zo ook meerdere zwanger geraakt, tot op heden liep dat mis of stopten de dames het zelf, voor zover hij weet. Maar hij is dan nog wel zo netjes om de dames wel te waarschuwen, dat in t verleden (ook een dubbele barriere) geen belemmering vormde en hij indien gewenst met liefde een regenjas extra aantrekt.

    Dat daar vervolgens niet voor gekozen wordt, is ons nog altijd een raadsel. Genoeg wisselende contacten zeg maar en daar is hij ook open over, maar het is echt lang leve de lol. Zwangerschap zou nou niet mn enige zorg zijn in dat geval. Mja, we hebben m gewaarschuwd...

    Maar dat is dus ook een scherpschutter. 1x raak ala, maar de teller stond vorig jaar al boven de 8...verschillende dames.


    Edit: er was hier ergens nog een dame die niet tegen die hormonen kon en diverse anticonceptiemiddelen gebruikte. o.a. zaaddodende pasta en nog wat. Als je zoekt op zaaddodende pasta kan je t denk ik wel vinden.

    Bedoel t alleen maar goed, niet belerend ofzo. Maar er zijn nog andere middelen die ze evt erbij kan overwegen zonder gelijk met een condoom te wapperen bedoel ik.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  20. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het delen van jullie verhaal en voor jouw reactie. Wat heftig ook voor jullie!

    Ze zit al in een heel traject (inclusief EMDR, psycholoog, psychiater) voor alle trauma rondom de vorige zwangerschap en bevalling, de hele nasleep. Daar zit ze nu dus nog middenin, en uitgerekend nu is ze dus helaas zwanger geraakt. Dit had ze zelf niet zien aankomen en qua timing is dit dus ook echt niet gunstig.. ze weet niet wat ze moet doen. Mijn man en ik proberen haar hierbij zoveel mogelijk te steunen waar kan, maar ze heeft hier heel veel verdriet van. Aan de ene kant wil ze graag nog een kindje, maar ze weet dat ze dat op dit moment van haar leven echt niet trekt. Ook gezien ze alleenstaand is en nog een dochter heeft die zij alleen op voedt.

    Bedankt voor de tips! :)
     

Deel Deze Pagina