Baby huilt niet als hij wil eten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Beertje09, Jul 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Het valt me op dat mijn zoontje niet huilt als hij honger heeft, hoe kan dit? Ik probeer gewoon wel mijn schema aan te houden, kan het zijn dat hij ipv om de 4 uur om de 5 uur wil drinken?

Hij krijgt 5 flessen per dag de eerste probeer ik om 07:00 uur te geven, soms word dit ook later. De laatste fles is tussen 22:00-23:00 uur.

Hij krijgt 5*180/6. De laatste fles bevat 3 schepjes rijstebloem.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze kleine meid huilt ook nooit om een voeding, ze huilt eigenlijk nooit. Maar er zijn idd ook andere signalen zoals overdreven aan de handen zuigen.

Als onze meid wakker wordt is het enigste wat ze doet brabbelen. Ik haal haar er dan uit en dan gaan we een uurtje spelen, en dan geef ik haar de voeding (ik geef bv op verzoek). En ik geef haar wel op verzoek, maar ik weet op welke tijden ze ongeveer honger heeft.
    Het is idd soms moeilijk te zien of ze honger heeft, maar doordat ik weet rond welke tijden ze normaal honger heeft, weet ik wanneer ik haar moet voeden.

4. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

Jun 9, 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Ik gaf ook bv op verzoek, en hield me een beetje aan een schema (is het dan nog wel op verzoek?? ;))
    Daardoor had mijn dochtertje ook niet vaak echte reuze honger zodat ze moest huilen.
    Fijn toch dat jouw kindje niet daarom huilt. Gewoon voldoende voeding geven en dan is er niets aan de hand.
    Succes!

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Vanaf een week of 10 huilt zoonlief ook niet meer als hij honger heeft. Hij geeft het nu ook aan met andere signalen o.a. dat hij zijn handjes in zijn mond doet en beetje gaat lopen jengelen

6. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Mijn zoon huilt eigenlijk ook nooit voor een voeding, maar ik hou gewoon een beetje dezelfde tijden aan.
    Ik ben overigens bij 4 maanden overgestapt naar 4 flessen (3x 210+7 en 1x 240+8 met 3x rijstebloem) en ik merkte geen verschil aan mijn zoontje, Hij vond het allemaal prima.

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Misschien heeft hij minder honger of wil hij inderdaad wat langer tijd tussen zijn fles? Kijk naar je ventje, let op zijn signalen en het komt heus goed. Vertrouw op je intuitie Als hij echt honger heeft laat hij zich vast horen.

Share This Page