Ziet dit eruit als Puppp?

Discussion in 'Gezondheid' started by Jel, Jun 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalina

Jalina Lid

Jun 3, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik de foto zo zie dan lijkt inderdaad wel op puppp. Ik heb vanaf 16 weken de meest verschrikkelijke jeuk over mijn hele lijf. Vanaf week 20 begonnen er rode dikke plekken te ontstaan onder oksels, schaamstreek, knieholtes en ook onder mijn borsten. Ik heb er nog vier weken mee doorgelopen tot ik niet meer kon.....( van de jeuk sliep ik niet meer). Ik heb van alles geprobeerd zoals homeopatische smeersels, acupunctuur, koelzalf maar helaas konden de apotheek, de verloskundige en zelfs mijn huisarts me niet helpen....totaal wanhopig bij de dermatoloog beland die mij in overleg met een gynaecoloog een milde hormoonzalf voorschreef. Na drie dagen dun smeren was ik verlost van de erge plekken....wat een verademing. De jeuk is niet weg en zal idd blijven tot einde van de zwangerschap maar het is nu uit te houden en ik slaap tenminste weer.
    Succes!!!

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Hier wordt de jeuk met het uur erger :( Verschrikkelijk.
    Ga nu elke dag in een zemelenbad en smeer me daarna in met mentholcreme of met koelzalf. Helpt eventjes.

Bultjes/blaasjes zitten nu ook bijna overal: buik, borsten, armen, handen, schenen, voeten, hoofdhuid, nek!

Vanmiddag weer een ctg in het ziekenhuis om te kijken hoe het met de kleine gaat (ivm het feit dat mijn leverwaarden verhoogd waren) en dan bespreken wat we gaan doen qua inleiden. Ben erg benieuwd over hoe, wat en wanneer!

Besef me wel dat ik ontzettend blij ben dat mijn échte klachten pas na de 38 week zijn opgetreden, als je dit al vanaf de 20e of 30e week hebt moet het echt afschuwelijk zijn :( Heel veel sterkte voor iedereen!

3. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jel@ Hoe gaat het met de jeuk? weet je al meer?

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ik heb nu ook sinds een week vreselijke jeuk, begon toen ik precies 38 weken.was. Eerst alleen op mijn scheenbenen, en inmiddels zit het op mijn hele onderbenen, knieeen, onderarmen en sinds vandaag ook op mijn heup. Toen ik dit topic las dacht ik ook dat ik Puppp had, ik heb dezelfde bultjes. Dinsdag wilde de gyn voor de zekerheid bloed laten prikken voor leverwaarden. Ik zou sowieso volgende week, met 40 weken, ingeleid worden. Vandaag weer controle gehad, en de gyn zei dat mijn fosfaten veel te hoog waren. Ik word daarom morgen ingeleid in plaats van volgende week. De gyn gaf geen toelichting, maar via Google kwam ik er net achter dat hoge fosfaten komen door slechte/geen nierfunctie. En het symptoon van nierfalen is blijkbaar jeuk... Ik ben blij dat ze me geen week laten doorlopen, nierschade wil ik echt niet! Als je dus jeuk hebt: altijd bloed laten checken en er niet vanuit faan dat het 'gewoon' zwangerschapsjeuk of Puppp is.

5. Jel

Jel Niet meer actief

Och zie nu jullie reacties....

Het begint gelukkig een stuk minder te worden. De jeuk in ieder geval word minder en het lijkt erop dat de uitslag er iets anders uit begint te zien, alsof het begint te helen.

Dinsdag liet ik het nog zien aan mijn gyn en ik zei dat ik dacht Puppp te hebben. Hij wist niet eens van die naam en vroeg wie die diagnose heeft gesteld. Zp had ik bijna willen zeggen, hahaha. :D Ik zei wel dat ik het op internet vergeleek en het er wel op leek. In ieder geval zei hij dat ik aardappelzetmeel erop kon doen en dan een natte handdoek er op. Heb dat advies niet opgevolgt, dat leek me nogal een gesmeer als dat zo'n vieze drap word op je.... Bah! Heb ook een medicijn voorgeschreven gekregen, maar nu verdwijnt het dus een beetje, dus ga dat niet zomaar slikken. :) Dus het begint beter te worden.

Maar vervelend was/ is het wel!

6. Melisjem

Melisjem Nieuw lid

May 2, 2012
    2
    0
    0
    Hallo iedereen,

Ik heb sinds een week PUPPP. het begon bij mij op mijn benen en verspreidde zich al snel naar mijn buik, borst, armen en rug. Onder mijn borsten en ertussen in had ik al last maar dat komt meer door de warmte. Ik merk met het warme weer dat het heel vochtig is dus smeer regelmatig talkpoeder (mentholpoeder) tussen en onder mijn borsten.
    Ik heb de afgelopen week elke nacht niet kunnen slapen van de jeuk. Overdag gaat het nog wel redelijk als je met de alledaagse dingen bezig bent maar 's avonds en 's nachts was het niet uit te houden! Echt verschrikkelijk, je voelt je zo hulpeloos. Ik ben veel op Google gaan zoeken en zag al snel dat Puppp in Amerika veel bekender is. (toen ik bij de huisarts kwam vroeg ik of ik misschien puppp had. Ze zocht het op via google en zag een plaatje. Ze zei "ja, ik denk wep dat je Puppp hebt!") waarom ga je ook naar een huisarts.
    Maar goed via internet kwam ik op heel veel forums terecht en er werd daar heel veel geschreven over Grandpa's Pine Tar Soap. Ik heb het opgezocht en direct besteld. Gisteren binnen gekregen en het is de bedoeling dat je hier drie keer per dag mee wast. Ik heb het gisteren twee keer gebruikt en tot mijn grote verbazing heb ik vannacht kunnen slapen. Ik heb het gekocht via de website zeepkist en had het snel binnen. Het kost gelukkig ook niet heel veel geld zoals alle smeersels die je bij de drogist koopt!
    Ik hoop dat ik iemand met bovenstaande informatie heb kunnen helpen!

Share This Page