Kind ligt qua groei 2 wkn voor, ervaringen?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Kimba, Feb 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimba

Kimba Actief lid

Sep 11, 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Vandaag de 20 weken echo gehad. Alles was goed, gelukkig.
    Alleen bleek dat de kleine ruim twee weken voorlicht qua groei op de hoogste curve.
    Wie heeft hier ervaring mee en hoe is het verder gegaan tijdens de zwangerschap?
    Ik moet eind van de week voor een controle echo in het zkh.
    Ik maak me niet echt zorgen, maar vind het toch wel vreemd en ben benieuwd naar ervaringen en mogelijke oorzaken.

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    maak je alsjeblieft geen zorgen!
    En mag ik vragen wat je er vreemd aan vind?
    Soms zitten ze er ook naast met de metingen, en als ze het wel goed hebben. Joh, misschien maakt je ukkie nu een groeisprong en over 10 week zit ie op het gemiddelde of er onder.
    Niet teveel zorgen maken, lekker genieten van je zwangerschap en dat je kindje het goed doet!

3. Kimba

Kimba Actief lid

Sep 11, 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Ik maak me ook niet echt zorgen hoor, maar lees me wel graag in.
    En vreemd, ze willen me doorsturen naar het zkh, dat zal niet zomaar gebeuren.
    Maar het voelt zeker niet als een domper ofzo hoor. We grappen hier dat het er wel aan zal liggen dat de vader een Fries is. Je weet wel, breed bowd, lang, dikke bovenbenen enz :D

4. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    3,337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Mijn dochter liep ook ruim voor in de zwangerschap vooral haar benen en na de bevalling was duidelijk waarom.
    Ze was 56 cm dus een hele lange meid:D
    Broeken zijn altijd te kort haha maar vind zelf lange benen hartstikke mooi en pa is 1,96m en ik 1,75m en mijn broertje 2,06m dus stonden er niet van te kijken.
    Ik zou me absoluut geen zorgen maken het kan komen door suikerziekte maar dat is volgens mij meestal de grote?
    Geniet van je zwangerschap

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn zusje heeft dat ook. Eerste zoontje was 4250 gram en 57 cm.
    Nu zwanger van nummer 2, weer een knul, en die loopt, in tegenstelling tot zijn grote broer, nu dus al 2 weken voor op groei. Zij wordt in de gaten gehouden om zonodig eerder in te gaan leiden.
    Zij en haar man zijn beiden lang trouwens, dus die lengte zit er bij hun kids al vroeg in ;)

6. raspberry

Suikerziekte is idd meer het gewicht dan de lengte.
    Onze dochter was 4330 bij geboorte en 53 cm. CB-arts bekeek haar handen en voeten (groot ook), en zei: Hmm, dat was in ieder geval geen incident.
    Bedoelde ze mee dat Thirza gewoon normaal goed heeft kunnen groeien en er geen rare oorzaken achter zouden moeten zitten.
    Ik word een volgende keer trouwens wel uitgebreid op zwangerschapssuiker getest, maar dat is standaard als je een kind van 8 pond of zwaarder hebt gehad.

7. Kimba

Kimba Actief lid

Sep 11, 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Heb het ook niet over de lengte, echt over de grote.
    Dus de schedel en buikomtrek.
    Maar we gaan het zien, vind twee weken best veel bij 20 wkn. Maar het is mijn eerste zwangerschap, vandaar dat ik het wel fijn vind hier wat vehalen te lezen zo.

8. raspberry

Als het koppie groot is, zal de rest dat ook zijn en zal het dus, gezien de bouw van je man, daar ws wel aan liggen... :)

9. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Bij kim liep ik ook altijd wel 10 dagen voor, en uiteindelijk ingeleid met 40 + 6, en ze was 50 cm en 3290 gram. Helemaal niet groot dus ofzo

10. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    zoon lag ook ruim 13 dagen voor, dochter een week en dit kindje 9 dagen... ik zou er geen zorgen over maken..

11. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

Oct 3, 2011
    432
    0
    0
    Mijnes loopt ook 2 weken voor, allerlei onderzoeken gehad ( suikerziekte enz ) maar daar kwam niks uit, krijg dus gewoon een flinke jongen, ben benieuwd, alleen hebben ze me wel vertelt dat ze me niet door laten lopen , dus dat ie sowieso voor de uitgerekende datum zelf moet komen, en anders op de uitgerekende datum gehaald wordt..

12. anz87

anz87 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    1,903
    0
    0
    mijn eerste liep ook twee weken voor. werd bij 40 weken 9pond geschat:$
    ik ben bij 40+6 bevallen: n ventje van 3620gram en 52 cm :)
    alleen zn hoofd was groot :)

de tweede liep achter.. zou bij 40 weken 7,5pond zijn volgens de echoscopiste.
    met 37+3 al bevallen; n ventje van 3630gram en 50 cm ..
    maar 2 cm korter dan zn broer..
    liep dus helemaal niet achter:(
    hij liep zelfs voor want als ie net zo lang als zn broer in mn buik gezeten had zou t volgens de vk +-4300 geworden zijn :$ wat n mazzel!

kortom; je krijgt gewoon n lekker ukkie en zou niet uitgaan van n grote beer hoor:)
    die metingen zeggen echt vrij weinig ;)

13. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Bij mijn zoontje lag ik ook 2, later zelfs 3 weken, voor in groei. Let wel; het is een schatting he? Ze kunnen er 500gr naast zitten, naar boven of naar beneden. Ik heb diverse groeiecho's gehad en ben op suiker gecheckt (wat ik niet had). Ze sturen je door omdat ze het in de gaten willen houden en eventueel inleiden indien nodig. Uiteindelijk woog mijn zoontje bij geboorte 3760, in plaats van de voorspelde 4400 gram (!) en was hij 53 cm lang. Heel normaal dus. Ze hebben ook aangegeven dat ze er flink naast hebben gezeten. Maak je dus niet al te druk, vaak is er niks aan de hand maar wordt je goed in de gaten gehouden. Geniet lekker van je zwangerschap en fijn dat alles goed is!!

14. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

Feb 6, 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik loop ook ruim 2 weken voor. Krijg nu extra echo's (fijn want dan zie ik de kleine). Geen suiker of andere narigheden, gewoon een gezond kindje. Zelf ben ik erg klein maar mijn man is wel lang. Ze houden me in de gaten om mij niet te lang door te laten lopen. Ipv 42 weken is t voor mij maximaal 39 weken zoals t er nu uitziet.

Grote voordeel: flinke babies hebben misschien wel verl meer weerstand, mochten ze toch te vroeg komen.

15. Me312

Me312 Actief lid

Feb 2, 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Mijn mannetje loopt ook voor naar verwachting.. Eerst 2 weken en bij de laatste echo (vorige week) zelfs 3! Ben ook getest op suiker maar geen last van gelukkig ;)

Maar ik ben ook niet doorgestuurd...! Moet dat? Ik zit gewoon nog bij de VK en heb er verder niet zo veel over gehoord..

Mijn dochter was overigens "maar" 3210 gram en 52 cm, deze wordt geschat op z'n 4000/4500 gram..!

16. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    die van mij liep bij de 20 weken echo bijna 3 weken voor. Dat is daarna nog naar ruim 4 weken gegaan, en nu zit ie weer op 3 weken voor. Tja... hij volgt zelf zn eigen lijntje blijkbaar wel. Ben wel geswitcht van VK naar gynaecoloog om het extra in de gaten te houden. Elke twee weken een groei-echo. En ook hier laten ze me niet doorlopen, overtijd zal ik zeker niet gaan. :D
    Ben ook gecontroleerd op suiker, maar niks aan het handje. Zowel het hoofdje als het buikje als de beentjes lopen voor, het is blijkbaar gewoon een grote jongen. Ook niet zo verwonderlijk, ik ben 1.83 en mijn man 1.95. Zoonlief gaat ons achterna! En mijn broertje was bij de geboorte 9 pond en 57 cm. Het zit gewoon in de familie.

Ik zou me niet teveel zorgen maken. Is makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het. Doe het zelf ook wel.. ook omdat het hoofdje (qua omtrek) op een gegeven moment 4,5 week voorliep.. toen kreeg ik wel even visioenen over een horrorbevalling met een hoofdje dat niet past enzo.:D Maar als je goed in de gaten wordt gehouden zal dat ook wel meevallen, ze grijpen echt wel in als het niet lukt.
    Geniet van je zwangerschap!

17. shirley1987

shirley1987 VIP lid

Jul 6, 2011
    5,392
    2,113
    113
    Ze moeten je hiermee voortaan doorsturen. dat is protocol ( nieuw protocol)

Was bij mij ook 7 weken geleden. nu alles weer precies op schema

vorige zw liep de kleine ook "voor". Maar het was gewoon een flinke knul van 9 pond en 54 cm.

18. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

Sep 30, 2011
    1,765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ons kindje cystes in de longen heeft, heb ik elke week een echo. Met de 20 weken echo liep de groei precies goed. Bij de echo's erna liep het buikje steeds wat voor en nu zelfs 2 weken. Maar het is alleen de buik. Het hoofdje en beentjes zitten gewoon goed op schema. Ik vind het zelf een beetje zorgelijk (misschien ook omdat het kindje al niet helemaal gezond is), maar de gyn doet er best luchtig over. Hij zegt dat het nog binnen de marche valt en dat ik eventueel een keer geprikt kan worden op suiker.
    Nou was mijn vriend ook een ruime 9 ponder dus dan ga ik er maar van uit dat de baby zijn figuur heeft :)

Share This Page