rooibos thee baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wolchu, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    op 9 oktober ben ik bevallen van een prachtige dochter giulietta. ze dode het geweldig alleen heeft zij een flinke honger. gister heb ik dit besproken met de intake van het consultatie bureau. zij rade me aan om nutrilon forte te gaan geven en tussen door eventueel een flesje rooibos thee. nu heb ik net op internet gelezen en daar word dit afgeraden. wat vinden jullie?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vind het echt bizar! Een kindje van bijna 3 weken oud thee geven...:(

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    En het nut daarvan zou zijn?:(
    Venkelthee bij krampjes, dat ken ik. Maar rooibos thee voor een baby, heb ik nog nooit van gehoord.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    3 weken, zit je dan ook niet bij de regeldagen (die kan ook met flesvoeding)..

Maar ik zou dan overgaan naar Forte..
    Je kunt ook eerst even bellen met de nutrilon lijn bellen. Die hebben me beter advies qua FV gegeven dan het CB.

Drinkt ze lang genoeg, dus 20 minuten per fles? Anders kleinere speen of indikken met nutriton.
    Kun je een speentje geven na de fles, waardoor ze haar zuigbehoefte beter voldoet?

5. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ja ze drinkt echt lang genoeg en speentjes spuugt ze meteen weer uit. ik vind het echt raar dat ze van het consultatie bureau me dit adviseren. heb net de huisarts gebeld en deze zei je kan wel wat lauwwarm water geven maar geen thee, dit doe ik dus ook niet. blijft toch raar. bel zometeen ook eens naar een ander cb. bedankt voor de reacties

6. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Wij zijn na bijna twee weken overgestapt op forte en dat werkte snel. Dus ik zou zelf ook niet beginnen aan iets anders erbij...

7. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    nee ben ook niet van plan haar thee te gaan geven maar vond het echt raar. vooral omdat alle bekendere baby sites zeggen dat thee geen goed idee is.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb mijn kindje wel rooibosthee gegeven maar dan gewoon door de flesvoeding en dat was tegen de krampjes (en dat hielp overigens echt :))
    Voor de honger lijkt het me niks te doen, lijkt me dat je dan inderdaad beter op forte over kunt stappen.

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nee! Zeiden ze dat! Echt bizar! Een baby van 3 wkn een flesje thee geven. Dat zou ik echt niet doen!

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Rooibos thee kan helpen tegen krampjes, zelfde als venkelthee. Maar ik geloof dat beide afgeraden wordt om zo te geven ik heb er liters van gedronken maar geef bv.

Ik zou het niet doen

12. stefstefanie

stefstefanie Nieuw lid

24 okt 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rooibos thee hebben ze ons ook geadviseerd. Lichte thee maken en daar de voeding in. En inderdaad ook tegen krampjes. Hielp bij ons niet, ben er ook weer mee gestopt.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Meiden, de voedingsdeskundigen hier op het forum adviseren dat ook...ook bij mij toen T een paar weken oud was..ik geef Ha voeding en kan dus niets anders geven, dat was het advies.

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Oh niet gedaan trouwen!

Deel Deze Pagina