Hallo allemaal, Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Sinds zondag baker ik mijn dochter in (helft van tweeling), omdat zij uit zichzelf niet kon inslapen. Ze maaide heel erg met haar armpjes en sloeg zichzelf in het gezicht, waardoor ze weer wakker werd. Gevolg was om de haverklap huilen, huilen, huilen en niet goed slapen... De eerste twee dagen gingen perfect, ze was nog niet ingewikkeld of ze sliep al, het was nog net niet zover dat ze op de commode in slaap viel. Nu heeft ze vandaag een beetje een offdag lijkt het wel. Ze huilt bij het naar bed gaan een poos en ze is een beetje drammerig. Ik vind het zelf niet zo erg, maar mijn man snapt maar niet waarom ze huilt (volgens de logica: ze heeft eten gehad, een schone luier, ze is in bad geweest.... waarom huilt ze nog!?) en wordt er een beetje kriegelig van. Nu denk ik dat ze, omdat we "ineens" rust en regelmaat toepassen en inbakeren, een beetje moet wennen aan het schema. Als ze huilt laat ik haar even begaan, totdat ik zelf zoiets heb van "dit duurt te lang". Ik kijk dan even om het hoekje, als ik niks bijzonders zie geef ik even een aai over de bol of ik probeer de speen, als dat niet helpt loop ik weer naar beneden. 9 van de 10 keer valt ze hierna (na een paar protestgillen) in slaap. Zijn er moeders die hier ervaringen mee hebben en die misschien tips hebben?
Ik heb ingebakerd en het schijnt normaal te zijn dat er een dip is op de derde dag zo'n beetje. Je kindje heeft dan al weer wat bij geslapen die eerste dagen en kan dan wat onrustiger zijn heb ik begrepen. Wij hadden het in de avond van de derde dag. Daarna was het voorbij en heeft hij altijd heerlijk geslapen in zijn doeken tot hij 5 maanden was. Daarna ging 'los' slapen prima.