Hay Dames, Ik heb een dochter van 4 maanden en ik zou heel graag een tweede willen. Nog niet direct, pas als 1/1,5 is. Maar ik ben wel al nieuwsgierig hoe t straks zal gaan en Hoelang t zou duren. Ik geef borstvoeding en ik slik de minipil. Weet nog niet Hoelang ik borstvoeding ga geven... Zolang ik me er prettig bij voel en t goed gaat, wil ik t graag zo houden. Maar mijn vraag is eigenlijk: waren jullie snel zwanger (na t stoppen met de minipil) En zo ja, gaf je toen nog borstvoeding? Ik weet dat het natuurlijk bij iedereen verschillend is, maar ben gewoon erg benieuwd. Alvast bedankt!
Wij wilden toen onze dochter 6 maanden was voor een tweede kindje gaan. Toen dl 1 jaar was gestopt met de bv en na die maand een positieve test. Had een staafje als ac
Hier met borstvoeding meteen in de eerste keer zwanger. Middelste was toen 13 maanden en dronk nog zo'n 4x per dag maximaal.
Hay, wat fijn dat t in een keer raak was! Zou super zijn als dat tegen die tijd bij ons ook zo is want wil niet al te veel leeftijdsverschil ertussen. Vandaar ook deze vraag, ben een beetje bang dag t langer duurt en er een "te groot leeftijdsverschil" tussen zit...
Je zou natuurlijk de minipol achterwege kunnen laten en met condooms vrijen om zo in ieder geval die invloed uit te sluiten. Zelf kreeg ik toen ik bij de 2e en 3e 'langer' voedde vanaf 8 maanden weer een eerste ongesteldheid. Die was daarna niet weer standaard wat betreft dagen en duur, maar al snel werd wel duidelijk dat ik weer meer naar mijn normale cyclussen toe ging.
Dat hebben we overwogen inderdaad, maar condooms vinden we beiden niet echt prettig. En aangezien de hormonen van de minipil toch meteen uit je lichaam zijn... Maarja, t zou wel weer handig zijn voor m'n cyclus.
Zoontje was 15 maanden toen ik stopte met de pil (cerazette). Hij dronk toen nog 2 a 3 keer per dag bij me. Na een paar weken kreeg ik mijn eerste menstruatie. En daarna zwanger. Ging dus heel snel. Een grote verassing voor mij. Vanwege de bv verwachtte ik dat ik veel geduld zou moeten hebben. Hopelijk gaat het bij jou ook zo voorspoedig wanneer je voor de tweede gaat!
Wat fijn Bloeme! Ik maak me dus inderdaad al een beetje zorgen (zullen de hormonen nog wel zijn) vind t gewoon fijn als de kindjes straks leuk met elkaar kunnen spelen en ze een klein leeftijdsverschil hebben.
Dat zegt natuurlijk lang niet altijd dat ze het goed kunnen vinden he Hier zat er tussen de oudste en middelste 3,5 jaar maar die zijn zo close. Terwijl tussen mijn man en zijn broertje net geen 2 jaar zit en hij is veel closer met het broertje waar 4 jaar tussenzit bijvoorbeeld. Onze jongste en middelste (22 maanden verschil) zijn ook minder close bijv. is vooral veel strijd haha. Maar hoop dat het jullie tegen de tijd dat jullie het willen snel mag lukken! Zelf de mini-pil ook genomen maar bij mij rommelde juist daardoor mijn hele cyclus enorm, plus geen zin meer, hoofdpijnen etc. Wist niet hoe snel ik weer moest stoppen haha.
Dat klopt uiteraard, een klein leeftijdsverschil hoeft idd geen garantie te geven dat t ook leuk is. Ja die pil, heb ik ook soms mn bedenkingen over. Heb al dagenlang buikpijn, weet niet waarvan t komt. En ben juist net weer beter. Ik dacht dat t misschien door de pil komt. Ik kijk t even anders maar de dokter bellen.