Wat vinden jullie terug gaan of niet met snowboots

Discussion in 'De lounge' started by mavi derya, Dec 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik heb gisteren voor mijn zoon van 5.5 snowboots van 20 euro bij de schoenenreus gehaald.. Nu heeft hij net uit school 1.5 uur buiten gespeeld in de sneeuw.. en hij kwam binnen omdat zijn voeten zoooo koud waren dus ik die snowboots uit gedaan zijn sokken zeiknat.. Het water stond in die snowboots.. ik mag er toch wel vanuit gaan dat ze redelijk waterdicht zijn of vinden jullie van niet??

Zouden jullie terug gaan of niet?

2. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik zou teruggaan! Snow is nu eenmaal nat... Behalve als ze hebben gezegd dat je ze in moest spuiten en het niet hebt gedaan....

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik zou wel terug gaan! net nieuw, nu al niet meer bruikbaar, ik zeg nieuwe of geld terug

en of ze waterdicht moeten zijn.. tja voor door sneeuw lopen natuurlijk wel, maar echt 1,5 uur (intensief?) spelen.. ik kan me voorstellen als ze zeggen dat je voor dat bedrag niet kan verwachten dat ze dan echt waterdicht zouden moeten zijn.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm, hier ook snowboots van de schoenenreus..
    Ook van 20€ trouwens

Ongeveer deze: Kindersnowboot - Teamcity - grijs | Schoenenreus
    Maar dan zonder logo en helemaal zwart, ritsje aan de binnenkant voor makkelijk aan/uit.

En... Dochterlief kwam na een half uur door de sneeuw gewoon met droge sokken op school.
    Maarja.. Dat was wel echte sneeuw en niet die derrie van nu :)

Misschien kun je ze om ruilen voor een ander model?

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Ik zou er mee terug gaan, je verwacht toch dat je kind er droge en warme voeten in heeft. Waarom koop je anders snowboots?

6. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,835
    9,338
    113
    Gelderland
    Kan het niet zijn dat de sneeuw via de bovenkant de schoen is in gegaan? Was zijn broek ook nat?

Ze moeten natuurlijk gewoon waterdicht zijn maar ik zou eerst proberen hem in de niet diepe sneeuw te laten lopen en dan kijken of zijn sokken nog steeds nat zijn?

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Snowboots zijn niet 100% waterdicht, zeker de bovenkant niet. 100% waterdicht zijn alleen de boots met gore-tex erin.

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Die heb ik ook.. Zijn broek was niet nat dus aan de bovenkant lijkt me sterk.. Ze zijn niet een beetje nat.. Als ik op de zool druk aan de binnenkint staat er gewoon een laagje water op..

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Het staat er trouwens wel bij (bij alle snowboots) dat ze niet 100% waterdicht zijn, dus er zal wel vaker over geklaagd zijn. Je kan beter van die gevoerde regenlaarzen hebben, die zijn wel waterdicht.

10. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ja maar niet 100% waterdicht of zeiknat is toch verschillend??

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Zeker wel terug gaan..20,- is geld zat!!

12. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    ik was allang terug gegaan!
    daar voor heb je ze niet gekocht toch?
    snowboots moeten in mijn ogen gewoon de voeten lekker warm en droog houden!

13. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik ga morgen wel terug.. Ik heb geen zin om nu met de baby en een kind zonder laarzen te gaan lopen naar de winkel..

Ik vond 20 euro ook geld zat.. Vorig jaar had ik ze van 8 euro en die waren prima waterdicht..

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Eens, maar deze sneeuw is ook echt vies en drapperig. En dan de combi met niet 100% waterdicht is dubbel pech.

15. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

heb je ze niet ingespoten van tevoren?

16. Soekie

Soekie Bekend lid

Mar 26, 2010
    733
    0
    16
    Female
    Verzorgende IG
    Terug gaan, zeiknatte voetjes dat lijkt mij niet de bedoeling van snowboots.

17. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Eerlijk gezegd niet aangedacht maar als dat nodig zou zijn horen ze dat toch te zeggen?

Zou het helpen als ik dat nu nog doe als ze droog zijn??

18. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Dat kan je nu nog gewoon doen hoor...
    Bij mij kwamen er ook 2 thuis met natte voeten. Terwijl ze tijdens de wintersport nooit last van natte voeten hebben.
    Ik denk dat het echt aan de 'blubber'sneeuw ligt.

19. tulip

tulip Niet meer actief

hmm nog nooit gehoord dat je snowboots moet inspuiten, van die dingen mag je toch uitgaan dat ze waterdicht zijn...iig het onderste gedeelte. Ik zou ook teruggaan.

20. Die van de Vanharen zijn ook niet waterdicht, toen wij ze kochten boden ze er een spray bij aan om ze waterdicht te maken. Even inspuiten dus!

Share This Page