Gister is mijn dochtertje gevallen (20 maanden) en is er een groot stuk van 1 van haar voortanden afgebroken. Ze heeft nu een halve voortand met een scherpe punt eraan. De tandarts wilde er liever niets aan doen, omdat de behandeling vaak vervelender is dan de last. Mocht ze er nog last van krijgen, dan moeten we terug komen. Maar nu vraag ik me af of ze dus al die tijd van het melkgebit met zo'n gekken puntige voortand moet blijven lopen En vanaf wanneer wisselen kinderen ongeveer hun voortanden? Groet Snoozie
Mijn 2 oudste kids wisselden rond hun 8ste hun voortanden. Maar de kids van mijn zus waren vroeger. Mijn dochter van bijna 7 heeft alleen nog haar 2 onderste snijtanden gewisseld. Wel vervelend hoor, is het ook niet mogelijk om het scherpe randje er af te "vijlen"?
Ik heb het even gegoogled. Vanaf 5-6 jaar beginnen kinderen met het wisselen van de voortanden. Dus dat duurt nog wel even. Misschien toch nog een keer overleggen?
Omdat ze nu nog zo jong is, wilde hij zo min mogelijk doen omdat het soms traumatisch kan zijn. Maar mocht ze nu met het scherpe puntje haar tong of lip beschadigen, dan moet het inderdaad gevijld worden, maar hij wilde dit dus eerst even een paar dagen aankijken. Maar ik ga haar vanaf nu gewoon elke keer meenemen en dan inderdaad als ze een jaar of 3,5 is en ik het wat beter aan haar uit kan leggen, wellicht toch een stuk eraan laten plakken. Het ziet er best vreemd uit namelijk...
Ik geloof dat mijn dochter net zes was... Zo'n stukje eraan plakken kost toch niet zoveel moeite dacht ik?
Stukjes plakken doen ze niet bij kinderen, valt er zo weer af. Gewoon zo laten, of evt bijveilen. Mijn dochter had een gaatje tussen de voortanden en die brokkelden dus gewoon af, gevolg een spleet tussen de voortanden tot het wisselen met 5 a 6 jaar. Helaas.
Pff dat is nog lang.. hetzelfde probleem hier , hij is vorige week gevallen en heeft een goeie hap uit zn tand, had eigenlijk gehoopt dat het wisselen iets eerder zou gebeuren.. Achja , Kan er alleen maar beter op worden dan als hij wat ouder is.
Balen zeg! Mijn dochter was 6 jaar oud met haar voortanden wisselen. De meeste kids zijn rond 6/7 jaar oud. Wat je ook kan doen is een kindertandarts bellen (even googlen) voor meer info wat je het beste kan doen als er een flink stuk af is. Daar zit je in ieder geval goed met dat advies.