Onze zoon van twee en een half eet en drinkt sinds woensdag bijna niet hij heeft een kwart broodje gegeten en een kaakje 50cc water gedronken dit eet hij al vijf dagen. Zit bijna heel de dag op de bank en is spier wit met rode randen onder zijn ogen. Het eten is sinds drie weken zo maar het leuke is dat hij niet afvalt hij dronk dan wel meer 500cc sojamelk daarvoor at hij ook al vier maanden al heel slecht. En we staan machteloos omdat de arts alleen maar zegt hij valt niet af dus het is goed. Hij heeft wel een sonde gekregen omdat het drinken te weinig is. Sins donderdag slaapt hij heel veel en dat terwijl hij al zes weken overdag niet meer slaapt. Hij heeft geen koorts. We lopen al een maand of vijf bij de diëtiste voor zijn ''eet en drink fobie'' hij laat het gewoon uit zijn mond lopen. In zijn keel is niets te zien. We dwingen hem niet met eten.
Ik weet niet wat ik zou doen... Waarschijnlijk overlopen van frustratie en verdriet en keihard van mij afschreeuwen omdat niets schijnt te werken in de hoop dat het manneke zo schrikt dat hij vanzelf dingen in zijn mond gaat proppen? [bad-parent-alert] Nee sorry, ik heb er totaal geen ervaring mee, dus ik weet niet wat ik zou doen. Het klinkt wel ernstig dus ik zou er zeker achteraan blijven lopen totdat het probleem zich heeft opgelost.
Wat een afschuwelijke situatie Ik zou 2 dingen willen weten/doen. Ik zou willen dat evt medische oorzaken uit zouden worden gesloten. Maar het klinkt alsof dit al is gedaan? Evt idd voor een second opinion gaan. Als medische oorzaken uitgesloten zijn, dan zou ik mijzelf afvragen of er ergens iets gebeurd is, misschien iets waar jij zelf geen weet van hebt en naar een kinderpsycholoog gaan om dit te achterhalen. Als hij toch al een sonde heeft dan zou ik in overleg met de diëtiste willen starten met sondevoeding. Op die manier zou ik dan de druk er vanaf willen halen dat hij 'moet' eten en krijgt hij toch genoeg voedingsstoffen binnen. Ik kan mij voorstellen dat hij weer slaapt, als je lichaam niet in een goede voedingstoestand verkeert voel je je natuurlijk ook zo slap als een vaatdoek. Heel erg veel succes met je zoontje! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Ik zou mij ook zorgen maken in jouw plaats.
Ik zei het tegen een vriendin en haar moeder stond erbij en die zei je wilt alleen maar dat er wat met je kind een de hand is eerst was het de oudste toen de middelste en nou de jongste. Ze hebben idd wel eens wat maar het zijn gewoon kinderen. Hij hoeste heel erg en had koorts en volgends de ha had hij een longontsteking. Die moeder zei ja ze heeft het je gegeven om van je gezeur af te zijn. Als mijn kinderen wat hebben en ik zeg het zegt zij ALTIJD dat heeft mijn dochter ook gehad. Dus ik dacht misschien is het dan wel normaal en moet ik het maar gewoon laten rusten.
ik zou eerst eens beginnen met een dagboekje bijhouden hoeveel je kleine daadwerkelijk eet en drinkt, schrijf dus alles op van kaakje tot peer appel, slokje water dus echt alles ook de kleine hoeveelheden, heel vaak kom je dan tegen dat het toch meer is als je denkt, mocht het toch echt zo weinig zijn als je verteld nu, dan vind ik het ziekenhuis waar je bent ontzettend laks en zou ik idd een second opinion vragen. ook al wilt een kind niet eten drinken moet.
Ik zou een arts opzoeken! Die sonde, heeft hij die nu nog? Heeft hij verder geen koorts ofzo? Ik zou zoiezo voor verder onderzoek gaan, dit is niet goed hoor! Sterkte
Ja naar mij moet je ook niet luisteren - want ik zou mijzelf in die situatie ook geen raad weten!!! Een beetje vreemd dat die moeder zegt dat je alleen maar wilt dat er iets aan de hand is. Wie wil er nou dat er iets met zijn/haar kind aan de hand is? Je hebt toch geen Münchausen ofzo? Wanneer het kind aantoonbaar te weinig eet of drinkt, kunnen er gewoon 2 dingen aan de hand zijn. Of het is medisch, of het is psychisch. Ik geloof namelijk niet in stikvervelende kinderen die het enkel doen om papa/mama te pesten; in ieder geval niet op die leeftijd nog in zulke ernstige vormen. Peuterpuberteit prima, maar dit is je reinste voedselstaking...
dit in combinatie met die vermoedheid en gebrek aan eetlust herken ik van mijn man die vorige week te horen kreeg dat hij de ziekte van pfeiffer heeft, ik weet niet of kleine kinderen het ook in deze vorm kunnen krijgen, ik heb eens gelezen dat het bij hun als een verkoudheidje komt. misschien kun je dit voorleggen bij je ha en bloed laten prikken, dan zouden ze het gelijk moeten kunnen zien.
jeetje dan vind ik het echt heel vervelend maar idd zou ik dan wel een second opinion vragen, en op zijn minst het ziekenhuis alles laten onderzoeken of ze willen of niet, ik geloof ook niet dat een kind en zeker op deze leeftijd moedwillig weigerd heb je ook al waterijsjes geprobeerd (vast wel maar denk zeg het toch) dan krijgt hij in elk geval toch vocht binnen
Wat krijgt hij nog aan vocht via de sonde dan? En krijgt hij dan alleen water via de sonde of een soort sonde voeding?
Hoe is zijn hartstlag? Als hij huilt doet hij dat nog met tranen? Zijn zijn ogen droog en zijn mond ook? Hoeveel ors krijgt hij? Door veel zout kun je vocht gaan vasthouden. Zeker met dit weer. Dat geeft een vertekend beeld wat betreft afvallen. Wanneer heeft hij voor het laatst gepoept? En is dat zacht of hard? En plast hij nog en is dat helder?
Hm lijkt wel dat hij een tekort aanvoedingsstoffen heeft nu. Anderhalve liter ors vind ik best veel. Dat vult namelijk ook en daardoor krijgt hij geen of weinig honger en dat is ook niet bevordelijk. Gewicht zegt in dit geval niet veel ivm hevocht. Je zou je zorgen kunnen delen met de hap. Als hij 1,5 liter vocht via de sonde krijgt lijkt het mij dat daar ook niet nog eens ors in hoeft. Nu voelt hij zoch niet goed ws door een tekort aan voedingstoffen. Daardoor ook geen zin om te eten en drinken. Op het moment dat hij dat wel heeft/had zat hij miss al vol van de ors. Misschien kun je via de zh apotheek wat nutridrink krijgen om door de sonde te doen. Dat het zo niet door kan gaan is duidelijk.
Je komt nu in zo'n spiraal terecht. Als hij stuctureel een tekort aan voedingsstoffen krijgt is dat natuurlijk schadelijk. Ik zou op zijn minst zo snel mogelijk een afspraak met de dietist regelen, maar eventueel ook met de kinder psygoloog ivm de fobie!
Ik geeft de ors na het eten. Ors moest ik geven ivm overgeven en de diarree maar hij geeft niet meer over. Nutridrink krijgt hij niet omdat hij niet is afgevallen.