Naaktslakken

Discussie in 'De lounge' gestart door Que, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Gister was ik weer eens aan de wandel met mijn kinderwagen.

Ik kwam zoveel naaktslakken tegen.

Kun jij me vertellen waarom slakken naakt gaan lopen (lees glijden)

2. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    google doet wonderen ;)

De slakken worden buikpotigen genoemd omdat de spieren aan de onderzijde, de 'buik', voor de voortbeweging zorgen. Naaktslakken hebben geen slakkenhuis en zijn hierdoor zeer gevoelig voor uitdroging omdat ze zich niet kunnen terugtrekken in een afsluitbaar huisje, ze houden het alleen uit in een vochtige omgeving.
    Naaktslakken komen pas tevoorschijn bij vochtig weer, zoals na een regenbui, en zijn overwegend nachtactief om warmte en zonlicht te vermijden. De meeste naaktslakken kunnen in de ogen van mensen veel schade aan gewassen veroorzaken omdat ze zeer grote hoeveelheden blad in een vrij korte tijd kunnen verorberen. Daarnaast eten ze ook veel dood plantaardig materiaal. Sommige ondergronds levende soorten knagen aan de wortels, enkele soorten als de grote aardslak jagen zelfs op andere naaktslakken.
    De verschillende groepen naaktslakken zijn ontstaan uit huisjesdragende groepen. Sommige naaktslakken hebben dan ook nog een overblijfsel van het huisje in de vorm van een kalkhoudende bobbel op de rug of een kleine schelp.

3. 4days

4days Niet meer actief

Ze komen te voorschijn bij regen...

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik had gister ook weer 2 glijers in mijn keuken:$ ze komen door de kleinste gaatjes denk... somige zijn wel mooi... die hebben een tijgerprintje :D.. al moet je er niet met je blote voeten in gaan staan hahahah

5. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    blegh ik vind die slijmerige dingen zooo gooor!!!!

6. Que

Que Niet meer actief

Ieuw nee dat moet je zeker niet doen ieuw ieuw ieuw!!!

7. LittleMonsters

hahaha ze zijn mooi ( somige dan) maar als ik er een naar buiten moet zetten dan vind ik het ook vies hoor.. doe het al met een papiertje maar ze willen nooit loslaten (ook niet van het papiertje) dus dan sta je 10 sec te schudden hahaha

@que: heb het 1 keer gehad:$;) lekker hoor dat geglibber tusen de tenen hahaha

8. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

ik woon tegenover een bos,, die stoep hier niet normaal zo veel van die beesten jakkes..
    als ik met de hond ga moet ik echt kijken hoe ik moet lopen..
    echt met de 100 bij elkaar brrrrrr

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    hmm, beetje zout en kruiden erop XD

10. LittleMonsters

begint ie nog lekker te schuimen ook
    en smullen maar hahaha8):D

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Gets ranzige beestjes indd :p

Ik denk gewoon dat ze te lui zijn om t hele hebben en houden elke keer mee te slepen XDD (grapje dus)

12. Que

Que Niet meer actief

:d:d:d:d:d:d:d:d

Deel Deze Pagina