Hoi hoi, Wie kan mij helpen of heeft hetzelfde meegemaakt met hun baby? Sinds afgelopen donderdag is mijn dochter van 2 maanden helemaal overstuur als ik haar rompertje uit ga doen (omdat ik haar wil wassen of in het badje wil doen) en haar ga wassen.. ze is echt heel erg overstuur.. ze gaat zo hard huilen dat ze blijft hangen in der huiltje.. ook wordt ze soms helemaal blauw omdat ze overstuur is.. ik snap er niets van hoe het komt ze vond het altijd al niet leuk maar zo hard huilen deed ze eerst echt niet.. wie kan mij helpen?? ik begin er steeds meer tegenop te zien om haar uit te kleden en te wassen.. niets helpt dan.. ik probeer haar ook gerust te stellen door tegen der te praten maar ook dat werkt niet Ik ben helemaal hopeloos.. van het weekend was ik samen met me vriend en toen hebben we het samen gedaan maar morgen ben ik weer alleen help! wie heeft dit ook meegemaakt
Hoi, Bij het uitkleden was er bij ons niets aan de hand, maar in het badje wel. Het hielp iets als we een washandje op de buik van ons zoontje neerlegde maar ook dan vond hij het in badje gaan niet echt leuk. Wij zijn toen gestopt met het gebruiken van het babybadje maar namen hem met een van ons mee in het normale bad. Je hebt daarvoor trouwens ook van die kussentjes waarop ze kunnen drijven.... Heeft je dochtertje het ook als je haar neerlegt maar haar kleding niet uit doet? Bijvoorbeeld bij het verschonen of neerleggen in de box? Mijn zoontje huilde bijvoorbeeld wel toen hij verkouden was en oorpijn had..... Succe ermee in ieder geval!
Ons ventje heeft het niet in het bad, maar nog steeds vindt hij het aan-en uitkleden niet tof en ook het afdrogen niet. Eerst kwam het doordat hij een wervel scheef had (manueel therapeut geweest). Nu is het omdat hij niet meer wil liggen, maar zitten en staan. Ook hier hielp zingen/praten etc niet... Sterkte meis!
ohhh hier toen ook moord en brand gillen. Gewoon t meer ervaren denk. Gewoon even doorzetten gaat vanzelf over; ze wennen eraan
Mijn dochtertje vond het badje rond die leeftijd ook niet leuk. Ze ging soms ook krijsen dan, maar niet zo extreem als jouw dochtertje denk ik. Ons dochtertje vond het denk ik niet prettig om bloot te liggen en in het badje had ze het idee dat ze viel. Het hielp om de voetjes tegen de rand te houden of het heupje tegen de zijkant. Rond die periode had ze ook veel last van schrikreflex, ook in andere situaties. Wij hebben er verder niet zoveel aan gedaan, behalve dan tijdens het badje de voetjes tegen de rand en niet te lang badderen, niet als ze heel moe was of hongerig. Onze meid is nu al 3,5 maand en nu vind ze het badje geweldig.. als haar kleertjes uitgaan begint ze al te kraaien en te spartelen en ik moet haar met twee handen vasthouden in het bad... en dan nog ligt al het water er naast zo wild doet ze van plezier. Hopelijk gaat jouw meisje het over een tijdje ook leuk vinden!
Ga anders eens samen onder de dOuche? En je hoeft je kindje natuurlijk ook niet elke dag in bad te doen 2/3x in de week is voldoende
Je hoeft ook niet elke dag te badderen en verkleden he als ze niet vies zijn. Ik was gezichtje, handjes en billen minstens 2x per dag met washand en als er niet ondergespuugd is, kan hij gerust nog een dag zn kleertjes aan. Dochter had ook een hekel aan bad, die ging max 2x per week.
Ja ze gaat ook niet elke dag in bad! Dat is het probleem niet ze gaat al huilen als ze ik der nog maar uit kleed.. ik doe der om de dag in bad.. en douchen vind ze sowieso wel leuker als in bad inderdaad maar ja dan nog moet ik der uitkleden en van te voren een beetje wassen..
Hier hetzelfde gehad destijds. Het gekke is dat het bij ons hier heeft geholpen om kinderliedjes te gaan zingen. Achter elkaar door tot je er zelf zot van wordt. Dit doen we overigens nu nog steeds als mijnheer niet rustig op de commode wil blijven liggen. Hij is nu overigens gek op muziek en liedjes. Als er een kinderliedje op BabyTV voorbij komt, zit mijnheer aandachtig te kijken. Is dan helemaal van de wereld. Hahaha, hoe zou dat nou komen....
Heeft ze het niet gewoon koud? En waarom zou je van tevoren wassen als je haar meeneemt te douchen? Ze wordt onder de douche toch ook gewoon wel schoon dan?
Dan zou ik lekker met haar gaan douchen. Van te voren wassen heb ik nooit gedaan met onder de douche mee nemen. Ze spoelen al schoon van het water. Mijn dochter had ook een bloed hekel aan uit en aankleden. Ik had voor rompers alleen overslag rompers, en verder zoveel mogelijk overslag kleertjes.
Mijn kinderen hadden de eerste maanden ook vooral overslagkleren. Hoofdje was gewoon erg gevoelig, en anders was verkleden ook vaak huilen.
Hier had de jongste het ook heel erg. Krijsen zomaar en in combinatie met reflux.. dus veel omkleden? Tot we naar de osteopaat zijn geweest. schouders vast en daarna nooit geen problemen meer gehad
Hmm dus misschien dat een osteopaat kan helpen.. ik heb haar net weer omgekleed en zodra ik ga beginnen om der rompertje uit te doen gaat ze huilen.. ik heb gezongen en haar tussendoor vaak opgepakt zodat ze rustig wordt en dan weer verder gegaan.. ben alleen wel erg lang bezig.. Hadden diegene die naar een osteopaat zijn gegaan dit al vanaf de geboorte dat ze zo gingen huilen of pas toen ze een paar weken oud was? Mijn dochter had het in het begin namelijk nooit..
ze heeft trouwens ook last van een verborgen reflux. daarvoor zijn we in behandeling bij de kinderarts.. dat gaat op zich wel goed nu
Hier hetzelfde gehad met aan- en uitkleden. Wij zijn naar de osteopaat geweest. Onze zoon is met de vacuümpomp op de wereld gezet. Daardoor veel druk op hoofd en nek gehad, wat weer in verbinding staat met sleutelbeen en schouders. Armpjes helemaal naar boven strekken was gewoon pijnlijk en aan- of uitkleden dus ook. Na twee behandelingen was het over. Absoluut het proberen waard.
Mijn zoontje vind het ook minder fijn als hij nu uit badje komt. Misschien omdat het kouder is geworden? Verwarming aan helpt wellicht iets?
Precies, en ik moest mijn dochter vrij vaak verkleden, daar ze zich helemaal onder spoog. Dan maar minder modieuze kleertjes aan, maar geen drama's met omkleden. Vond ik veel belangrijker.
Hoe is de bevalling gegaan? Heb je een kunstverlossing gehad? Kan zijn dat ze daar nog last van heeft en dat kan zich dus nu op deze manier uiten. Wij zijn met onze dochter naar de osteopaat geweest en kwam tot de conclusie dat er iets was met een stukje schedelbot (waar vacuümpomp had gezeten) en d'r sleutelbeentje mss gebroken was geweest door de bevalling. Had ook reflux. Ze werd erg rustig bij de osteopaat (ze is een echt woelwatertje ). Nu heeft ze het weer n beetje...huilerig met aan- en uitkleden, maar van de zesde ziekte overgegaan (na paar dagen beterschap) in een fikse verkoudheid. Dus ze voelt zich gewoon ook niet lekker . Beterschap met je meisje en als ze zo hard huilt, dat ze er zelfs blauw van wordt, dan zal ze mss toch pijn oid hebben . Ze huilen meestal niet voor niets...