Hallo, Zaterdag komen gezellig vrienden eten. Nu is er ook voetbal op tv en de mannen willen dit niet missen. De planning was een bbq, maar het wordt zulk slecht weer, waardoor dit in duigen valt. Nu hebben we ook nog een nieuwe bank, dus daar eten is geen optie. Dacht ook al aan simpel frietjes bakken met kroket of frikandel. Maar.....iets gezonds erbij lukt me niet om te verzinnen.
Wat hier altijd in de smaak valt zijn pitabroodjes met shoarma. Ik maak altijd (afhankelijk v/d hoeveel personen) gyros, shoarma en kipshoarma. Pitabroodjes afbakken, verschillende sauzen erbij en voor het gezonde kan je een salade er apart bij doen. Je kan er dan altijd nog patat of aardappelschijfjes bij doen. En dan gewoon ieder voor zich op eigen bord opscheppen.
Soep met broodjes. Altijd goed en niet teveel werk. En op de broodjes kun je precies doen wat je zelf lekker vindt, broodbeleg, maar ook hamburgers, frikandellen, gezond, zoiets.
Moet er perse iets gezonds bij zitten dan, zo erg is het toch niet om met zijn allen patat met kroketje te eten. Neem je de volgende dag maar een stukje fruit extra ofzo. Of je doet een fruitsalade als zijnde toetje.
Wij hebben geen frituur dus zouden in dat geval: Nasi met heel veel groenten + tofu, Pasta/couscous met rode saus en heel veel groenten + vega balletjes, Zelfgemaakte soep met brood maken. Of pizza's in de oven gooien (maar ook dat is 'veel' werk met veel mensen). In jouw geval, met frituureten, zou ik er een lekkere salade bij maken (als die mannen dat eten ) of een pan vol sperziebonen koken.
Ik zou gewoon je eigen idee aan houden, frietjes met iets van snacks erbij. En als je persé iets gezonds wilt, kun je toch een kom sla maken? Kun je ook nog aanpassen aan wat je zelf lekker vindt (bijv. feta en kleine tomaatjes eronder).
Ja, een dagje niet gezond is ook niet zo erg, maar er zijn ook kinderen bij. Die willen wel wat gezonds eten.
Oranje diner !! Vooraf oranje soepje, daarna worteltjes met gekruide. Aardappeltjes ( oranje achtig) en als toe sinasappelpudding of iets dergelijks!! Super leuk!!
bij koffietijd hadden ze nu een oranje burger gemaakt ook leuk misschien staat het op de site gevonden Koffietijd » Blog Archive » Oranje kipburgers
Koffietijd » Blog Archive » Stokbroodje merguez met geroosterde friet en pikante ketchup dit ziet er ook wel lekker uit haha
Nee, de ouders willen dat ze wat gezonds eten Die van mij eet gewoon lekker een kaassoufflé (eet hij ook weer eens wat, want hij laat groente links liggen )