Hoi Hoi, Julian is vrij lang en is flink aan het draaien in de box, nu valt hij steeds bijna met zijn hoofd tegen de spijlen aan, hoe kan ik dit veilig maken? Heb al even op internet gezocht maar kom er niet uit. Graag jullie tips! Liefs mamalous
een vriendin van mij heeft in het bedje van haar zoontje om de spijlen een soort kussen... is een meter lang ongeveer en kun je rondom waar zn hoofdje lig t vastmaken met touwtjes. Missschien een idee voor in de box? nadeel is dan wel, dat je zoontje niet meer door de spijlen heen kan kijken.. dus dan wordt zijn wereldje in de box wel erg klein.. succes!
Dat voor het bedje ken ik wel en inderdaad zijn wereldje word wel klein, hij ligt nu amper in de box maar des te vaker gewoon op een boxkleed op de grond, wat ook niet veilig is omdat hij doorrolt zo met zijn hoofd op de grond en dan is het brullen.
die van mij knalt non stop tegen de rand aan (volgens mij denkt ze dat ze er doorheen kan!). Ze knalt er tijdens tijgeren tegen aan, maar gaat gewoon door zeg maar. Volgens mij kan het geen kwaad....
Het kan geen kwaad, hoor! Kindjes stoten vaak hun hoofd en soms doen ze het ook nog eens met opzet. Onze meid hoor je heel vaak met haar hoofd tegen het hoofdeinde van het bedje bonken. Of ze slaapt met de neus tegen de spijltjes. Dat vindt ze blijkbaar lekker liggen... Ik denk dat die stootkussens uiteindelijk meer risico's opleveren dan dat het hoofd stoten kwaad kan. In die kussens kan een kindje stikken en je hebt er zelf natuurlijk minder zicht op, als de box/bedje dicht is aan alle kanten. Dus dat zou ik niet zo snel doen.
Hier ook een roller. Aan de boxspijlen stoten doet hem geen zeer, zou daar ook niks tegen aan doen, want dan zien ze iid niks meer. Op de grond rollen, ja, dat ging hier ook weleens gepaard met au op de houten vloer, ze rollen toch van dat kleed af! Maar ze leren gauw genoeg om hun hoofd goed rechtop te houden. Nu rolt hij met opgeven hoofd, haha! Blijf er gewoon bij en vang hem op. Oefening baart kunst!