Mijn kleine man van 5 weken is strond verkouden! Echt zielig. Heeft nu ook weinig trek in zijn flesjes wat logisch is. Maar heeft iemand wat tips hoe ik het voor hem wat aangenamer kan maken Hij kan wel gewoon ademen door zijn neus, dus neusdruppelrtjes lijkt me overbodig, maar hij niest zich het ongeluk. Ook probeer ik zijn neusje zo schoon mogelijk te houden dus als ik snotjes zie haal ik deze weg, want dit irriteerd alleen maar.
Geen tips ( hoewel ik gister van een buurvrouw de tip van een doorgesneden ui onder t bedje kreeg) wel t gevoel van "gedeelde smart".. Gijs( 7 weken en 3 dagen) is ook verkouden.. net als ik.. Net zo'n biggetje te knorren.. Drinken gaat gelukkig wel goed.. Er schijnt wel een neusspray te zijn, die je dan vlak voor t voeden kunt gebruiken zodat ze tijdens t voeden niet te veel last van al dat slijm( snot) hebben.. Beterschap!
Ties is ook al een paar weken verkouden. deze week zijn we naar het zkh geweest nadat hij in paniek wakker was geworden omdat hij niet goed kon ademen door snot/slijm... ik gebruik nu voor elke voeding otrivin baby zoutoplossing en daarnaast op voorschrift heeel zware druppels die hij 2 x per dag sterk verdund mag hebben. dat helpt gelukkig wel.
Hier 6 weken oud en een mega verstopte neus. Ik heb wel gewoon otrivin gehaald voor baby's en 2 keer per dag met Luuf (vix vaporup voor baby's) insmeren. Verder lekker mee onder de douche om extra te stomen. Ik zou trouwens niet weten waarom je geen neusdruppels of spray zou halen en gebruiken wan dat mag en kan gewoon hoor. Zoutoplossing is verder prima voor die kleintjes alleen moet het even 2 dagen de tijd hebben om goed te gaan werken.