huid van de wangetjes rood/dik/hobbelig

Discussion in 'Baby en dreumes' started by petra2278, Nov 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    hoi hoi,
    t zal misschien wel door t schrale weer komen buiten, maar sinds 3 dagen heeft mijn kleintje echt rode wangen, het is dik, voelt hard aan, hobbelig...echt last ervan heeft hij niet (denk ik...)

hij had altijd al wel uitslag op zijn gezicht, dat zag je goed als hij huilde ofzo....als hij sliep trok dat helemaal weg.
    nu dus niet meer...t blijft continue aanwezig en t ziet er niet uit eigenlijk.

herkennnen jullie dit?
    en wat smeren jullie?

ik ben niet zo'n fan van smeren...dus vandaar eerst eens inventariseren.
    CB adviseerde Vaseline cetomacrogolcreme...

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    ik smeer ook op alle droge plekjes van mijn zoontje vaseline... of zwitsal voor het droge huidje!

3. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Dat is een goeie creme, helemaal vrij van parfum en andere mogelijk irriterende stoffen. Ik heb zelf lanette creme (zonder vaseline), dat is geloof ik ongeveer hetzelfde. Het nadeel is alleen dat het stinkt. Je kan het met en zonder vaseline krijgen, maar met lijkt me beter in jouw geval, dan werkt het ook beschermend als je het lekker dik smeert voordat jullie naar buiten gaan.
    Ik ben zelf fan van zwitsal op 't wangetje, dat ruikt heel lekker en is ook redelijk vet. Maar ik weet niet hoe goed dat werkt op echt schrale rode wangetjes, dat is meer ter bescherming.

4. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    bij ons zoontje precies hetzelfde gehad!
    ook die vaseline nogwat zalf gekregen, en met 4 dagen was het over!

Share This Page