zijliggingskussen bij baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door meisje24, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje24

meisje24 Lid

28 dec 2007
    55
    0
    0
    Hallo meiden,

Wie heeft er ervaring met de zijliggingskussen? Ik wil hem namelijk morgen kopen, maar vroeg me ook af hoe jullie ze erin leggen, dus leggen jullie het dekentje dan helemaal om de kussen heen?

Groetjes

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi, hier ervaring met zo'n kussen. Mijn dochter sliep alleen in een slaapzak, dus geen deken. Maar die kun je er dan gewoon overheen leggen hoor. Neem aan dat je kindje nog niet kan rollen toch?

3. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Wij hebben de babysleep de eerste drie maanden voor onze zoon gebruikt en daaroverheen gingen gewoon de dekens. Nu voor onze dochter gebruiken we hem ook weer. Baby tussen het kussen en dan de dekens er gewoon over. Het kussen houdt wel warmte vast dus daar moet je wel een beetje rekening meehouden zodat je baby het niet te warm krijgt.

4. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ik durf die babysleep helemaal niet te gebruiken bij het slapen ivm wiegendood. Sowieso wordt dat ding op consultatiebureau sites afgeraden om mee te slapen of alleen bij toezicht en dat is er nou juist 's nachts niet, en overdag als ze beneden is wel; we gebruiken het dus alleen in de box. wees er alsjeblief voorzichtig mee.

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Birdie, ik ben het helemaal met je eens. Zeker voorzichtig zijn, vooral wanneer je kindje al probeert te rollen. Ik denk dat je zo'n ding ook alleen moet gebruiken wanneer het echt nodig is. Onze dochter had een flinke afplatting, zelfs in de categorie voor een redressiehelm. Door heel consequent gebruik te maken van het kussen, zowel in kinderwagen, box en bed hebben we dit weten te voorkomen. Natuurlijk ook met fysiotherapie en osteopathie.

Misschien een tip: Ik vulde een kruik met koud water en heb deze gelegd tussen het kussen aan de buikzijde en de spijltjes van het ledikant. En aan de achterkant de ruimte opgevuld met een opgerolde handdoek. Zo lag het kussen ook helemaal klem in het ledikant en kan er dus niets verschuiven etc. Ook zorgde ik er voor dat haar hoofdje mocht ze omrollen dan niet in het kussen zou vallen, dus iets hoger leggen zeg maar...

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb hem ook gebruikt ivm een scheef hoofdje door een enorme voorkeurshouding. Bij ons heeft het heel goed geholpen (samen met fysiotherapie). Ik gebruikte hem ook op aanraden van de fysio. Zonder dekens overigens. Baby lag in een slaapzak en dat was warm genoeg in het voorjaar (was in april/mei 2007).

Als je baby eenmaal kan rollen, mag je hem trouwens echt niet meer gebruiken hoor, vertelde de fysio mij. Maar mijn zoontje kon door die voorkeurshouding ook pas hele laat rollen, dus ik had dat probleem sowieso niet.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi wij hebben een babysleep
    hij is bedoeld voor in de box, niet voor in bed. Omdat hij onder toezicht gebruikt moet worden.
    Wij hebben er erg goede ervaringen mee, omdat onze kleine een voorkeurshouding had, hebben we hem aangeschaft. Hij wil er ongeveer 10 minuten per keer in liggen.
    groetjes

8. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    Wij gebruiken de babysleep wel in bed, je moet je gevoel volgen. Ze mogen het niet aanraden om in bed te gebruiken ivm wiegedood..... Dyon vindt het nou heerlijk om lekker op de zij te slapen, in het begin niet, maar we hebben goed volgehouden en het resultaat is dat de afplating een stuk minder is geworden in korte tijd.

Dus, VOLG JE EIGEN GEVOEL!!!!

9. meisje24

meisje24 Lid

28 dec 2007
    55
    0
    0
    Allemaal bedankt voor de antwoorden :). Ik heb hem vandaag gekocht en ben van plan om hem overdag in de box te gebruiken en savonds in bed tot ongeveer 23:00 uur (laatste voeding), derest van de nacht mag ze dan op rechts (haar voorkeurshouding) slapen.
    Bij haar is de afplatting sowieso nog erg minimaal gelukkig, dus vandaar dat ik aan een paar uurtjes genoeg heb.

10. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Succes meisje24! Ik kan me voorstellen dat je het even spannend vind, dat vond ik ook... ben de eerste tijd elke 10 minuten wel gaan kijken volgens mij, vooral door al die 'spookverhalen' over 't ding. Maar hier niets dan goede ervaringen en weer een mooi rond bolletje!

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb hem ook en Kylian heeft er de eerste 3 maanden gewoon in geslapen. Elke keer wisselden we het om dus van voeding tot voeding eerst op de linker zij, en dan op de rechterzij en dan gewoon op de rug.
    Totdat we vonden dat hij er te bewegelijk voor werd zijn we er mee gestopt.

Groetje sAnita

12. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Inderdaad, volg je gevoel! Twee jaar geleden toen mijn zoontje en zijn neefje (acht maanden eerder) geboren werden raadde het CB het kussen aan iedereen aan. Nu wordt het weer afgeraden omdat de fabrikant niet kan garanderen dat de baby NIET op de buik kan rollen ivm met het wegschuiven van de kussens.
    Ons zoontje sliep er altijd heerlijk in en ons meisje ook. Wanneer de ukkies te beweeglijk worden zou ik het kussen weghalen.

13. Kimsp

Kimsp Actief lid

12 jun 2008
    117
    0
    0
    Ik eerst ook alleen overdag en stond steeds te kijken op de slaapkamer of het allemaal goed ging. Omdat het zo goed ging besloten om 's nachts het kussen te gebruiken. 's Nachts zijn de meeste uren dat ze op de voorkeurshouding liggen, en dat moet juist niet.

Suc6

14. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik heb hem hier ook, maar nooit gebruikt om erin te laten slapen, wel om haar zo te voeden op bed. Ideaal.

Deel Deze Pagina