Onze dochter slaapt sinds haar derde week in een zijligkussen ivm forse verborgen reflux. Hierdoor verslikte ze zich steeds flink als ze op dr rug lag. Inmiddels is mevrouw aardig beweeglijk, en ben dus bang dat ze in die blokken beland. Vannacht werd ik wakker en lag ze 20 cm onder het hoofdeind van dr ledikant, met die blokken en al. Ze werkt zich dus alle kanten op en wordt niet meer tegengehouden. Ik heb de blokken toen weggehaald, en dr op dr zij gedraaid ( ze heeft op dr rug nog steeds veel meer last namelijk) maar het was een onrustig nachtje. Ze kan zelf redelijk op dr zij draaien, maar valt terug als ze in slaap valt. Dan wordt ze weer wakker door de reflux, draai ik dr weer etc. Om 4.00 heb ik dr op de buik gedraaid en zo heeft ze tot 8.00 geslapen. Wie heeft er ook een kindje in een zijlig kussen gehad en hoe hebben jullie dit af gewend?
Is het geen optie dan om haar gewoon op haar buik te leggen in de nacht? Als ze de laatste paar uur van de nacht gewoon lekker heeft geslapen. En dan hoef je denk ik ook niet veel af te wennen qua zijligkussen. Want wat je nu beschrijft lijkt me inderdaad ook niet heel veilig.
Ik durf dr niet zo goed op de buik te laten slapen in het begin van de nacht... Ze slaapt dan heel vast, en ben dan toch wel bang voor wiegendood... Zijlig kussen komt er idd niet meer in
Een baby mag ook niet zonder toezicht in een zijligkussen, dat is levensgevaarlijk. Hier ook eentje met reflux en ik verhoogde het bed en hield me aan de leefregels, dat hielp het beste. Met 4 maanden ging ze op haar buik slapen omdat ze toen heen en terug kon en had ze minder last van t zuur, ik denk dat het even doorzetten is
Hier bij beide gebruikt. Bij de oudste totdat hij beide kanten op kon rollen (3mnd), bij de jongste sneller gestopt omdat ze ook zo heen en weer bewoog en vaak naar beneden 'kroop'. Bij haar ook alleen overdag gebruikt. Op hun rug liggen was bij beide geen optie, om dezelfde reden als jij noemt. We zijn dus bij beide kinderen snel overgegaan op buikslapen (zodra ze hun hoofd goed op konden tillen) en dat was uiteindelijk de oplossing die rust gaf.
@veera: ze ligt bij ons aan het hoofdeind, ledikant staat tegen het hoofdeind aan. Al die tijd ging het prima omdat ze gewoon niet sterk genoeg was. Het is de afweging geweest tussen stikken of dit, en we hebben hiervoor gekozen. Maar het is nu idd te gevaarlijk. Onze dochter is wel al heel sterk, tilt dr hoofd een cm of 10-15 op en kan dat zonder steun van dr armen. Dus ben niet zozeer bang voor verstikken als ze op dr buik ligt, maar wel voor wiegendood omdat ze zo vast slaapt. Op dr buik durf ik daarom nog niet. Bed verhogen, lang na de voeding omhoog, tsr weg laten lopen, helpt allemaal maar heel weinig. Enige wat goed helpt is zij of buik ligging. Lees dat eki ook voor buikslapen is gegaan. Ik ga er toch nog eens over nadenken... Vind het zo eng als ze zo diep slaapt...
Afgelopen nacht begon weer erg onrustig. Omdat we de nacht ervoor eigenlijk niet geslapen doordat ze zo onrusrig was heb ik dr om 22.30 op dr buikje gedraaid. Ze heeft aan een stuk door geslapen tot 3.00 . Heb dr wel alleen in een pyjama gelegd zodat ze zich makkelijker kan draaien mocht het nodig zijn.
Mijn dochter had ook enorme verborgen reflux.vanaf dag 1 in zijligkussen en op een gegeven moment wilde ze hier niet meer in.ze draaide toen zelf altijd op haar buik.ook als ik haar op haar rug in bed legde draaide ze in haar slaap naar haar buik.ze kon zelf omrollen en haar hoofd optillen.steeds als ik haar op haar rug legde draaide ze toch weer naar buik.toen maar zo gelaten.toen sliep ze veel beter. Je hebt trouwens ook voeding diendik wordt in de maag, door reactie met maagzuur.dan stroomt t minder snel omhoog.enfamil ar heet die.was hier helaas geen oplossing ivm allergieën. Edit; ze draaide ook gewoon naar haar buik met slaapzak aan en deken strak ingestopt dus was geen houden aan.