Eerst voeden dan verschonen of andersom?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Karina2006, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is handiger?

mijn kindje van 4 weken wordt wakker als ze honger heeft en wil dan meteen de fles. Dit terwijl ik eigenlijk haar eerst wil verschonen. Want nu drinkt ze haar flesje en valt dan in slaap, ze laat een boertje (al slapend) en dna moet ik haar verschonen en wordt ze dus wakker. En dan komt er soms ook een beetje melk uit, omdat ze toch een beetje beweegt tijdens het het verschonen.

Ik wil haar wel eerst verschonen nadat ze wakker is (en dus voordat ze het flesje krijgt), maar dan zet ze het op een gillen omdat ze honger heeft. Een ander nadeel van eerst verschonen is dat ze tijdens het drinken vaak poept, dus dan moet ik twee keer verschonen.

Wat is wijsheid? Eerst voeden of eerst verschonen?

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Kun je haar eerst niet een beetje te drinken geven, haar dan even snel verschonen, en dan de rest van de fles? Wij hadden destijds hetzelfde probleem en deden het zo...

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier deed ik eerst voeden, dan verschonen en dan nog een paar slokjes voeden. Ze poepte meestal tijdens het drinken, dus eerst verschonen had weinig zin :p

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik deed eerst voeden en dan verschonen omdat madame altijd zat te poepen tijdens het voeden.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    hier idem. zonde van het verschonen als die luier meteen weer vol gepoept wordt

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik doe het vaak halverwege ongeveer 1 uur na het voeden zodat het eten heeft kunnen zakken.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als ze poept, dan verschonen na de voeding. En als je voor de voeding wilt verschonen, dan moet je proberen te leren eerder honger signalen op te pakken. Huilen is namelijk al wel een heel erg laat honger signaal, zo ver hoeft het in principe nooit te komen. Ik had mn dochter meestal al gevoed voordat ze ging huilen. Bij de eerste tekenen van onrust ging ik al een voeding klaarmaken.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In eerste instantie verschoonde ik eerst en ging dan voeden.... dochterlief viel tijdens de BV in slaap.... maar na vijf weken bleek dat ze maar 200 gram was gegroeid :$ ze kreeg dus voldoende om niet echt schreeuwende honger te hebben, maar onvoldoende om goed te groeien.

Daarna ben ik dus eerst 1 borst gaan voeden, viel ze in slaap dan ging ik haar verschonen en kreeg ze daarna als toetje de andere borst.... ze was in no-time 150 gram aangekomen (binnen 1 week)

Dus ik zou ook eerst gaan voeden, aangezien je kindje erge honger heeft. daarna gewoon goed laten boeren en vervolgens verschonen. Dat er een beetje melk terugkomt is op zich niet erg hoor, mondje vol mag.

Deel Deze Pagina