Waarom moederfiets?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Oek oek, 7 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hallo!

Ik weet dat er al vaker topics zijn geopend over moederfietsen, maar kan via die zoekfunctie niet echt veel wijzer worden.
    Mocht iemand de link hebben waar ik al antwoord kan krijgen op mn vraag dan kan hier slotje op. ;)

Wat zijn de voordelen van een moederfiets? Ik heb nu een "oma-fiets" en merk dat ik totaal geen ruimte heb om op te stappen.
    Dus dat is wel een vrij belangrijk voordeel. Maar zijn er nog meer redenen om een moederfiets te nemen? (veiligheid of iets anders?)
    Enneh. mocht iemand nog een tip hebben om een betaalbare moederfiets te kopen dan hoor ik het graag (lang leve het belastinggeld :) )

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik heb een moederfiets genomem omdat ik zelf vrij dik bent dus niet lekker kon fietsen met een zitje en stuur... ook is hij steviger voor mijn gevoel en voel me er veiliger op ivm het grote stuur dus kan beter zitten...

en ik weet niet wat je uit wilt geven voor een fiets maar je hebt die van dacht montgeo zijn niet zo duur...
    zelf heb ik de sparta amazone trendy gekocht voor 599 euro..

succes ;
    )

3. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    - Breder stuur
    - stevige stander
    - Extra lange bagagedrager voor tweede zitje
    - stuurvergrendeling (tegen omslaan stuur)

4. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb dezelfde als natassie en het is gewoon veel makkelijker.
    Ik zou echt niet anders meer willen :D

5. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    ik heb er onlangs een besteld maar zit helaas een levertijd op van 4 weken dus ik moet nog even wachten, terwijl het nu zo'n mooi weer is :(

maar ik vond de instap ook gebelangrijk en een goede standaard

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    De standaard is mega handig en natuurlijk de ruimte. Ook zit er een veer aan het stuur zodat je stuur niet om kan slaan met het zitje erop. In het begin even wennen met sturen, maar o zo onmisbaar.

Ik vind mijn fiets echt super, ben er zo blij mee.

Ik kan rustig afstappen en mijn fiets neerzetten, zonder ook maar een moment bang te zijn dat mijn fiets omvalt oid.

Deel Deze Pagina