Zijn belgen gesloten mensen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Natuurlijk vinden de Nederlanders het fijn in Maasmechelen. (Hollanddorp, m2, goedkopere bioscoop en nu die connecterra) Ik zie meer auto's met Nederlandse nummerplaat als met Belgische en de Nederlanders zorgen ook nog eens voor verkeersproblemen bij het tankstation op de rijksweg bij die rotonde. Bruno?
    :D

2. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Van oorsprong ben ik Belg, woon nu in Duitsland en voor geen geld van de wereld ga ik er ooit terug!
    Gesloten is het verkeerde woord, een belg is eerder gereserveerd en houdt afstand van anderen, maar dit enkel als respect.
    Ikzelf zou er bvb helemaal nerveus van worden om altijd met de buurvrouw samen te hokken. We respecteren elkaars privésfeer, zal ik maar zeggen.
    Hier in Duitsland geniet ik van de deutsche pünktlichkeit en het georganiseerde. In Belgie is dit niet zo, net als in Nederland.
    Ik werk in 95 % van alle gevallen met nederlanders samen en dat doe ik nu al 10 jaar, met als gevolg dat ik een Belg ben die de deutsche pünktlichkeit overnomen heb, met een overgenomen luide Nederlandse mond... :D

3. bereke

bereke Niet meer actief

Hola jij kent het hier goed! Ja Bruno :D. Is vaak gevaarlijk daar door Hollanders die aanschuiven op de rijksweg :x:p.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha ik ben van dilsen en woon nu in Maastricht. Dus ik doe die route 2 tot 3 keer in de week met mijn zoontje :)
    Gisteren was het weer prijs, stonden de vrachtwagens op de rotonde aan te schuiven voor bij het tankstation te geraken. Tja scheelt meer als 20 cent dan in Nederlanden dan ook nog, belgen kunnen geen rotondes nemen, nederlanders wel maar dan krijg je die mix van belgen/nederlanders en degenen die daar gaan tanken pfffff

5. bereke

bereke Niet meer actief

Oh ja dan zal je de omgeving wel kennen ja!

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, als ik de lift instap zeg ik ook beleefd goeiedag en stap ik of een ander eruit toch ook (net als de wachtkamer bij de dokter) en ik ben gewoon een Nederlandse (al heb ik meerdere keren de vraag gehad of mijn ouders uit Belgie komen :(

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat grappig toch dat iedereen het hier eens is over de sfeer in Antwerpen-stad :D

Geef mij Gent of Leuven maar.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oh dat is typisch Braziliaans/Portugees om dat te vinden!
    Die vinden iedereen uit het noorden 'fechada', en zichzelf vinden ze 'aberta'.
    Kreeg ik om de haverklap te horen toen ik daar woonde.
    Maar van die 'openheid' waarover ze zichzelf zo roemden merkte ik weinig, je kwam er als buitenlander, hoe 'open' je jezelf ook opstelde, nauwelijks tussen. Ja, om nog een keer aan te horen hoeveel beter ze waren mocht je erbij komen zitten, maar verder...

Mijn ervaring met Belgische mensen is dat het vriendelijke, beleefde mensen zijn.

Deel Deze Pagina