Voor onze dochter van 15 maanden willen wij een eigen "voertuig" kopen om samen op stap te gaan. Denk aan: naar de speeltuin wandelen, boodschapje doen om de hoek, op bezoek bij iemand in de buurt, naar de creche etc. Is een driewieler met duwstang dan een goed idee? Ik heb er twee op het oog: Smoby Be Move Comfort New Pop | Driewielers.nl Puky Touring ocean cat 1S | Driewielers.nl Iemand ervaring met deze of een tip voor een andere? Op termijn willen we eigenlijk een Micro step voor haar kopen, maar zelfs met zo'n zitje erop lijkt dat me nog wat vroeg...toch? Misschien beter de gewone Micro step vanaf een jaar of 2? Mini Micro 3in1 step blauw 1-6 jaar - Micro Step Bedankt alvast!
Loopfiets een idee? Dan de versie met 3 of 4 wieken nog. Erg goed voor het evenwicht ook. Mijn ervaring met 3wielers is niet zo goed, probeer zelf maar te trappen met je voeten zover naar voren haha mijn zoon kon er in iedergeval niets mee
Ik vind zelf die driewielers met duwstang erg onhandig omdat het kindje het stuur vast heeft. kind stuurt alle kanten op. Bij sommige kun je het stuur vast zetten maar dan kan je zelf weer lastig sturen, moet je dat voorwiel omhoog duwen. Ik zou eerder voor een loopfietsje met 4 wielen gaan. Of in de kinderwagen
Wij hebben de pukylino, dat is de kleinste puky. Daarmee zijn we wel vaak blokjes om geweest ed. De puky wutsch is ietstje groter geloof ik. Het is wel even investeren in leren luisteren en bij je blijven, maar we hebben erg veel plezier van dat ding gehad.
Zelfde als de anderen zeggen, die driewielers vond ik ondingen om mee te gaan wandelen. Leuk voor in de tuin rondcrossen, maar meer ook niet. Ze sturen alle kanten op, wat voor geen meter loopt. Dus dan moet je constant het voorwiel wat omhoog laten wippen, maar ook dat loopt niet fijn. Hier hebben ze erg veel gefietst op zo'n houten loopfietsje met 3 of 4 wielen. De jongste snapt nu hoe een gewone loopfiets werkt, maar hij wiebelt nog erg veel, en gaat alle kanten op, dus hem meenemen met wandelen op zoiets gaat hem sowieso niet worden. Dus voorlopig zit hij mooi in de wagen, of hij mag gewoon lopen, dat vind ik zelf makkelijker dan én een weglopend kind in de gaten houden (want dat doet hij toch wel, hij stapt gewoon van zo'n fiets af en gaat er vandoor) én die fiets vasthouden
Hier iemand die er wel goede ervaring mee heeft Wij hebben deze voor onze dochter. (Gebruikt vanaf 1 Ze is nu bijna 17 maanden) SmarTrike Vanilla 4-in-1 driewieler - roze Sturen gaat prima, ze kan inderdaad nog niet bij de trappers maar zit er gewoon in met haar voetjes op de steuntjes. Prachtig vind ze het. Nee je moet er geen kilometers mee gaan wandelen, maar klein rindje of een boodschapje enz. Gaat hier prima. Omdat deze meer fases heeft lang door te gebruiken.
Loopfiets is misschien beter voor de ontwikkeling van het evenwicht maar ik snap de wens Wij hebben ook een driewieler met duwstang juist om in het drukke stadsverkeer naar buiten te gaan zonder dat onze peuter alle kanten op ging. Wij hebben een rode radioflyer. Deze duwstang is aan het stuur gekoppeld dus dat is super fijn. Radio Flyer Deluxe Steer & Stroll kopen? | loopfiets-expert.nl | experty®
Wij hebben er een van Little Tikes (sinds hij 12mnd was). Top fiets!! Prima om boodschappen mee te doen, naar de speeltuin te gaan, of lekker een rondje te lopen. Stuur zit vast en het fietsje is lekker stevig. Naarmate ze ouder worden kan je er steeds meer afhalen en uiteindelijk blijft de 3-wieler over. Zoon vindt het prachtig.