E-books ruilen?

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Ik heb zelf inmiddels een leuke "stapel" e-books. Bij normale papieren boeken geef ik vaak boeken door, of ruil ik met familie en vrienden. En soms verkoop ik ze voor een klein preisje op marktplaats. Maar weet iemand of dit met e-books ook mag? Ik koop de boeken voor (meestal) dezelfde prijs als een gewoon boek, en de inhoud is exact hetzelfde. Maar omdat het digitaal is vraag ik me af of het dan nog mag?

Zo ja, zou het leuk zijn hier een boekenclubje te beginnen, waar we boeken kunnen aanraden en eventueel ruilen? :)

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb een heleboel eboeken maar allemaal gedownload. Officieel mag je denk ik een eboek niet verder verspreiden want wie zegt dat je zelf niet een kopie houdt?

Ik ben nu 'een goede raad'. Van j.k. Rowling aan het lezen, weet nog niet zo goed wat ik ervan vind...

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mijn man heeft ook ebooks voor mij gedownload :) Ruim 10.000 boeken...

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik wil wel e-books uitwisselen maar heb er nog niet zoveel. Misschien om een mailinglijst te maken ofzo?

5. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil ook graag in je clubje! Ik heb er nog niet zo veel (ik heb pas een ereader).
    Misschien dat de "aanbieder" aan kan geven of ze het een leuk boek vond en waar het over ging in het heel kort?
    Zodat we elkaar kunnen pb-en voor een emailverzoekje? want anders verdwalen we denk ik zo in al die boeken!

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
  7. jolan0

jolan0 Bekend lid

8 dec 2011
    797
    0
    0
    NULL
    NULL
    \

Dank je wel! Ik heb me aangemeld!

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoe post ik boeken daar op fb?

9. danip

danip Niet meer actief

Oeh die wil ik ook zo graag nog lezen, maar ben bang dat het heel erg af gaat vallen. Is het een langzaam boek?

10. danip

danip Niet meer actief

Ik meld me ook aan op die facebook pagina, dan kunnen we het daar het beste laten denk ik :) Nice!

11. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb me ook net aangemeld op facebook, heb ook al een heleboel gedownlaode e-books.

12. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik heb me ook aangemeld! heb wel een heleboel boeken maar veelal in het engels...

13. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Leuk meiden, Engelse boeken zijn ook prima om op de fb te plaatsen hoor.

14. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik heb mijzelf ok aangemeld! Ik heb zelf zo een 4000boeken op de pc staan...maar alles staat door elkaar, moeilijk om een leuk boek eruit te kiezen...wat ik dus vervelend vind is dat je niet even "de achterkant" kan lezen om te kijken waar eeboek over over gaat...dus 4000 onbekende titels is dan best onoverzichterlijk. Hoe doen jullie dat? Xxx

15. kili

kili Niet meer actief

Ik heb me net ook aangemeld, dank voor de link.
    @ miekie 82, ik heb een programmetje calibre, en als ik dan op het boek aanklik, dan komt die in het programmatje te staan en dan staat aan de zijkant ook de achterkant van het boek en het boek kan je dan ook evt. op de computer lezen.

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik heb veel ebooks van iemand ontvangen via dropbox, per mail is het te veel om te versturen, maar als je iets zoekt,kan kijken of het erbij zit, bestand heb ik al ong een half jaar,dus boeken die daarna uitgekomen zijn zullen er zeker niet tussen zitten.

heb nog geen ereader, dus kan het zelf nog niet gebruiken, komt ooit wel.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Iemand enig idee welk programma ik het beste op onze tablet kan downloaden om e-books te lezen?

18. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ik gebruik Aldiko.

19. sjors75

sjors75 Niet meer actief

ik gebruik ook alkido

20. Happy