Pfff... vandaag een hoop gebeurd en moet echt even mn hart luchten. Ons ventje heeft 4 weken bv gehad en krijbt nu sinds 3 weken fv. Dit gawt vanaf het begin al niet vlekkeloos. Kleintje drinkt namelijk maar 60 cc per fles. Om die reden voeden wij gewoon op verzoek. Dit ging prima en kleintje dronk ong 700 cc per dag. De laatste week ging de kleine minder drinken. Nog maar net aan 600cc. Volgens het cb moest ik de cijfertjes vergeten. Maar gisteren had de kleine na 5 uur nog een droge luier... daarom vandaag naar de ha geweest. Die heeft ons naar de ka gestuurd. Kleintje is gewogen en is gewoon goed aangekomen. Gelukkig is de kleine dus helemaal gezond. De ka begon ineens over de e voeding van de kleine en over zijn ritme. Hij zei dat ie kon zien dat we het moeilijk hadden. En tot mn grote schaamte begon ik te huilen in die kamet . Mn ventje heeft inderdaad geen ritme . Er is geen peil te trekken op zn voedingen dit kan namelijk varieren van anderhalf uur tot 5 uur tussen de voedingen. Dit zorgt ervoor dat ik weinig slaap. Ook wil mn kleine overdag alleen bij mama slapen en niet in zn bedje. Nu heeft de ka ons aangegeven dat hij ons gaat helpen om een ritme te vinden. We gaan nu een paar dagen bijhouden hoeveel en wanneer hij eet. Ook moeten we zn krampjes bijhouden en zn slaapjes. Ik ben hier blij mee. Maar het voelt eigenlijk ook een beetje alsof ik gefaald heb als moeder omdat ik dit niet in mijn eentje kan oplossen. Heeft iemand van jullie ook hulp gekregen van de ka? En zo ja wat was jullie ervaring hiermee?
Geen hulp gekregen maar je mag blij zijn dat je zo'n aardige ka treft! Wauw, ik denk dat er veel vrouwen hulp hadden willen krijgen.! Grijp het aan, je hebt niet gefaald. Je bent mama geworden en wilt daarin de beste zijn.
Hier ook geen ervaring, maar ik wil je wel even zeggen dat je niet faalt. Vind het juist moedig dat je toegeeft dat het nog niet zo lekker loopt. Mensen die geholpen willen worden zijn ook te helpen. En iedereen heeft wel eens hulp nodig. Succes.
Ik snap je gevoel helemaal hoor! Wij waren met onze dochter met 5 maanden ook compleet het ritme kwijt! Uiteindelijk ook bij de KA gekomen en deze heeft ons in een strak schema gezet en dat werkte! Wij waren weer op de goede weg! Later heb ik me ook heel schuldig gevoeld... omdat wij haar zo weinig ritme gaven ging het mis... Maarja weet je... voor ons was alles helemaal nieuw! Je kunt nou eenmaal niet alles weten! En dan is het fijn dat er iemand is die je helpt! Dus zie het niet als falen maar jij hebt een hulpvraag en daar helpen ze je bij! Alleen maar fijn!!!
Ik denk dat je het prima doet. Ik herken je verhaal wel. Ik dacht ook aan "een ritme" toen mijn dochter zo oud was. Maar al gauw kwam ik erachter dat mijn dochter dat zelf regelt.
hier wel ervaring. wij hadden die eerste weken ook totaal geen ritme, qua voeding niet en slapen al helemaal niet. Na 7 weken zat ik er echt doorheen. Als iemand aan Me vroeg hoe het ging kon ik ook alleen maar in huilen uitbarsten. Toen ben ik naar het ziekenhuis gereden en heb ik hem op laten nemen. Daar zijn ze begonnen met een heel goed ritme. Na een week mocht hij weer mee en zijn we zo thuis verder gegaan. Dit heeft ons maar zeker ook de kleine heel goed gedaan. En ik heb zeker niet gevoeld dat ik gefaald heb. We hadden gewoon even een steuntje in de rug nodig. Nu gaat het echt Super, krijsen is er al helemaal niet meer bij en slapen gaat geweldig. Het komt echt goed.. maak goed gebruik van de adviezen van de kinderarts, die zal je daarna echt dankbaar zijn.
Wij hebben het in het begin ook moeilijk gehad. Kleine dame huilde zo ongeveer 18 uur per dag..eerste drie maanden elke nacht rechtop moeten houden zodat ze wat kon slapen. Allemaal door reflux. Kinderarts belde regelmatig en het cb ook. Ook mocgten we haar altijd naar het zjh brengen om haar op te laten nemen zodat wij even konden slapen. Geen gebruik van gemaakt maar fijn om de escape te hebben. Het is soms wat moeilijker...en dat is echt geen falen omdan wat hulp nodig te hebben. Zeker bij een eerste kindje kun je wel eens wat hulp gebruiken! En ik heb ook enorm moeten huilen als ze vroegen hoe het ging hoor. Je gaat gewoon gebukt onder de vermoeiing
Je had ook een ha kunnen treffen die jou anti-depressiva voorschrijft. Je mag in je handen wrijven met zo'n ha en ka!!! En je hebt niet gefaald. Baby's hebben vaak geen ritme, dat komt wel. Ze kunnen met 6 wkn pas licht en donker onderscheiden. Heel veel sterkte!!