Hallo, Ik slik al lange tijd de Yasmin pil. Ik ben hem nog nooit vergeten, maar afgelopen zaterdag ben ik hem vergeten. Dit was in de eerste week (pil 6 van de 21). Op zondag kwam ik hier achter en heb ik twee pillen ingenomen, dus die van zaterdag én zondag. Ik heb in deze week wel gemeenschap gehad. Ik lees hele tegenstrijdige berichten over het vergeten van 1 pil in de eerste week. In mijn bijsluiter van de pil staat bijvoorbeeld dat ik rekening moet houden met een kans op zwangerschap, maar op de website van het Nederlands Huisartsen Genootschap staat dat er bij het vergeten van 1 pil, ongeacht welke week, er nog niks aan de hand is. Kan één van jullie me hier mee helpen? Bedankt voor de reactie.
Hai Manon, Best een lastige situatie... Ik zelf ben wel door het vergeten van een pil zwanger geraakt, maar dit was wel een andere pil dus ik weet niet percies hoe het met yasmin zit... Het beste wat je kan doen is even de huisarts bellen en even de situatie uitleggen, hij kan jou het beste adviseren wat te doen! Speur je niet suf op internet want soms kun je je zelf daar helemaal gek me laten maken! Succes! Liefs Joy
Hoi Joy, Was jij de pil ook 1 keer vergeten in de eerste week, of vaker? Wanneer heb jij toen getest? En had jij ook nog een onttrekkingsbloeding in de stopweek?
Ik slik de pil altijd 's ochtends en dat komt gemiddeld neer op tussen 6.30u en 11.00u. De pil van zaterdagochtend ben ik dus vergeten en deze heb ik samen met de pil van zondag op zondagochtend om ongeveer 6u 's ochtends ingenomen.
Hier ben ik ook erg benieuwd naar!! Ik ben namelijk zelf 3 keer de pil vergeten in week 1.... heb sinds zondag wel m'n onttrekkingsbloeding. Zondag net daarvoor een test gedaan, negatief. Nu lees ik heel veel over dat je pas na je 'menstruatie' kan testen omdat deze een vals-negatieve invloed kan hebben op de zwangerschapstest. Erg verwarrend... Ik ben benieuwd naar je antwoord.